5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
(שחר גרוס)
בתום תקופה ארוכה של חיכוך בין חלקים בארגון האוהדים של הפועל תל אביב להנהלה, הושגה פשרה והמחאה של הקהל האדום הסתיימה. בהודעה רשמית שהוציאו היום (שלישי) בארגון נכתב: “לפני כחודש התרחשה רעידת אדמה בהפועל תל אביב - אנחנו, הקהל, הלב הפועם של המועדון הכרזנו על חרם מנויים. תוך זמן קצר ובעזרת כל אחד ואחת מכם שהצטרפו הראנו את כוחנו האמיתי כקהל ואת כוחנו האמיתי כקהילה”.
“כשיצאנו למחאה העובדות היו ברורות - בחמש השנים האחרונות לא נעשו פעולות משמעותיות לקידום מכירת הקבוצה, מעולם לא הוכרז מחיר ברור ולצד הערפל סביב מצב החובות, כל התעניינות ברכישת המועדון הסתיימה עוד בטרם התקדמה למשא ומתן רציני. תוסיפו לכך ניהול ביזיוני, היעדר השקעה כספית הולמת, ומלחמה באוהדים, כל אלו לא הותירו לנו כל ברירה מלבד להכריז על חרם מנויים – סגירת הברז המנציח את האחיזה במועדון”.
בארגון המשיכו: “היות ואין ביכולתנו להבטיח כי אכן יבוא רוכש מטרות החרם היו ברורות ובהירות – להפיל את כל החומות המקשות על רכישת המועדון ולפזר את הערפל סביב מצבה של הקבוצה, וזאת על מנת להבטיח כי המסלול לרכישה הוא היעיל והמהיר ביותר”.
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
(שחר גרוס)
“כעת, לאחר מפגן עוצמה ייחודי ותקדימי של הקהל והתאגדות של כולנו למען אינטרס משותף ניתן לומר בפה מלא - המסלול לרכישת הפועל תל אביב נגיש וחשוף יותר מאי פעם, החרם הצליח: בעלי הקבוצה הצהירו באופן רשמי כי המועדון עומד למכירה מחיר הקבוצה והמתווים השונים להעברת הבעלות ידועים לכל (5 מיליון ש"ח עבור העברת הבעלות, ועוד התחייבות להשקעה בקבוצה בסך 2 מיליון ש"ח בשנה למשך 3 שנים). ניתן לקבל תמונה מלאה ומפורטת של המצב הפיננסי של המועדון אצל עו"ד רועי רוזן, ניתנת האפשרות למתווכים שונים (גם כאלו מטעמנו) לקבל מנדט אמיתי למציאת רוכש ראוי, -בנוסף לכל אלו ישנם דברים נוספים ומשמעותיים לא פחות שהושגו בימים האחרונים בעקבות הצעות הקהל:
5 צפייה בגלריה
הפגנת אוהדי הפועל תל אביב
הפגנת אוהדי הפועל תל אביב
הפגנת אוהדי הפועל תל אביב
(שחר גרוס)
“שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי, החל לפעול למען מציאת רוכש. חברה גדולה לייעוץ כלכלי, בעלת קשרים עסקיים, אשר מעוניינת לפעול באופן אנונימי משווקת אף היא את הקבוצה על מנת למצוא בעלים חדשים להפועל. נציג מטעם הקהל במו"מ המקדים (נרחיב בהמשך). אנו ערים לכך שדרישותינו לא נענו עד הפרט האחרון: דרשנו כי בעלי המועדון יפרטו את סכום החובות באופן שיהיה זמין לכלל הקהל. פעולה שכזו כוללת חשיפת הסכמים עם גופים מסחריים, הפרת חוזים, וסכנה לפגיעה מצד הבקרה התקציבית, דבר המאיים באופן ישיר על המועדון ועל עתידו ללא תלות בזהות הבעלים. בהתחשב בכך, האפשרות להיחשף למסמכים המפרטים את החובות אצל עוה"ד רוזן תחת הסכם סודיות הינה מספקת עבורנו. למרות זאת, כמי שחוו פירוק על בשרם, אנו סבורים כי סך החובות הינו מידע קריטי. בזכות החרם וצעדי המחאה שנקטנו, החליט מאיר תושב לשבור את שתיקתו רבת השנים. בפנייתו לקהל ציין באופן ברור כשמש כי: "סך הנכסים של המועדון גבוה מסך ההתחייבויות". משמע: הפועל אינה נמצאת תחת סכנה קיומית. אנו נמשיך לפעול באופן תקיף בכדי שהמספרים העומדים מאחורי הצהרה זו יהיו ידועים לכל. דרישה נוספת שהעמדנו הייתה להצהיר על כלל הפעולות הנ"ל במסיבת עיתונאים. אולם, בהתחשב בהישגים הרבים שהשגנו ולצד גיבוש מתווה המכירה ופרסומו בכל פלטפורמה תקשורתית אחרת, לא נתאבד על זוטות”.
