1 צפייה בגלריה
אליפות אחרי שני עשורים. מקינון עם הגביע
אליפות אחרי שני עשורים. מקינון עם הגביע
אליפות אחרי שני עשורים. מקינון עם הגביע
(רויטרס)
לכל דבר יש סוף. אחרי שתי אליפויות רצופות, בטמפה ביי פינטזו להפוך לקבוצה הראשונה שזוכה בסטנלי קאפ, אליפות ה-NHL, בפעם השלישית מאז ניו יורק איילנדרס בין 1980 ל-1983. אבל לקולורדו התוכניות האלה פחות התאימו והלילה (בין ראשון לשני) היא זכתה בתואר אחרי 1:2 במשחק השישי של סדרת הגמר ו-2:4 בסכום.
עבור האבלאנש זו האליפות השלישית בתולדותיהם והראשונה מאז עונת 2000/01. הדרך לשם לא הייתה פשוטה והצריכה קאמבק במשחק השישי והמכריע, בו טמפה ביי עלתה ליתרון משער של סטיבן סטמקוס - ה-11 שלו בפלייאוף - עוד בשליש הראשון. השליש השני היה כבר של קולורדו, ניית'ן מקינון השווה וארתורי לקונן התכבד בשער האליפות.
השוער של קולורדו, דארסי קומפר, הצטיין עם 22 עצירות במשחק ודאג שהפעם לסיפור הזה יהיה סוף אחר. זאת אחרי שבכל אחת משלוש העונות הקודמות, האבלאנש סיימו את דרכם בפלייאוף כבר בסיבוב השני.
את סדרת הגמר פתחה קולורדו עם ניצחון 3:4 על טמפה ביי בהארכה ואז עלתה ל-0:2 עם 0:7 מוחץ במשחק השני. הלייטנינג חזרו עם 2:6 מוחץ, אבל קולורדו עלתה ל-1:3 בסדרה אחרי ניצחון 2:3 - שוב בהארכה. טמפה ביי עוד עשתה קולות של קאמבק ודחתה את הקץ עם ניצחון 2:3 במשחק החמישי, אבל לא יותר מכך.