3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(אורן בן חקון)
יושבת ראש הבקרה התקציבית, רו"ח סיגלית סייג, מחשיבה את ההכנסות של בית"ר ירושלים בעונה הקרובה בכ-12 מיליון שקל בלבד. מספונסרים מחשיבה הבקרה את ההכנסות בכמיליון שקלים בלבד, ואילו בגין מכירת כרטיסים הבקרה מחשבת כשני מיליון שקלים בלבד.
לפי החישובים של הבקרה, כל עוד משה חוגג עומד בראש הקבוצה, האוהדים לא ירכשו מנויים וכרטיסים והיא בונה רק על קהל החוץ. במצב כזה, בית"ר ירושלים לא תוכל לעבור את הבקרה ותרד עד לליגה א' מאחר והיא גם לא תוכל לעמוד בתקציב מבחינת הליגה הלאומית בגלל החובות.
הנאמן מטעם חוגג, עו"ד יצחק יונגר, הכין תכנית הבראה הפרוסה לשלוש שנים, בה בכל שנה יחזירו כתשעה מיליון שקל חובות. תקציב המינימום הוא של כ-9.5 מיליון שקל ובתקציב של כ-12 מיליון שקל אותו מוכנה הבקרה לאשר כיום, אי אפשר להחזיר חובות. גם אם מחר ימנו מנהל מיוחד לקבוצה, הוא לא יוכל לעשות יותר מדי במצב כזה כי בכל מקרה חוגג עדיין הוא הבעלים וכל עוד הוא הבעלים – האוהדים הודיעו כי יערכו מחאה.
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(רדאד ג'בארה)
מנגד, בית"ר לא חייבת כיום כספים לשחקנים, ואין גורם שייקח את הקבוצה לפירוק. חוגג מבחינתו גם לא מוכן לשמוע על פירוק. הוא לא רוצה להיות זה שחתום כמי שפירק את בית"ר והותיר חוב של עשרות מיליוני שקלים.
חוגג אמר בשיחות סגורות כי “יש תכנית הבראה רצינית והגיונית שמאפשרת תפעול קבוצה ותשלום חובות במקביל עם פריסה. יקבלו את זה – סבבה, לא יקבלו את זה – נרד לליגה א'. פירוק לא יהיה בשום מקרה". עוד אמר בשיחות הבעלים של בית"ר: “הבקרה לא יכולה לעשות כלום ושום דבר חוץ מלהוריד אותנו ליגה. אם זה מה שהם רוצים, שיהיה להם בכיף".
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים
אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים
אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים
(גיא גבע)
חוגג המשיך להתייחס לאפשרויות: “יש תכנית הבראה מסודרת, לא צריך הרבה כסף. מיליונים בודדים, אולי חמישה. לכל השאר יש פתרונות". בעלי בית”ר כאמור לא מוכן לשמוע על אפשרות של הליכה לפירוק ואמר בשיחות: “פירוק זה הפתרון הכי גרוע. פירוק אומר ירידת ליגה בטוחה ומחיקת חובות של שחקנים, סוכנים, ספונסרים, בנקים ועוד אנשים שלכל אחד מהם מגיע כסף. אני יכול לוותר על כסף שמגיע לי, אני לא יכול לוותר על כסף שמגיע לאחרים. זו חוצפה וגועל נפש לעשות דבר כזה”.
מבחינת חוגג, או שתהיה תכנית הבראה, או לחלופין שהאוהדים ייקחו אותה. לגבי רוכש אפשרי, אמר חוגג בשיחות הסגורות: “כרגע אני לא רואה אף אדם שפוי בדעתו רוכש קבוצה עם אוהדים שכאלו”. לאור הדברים, הבקרה יחד עם ההתאחדות והמנהלת יצטרכו לקבל החלטות דרמטיות באשר לבית"ר ולגבי מה האפשריות החוקיות שהם יכולים לפעול בהן לגבי הקבוצה.