5 צפייה בגלריה
הודעת הבעלים לפי אוהדי הפועל תל אביב
הודעת הבעלים לפי אוהדי הפועל תל אביב
הודעת הבעלים לפי אוהדי הפועל תל אביב
(שחר גרוס)
“אנחנו לא תמימים ובהתבסס על ניסיון העבר עם קבוצת הבעלות הנוכחית אנו לא מסתפקים רק בהצהרות. על מנת להבטיח כי בעלי המועדון לא יטרפדו עסקה עתידית, עמדנו על כך כי נציג מטעם הקהל ישמש כמשקיף לתחילתו של כל משא ומתן, עמדנו על כך ואכן כך יהיה. החל מהיום נציג הקהל עוה"ד טל שפירא, יעודכן בכל התעניינות והתקדמות ברכישת המועדון. חשוב להדגיש כי נציג זה משמש כמשקיף ואינו לוקח חלק פעיל בתהליך. במסגרת הפיקוח יקבל הנציג מידע בזמן אמת אודות מתעניין אפשרי ברכישת הקבוצה וכן דיווחים שוטפים - דבר המהווה מנגנון פיקוח על התהליך ומאפשר לקהל לוודא כי הבעלים אינם מונעים את העברת הבעלות. בשנים האחרונות שוב ושוב הנהלת המועדון הנוכחית הוכיחה כי היא אינה ראויה לאחוז בבעלות של האימפריה הנקראת הפועל תל אביב. מטרות החרם אמנם הושגו אך אין זה אומר כי אנו מורידים את הרגל מהגז במחאה כלפי ההנהלה - נהפוך הוא. המטרה העליונה - החלפת הבעלים - נותרת בעינה ולא נפסיק לפעול לקידומה”.
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב בהגפנה
אוהדי הפועל תל אביב בהגפנה
אוהדי הפועל תל אביב בהגפנה
(שחר גרוס)
“כפי שידענו לצאת למלחמה מתוך שמירת האינטרס של הפועל תל אביב כך גם עכשיו כל החלטותינו מתקבלות כאשר אך ורק טובת הקבוצה עומדת לנגד עינינו. בנקודה זו, בה בזכות מחאת הקהל הפועל באמת נמצאת על המדף, אנו סבורים כי יכולתו של חרם המנויים לתרום לשינוי הבעלות מוצתה. על מנת לאפשר לכל האוהדים אשר עמדו יחדיו בחרם זמן סביר לחידוש המנוי עמדנו על כך שזמן השמירה יוארך, ואכן המנויים נשמרים למנויי עונה שעברה עד ליום ראשון, ה-3.7 בלילה. נכון לרגע זה מספר המנויים שואף לאפס; בזכות אחדות הקהל הבטחנו כי הפועל תל אביב יכולה לצאת לדרך חדשה. מנקודה זו ואילך נותר לנו להמשיך ולפקח כי דרך זו אכן מתאפשרת. ידעו כולם: אנחנו נהיה כאן ונמשיך לעמוד על המשמר, בדיוק כפי שעשינו עד כה. והכי חשוב: עם אותה אחדות, נמשיך כולנו לעשות את מה שאנחנו עושים הכי טוב - לעודד ביחד את הפועל תל אביב, נתראה בבלומפילד”.