2 צפייה בגלריה
סאדיו מאנה מוצג בבאיירן מינכן עם אוליבר קאן
סאדיו מאנה מוצג בבאיירן מינכן עם אוליבר קאן
סאדיו מאנה מוצג בבאיירן מינכן עם אוליבר קאן
(רויטרס)
זה רשמי: סאדיו מאנה עבר מליברפול לבאיירן מינכן תמורת 35 מיליון ליש”ט (27.5 מיליון ועוד 7.5 בונוסים בהמשך). החלוץ הסנגלי חתם לשלוש שנים אצל אלופת גרמניה וירוויח 15 מיליון אירו לעונה במה שהופך אותו לאחד המשתכרים הגבוהים אצל הבווארים.
מאנה בן ה-30 אמר הוצג ואמר במדים החדשים: "אני מאוד שמח להיות סוף סוף בבאיירן מינכן. היו לנו הרבה שיחות והרגשתי את ההתעניינות הגדולה של המועדון הגדול הזה מההתחלה. אז לרגע לא היה ספק במוחי. כבר מההתחלה ידעתי – זה הזמן המתאים לאתגר הזה. אני רוצה להשיג הרבה עם המועדון הזה, גם בזירה הבינלאומית. במהלך התקופה שלי ברד בול זלצבורג עקבתי אחרי הרבה משחקים של באיירן - אני אוהב את המועדון הזה מאוד!".
בראיון פרידה מליברפול, מאנה הסביר שחשוב לו לעזוב את המועדון ביחסים טובים: "שלחתי הודעת טקסט ארוכה כדי להיפרד מכולם, וזה נורמלי. הם היו עצובים, כמוני, אבל זה חלק מהחיים, אנחנו רק צריכים לקבל את זה. זו הייתה התוכנית מההתחלה - לעזוב את ליברפול בצורה מאוד טובה. זו הייתה תקופה פנטסטית במועדון, בחדר ההלבשה. אני מיודד עם כולם, עם צוות האימון ואפילו עם צוות המטבח, הנשים במטבח! אז בשבילי העזיבה נעשתה בצורה הכי טובה שיש, זה כל כך היה חשוב עבורי ועבור האוהדים".

קלופ: “מאנה אחד הגדולים, צריכים לחגוג את מה שזכינו לקבל ממנו”

מאמנה של ליברפול, יורגן קלופ, ביקש מאוהדי הקבוצה "לכבד" את המעבר של מאנה לבאיירן והכתיר את החלוץ כ”אחד השחקנים הגדולים ביותר אי פעם" של המועדון. המנג’ר הגרמני שיתף: "זה רגע גדול – אין טעם שמישהו ינסה להעמיד פנים ולהגיד אחרת. מדובר באחד השחקנים הגדולים של ליברפול אי פעם, והוא עוזב”.
2 צפייה בגלריה
קלופ ומאנה חוגגים
קלופ ומאנה חוגגים
קלופ ומאנה חוגגים
(רויטרס)
המנג’ר בן ה-55 סירב להסתכל על המעבר בעין שלילית, אל לראות דווקא את חצי הכוס המלאה: “אנחנו חייבים להכיר במשמעות שהייתה לו עבורנו. הוא עוזב עם הכרת התודה שלנו ואהבתנו, כשמעמדו בין הגדולים מובטח. וכן, הוא עוזב כשנכון להיום הוא אחד השחקנים הטובים בכדורגל העולמי. אסור לנו להתעכב על מה שאנחנו מפסידים עכשיו, אלא לחגוג את מה שזכינו לקבל ממנו”.
קלופ המשיך: "השערים שהוא כבש, הגביעים שבהם זכה. הוא אגדה, ללא ספק, אבל גם אייקון מודרני של ליברפול. אני מכבד לחלוטין את ההחלטה שלו ואני בטוח שגם האוהדים שלנו עושים זאת. אם אתה אוהב את ליברפול, אתה צריך לאהוב את סאדיו - וזה בלתי ניתן לערעור. אנחנו מאחלים לו רק הצלחה בכל משחק שהוא משחק בו. אלא אם כן, כמובן, זה נגדנו. הוא ימשיך לככב ולעלות, אין לי ספקות".