2 צפייה בגלריה
דן גלזר בירידה מהמטוס
דן גלזר בירידה מהמטוס
דן גלזר בירידה מהמטוס
(ההתאחדות לכדורגל)
החלטה דרמטית בספורט הישראלי. ל-ONE נודע כי שירות הביטחון הכללי הודיע למשרד התרבות והספורט על כך שהוא אוסר על יציאתן של משלחות מהספורט הישראלי לתחרויות ולמשחקים בחו”ל עד להודעה חדשה.
חלק מהאיגודים וההתאחדויות קיבלו היום (שלישי) הודעה ממשרד התרבות והספורט, לפיה בשל עיצומי עובדי משרד החוץ, שב”כ הודיע על איסור יציאה של משלחות ספורט מסוימות לחו”ל. ההודעה נמסרה לכל איגוד בנפרד.
עד כה הספורטאים נסעו לחו”ל בליווי של מאבטחי שב”כ או אבטחה פרטית, אך מעתה והלאה נמסר לגופי הספורט בישראלי כי הוטל איסור יציאה מהארץ למשלחות באופן גורף. “אנחנו בהלם”, אמרו גורמים בכירים בספורט הישראלי.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בזמן ההמנון
נבחרת ישראל בזמן ההמנון
נבחרת ישראל בזמן ההמנון
(ראובן שוורץ)
ממשרד התרבות והספורט נמסר: “על פי החלטת ממשלה אחריות אבטחת משלחות בחו״ל מצויה בידי השב"כ בלבד. עקב עיצומים של עובדי משרד החוץ וחוסר התיאומים הנדרשים, הוחמרה לאחרונה ההנחיה לנסיעת משלחות ליעדים מסוימים בחול. המשרד מכיר בחשיבות הגדולה של יציאת המשלחות ולכן כלל הגורמים הרלוונטיים במשרד עומדים בקשר שוטף אל מול השב"כ והאיגודים על מנת לנסות לסייע ולמצוא פתרון מוסכם בהקדם. נדגיש כי האחריות וההנחיה בנושא הם של שירות הביטחון הכללי בלבד”.
משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: “לאור העיצומים בהם נוקטים בימים אלה עובדי משרד החוץ, לצערנו, לא ניתן לקבל הסיוע הנדרש בחו”ל לטיפול בהסדרי האבטחה הנוגעים למשלחות. על רקע זה, כל בקשה להוצאת משלחת נבחנת בהיבטי אבטחה, בהתאם לתבחינים”.
בשב”כ הוסיפו: “עקב אי קבלת כל סיוע מעובדי משרד החוץ אין באפשרותנו לממש את האחריות האבטחתית בחלק מהמשלחות. יודגש כי לא קיים איסור יציאה גורף של משלחות, אלא נשלחות הודעות ממוקדות למשלחות שבאשר אליהן אין ניתן לממש את האחריות לאבטחה, ואלה מעודכנות על כך מראש”.