3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(איציק בלניצקי)
חלון הנבחרות השלישי והמכריע במסגרת מוקדמות המונדובאסקט ייפתח הערב (חמישי, 21:30), כאשר גיא גודס וחניכיו יפגשו את נבחרת פולין. הנבחרת של איגור מיליצ'יץ' מציגה בחלון הנוכחי סגל שונה, כזה שיספק גם מאצ'אפים וגם אתגרים שונים בהשוואה למפגש הקודם בין הנבחרות בחלון הראשון. הנבחרת רוצה להצליח בצמד המשחקים מול פולין ואסטוניה ולהגיע לשלב הבא בפוזיציה טובה יותר. הפסד הערב, והעסק יכול להסתבך.
ערב המשחק והתמונה בבית ד' די פשוטה, הנבחרת מדורגת במקום השני עם מאזן של שני ניצחונות ושני הפסדים, אותם היא כזכור ספגה בצמד המשחקים מול גרמניה. המקום הראשון כמובן בהישג יד, אך לשם כך חניכיו של גודס צריכים חלון מושלם לצד שני הפסדים של נבחרת גרמניה. ההישגים של הנבחרות בשלב הבתים הנוכחי ממשיכים איתן הלאה כך שמהבחינה הזו וללא שום קשר לנבחרת גרמניה, צמד ניצחונות יעזור מאוד לישראל.
ניצחון אחד אמור להספיק לשלב הבא, אך היות וכל נבחרת מביאה עימה את "גיליון הציונים" שלה מהשלב הראשון, העפלה עם מאזן של שלושה ניצחונות אל מול שלושה הפסדים ישימו אותה בפוזיציה מעט פחות טובה ומאתגרת הרבה יותר. מכל בית מעפילות שלוש נבחרות ובתים ב' ו-ג' מצטלבים בשלב הבא, כך שנבחרת ישראל, אם וכאשר תעפיל לשלב הבא תפגוש גם את שלוש הראשונות מבית ג' בו נמצאות פינלנד, סלובניה, שבדיה וקרואטיה.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל במיידנק
שחקני נבחרת ישראל במיידנק
שחקני נבחרת ישראל במיידנק
(באדיבות איגוד הכדורסל)
כאמור, הסגל אותו הפולנים רשמו למשחק הנוכחי שונה במקצת, שכן הוא כולל את מתיאוש פוניטקה ואיי ג'יי סלוטר הנהדרים. פולין הנוכחית מחזיקה במספיק כלים שיכולים להכאיב תרתי משמע, בדיוק כשם שהיה במפגש הקודם, רק שהפעם היא מביאה עימה גם אלגנטיות, ויכולות סקורינג שהיו קצת חסרות במשחק שנערך בהיכל קבוצת שלמה.
השניים שצוינו מעלה, יחד עם מיכאל סוקולובסקי ואלכסנדר בלצרובסקי ממרומי 219 הסנטימטרים שלו, אמורים להיות גולת הכותרת של הפולנים וגם מי שיעשו את מרבית הנזק לנבחרת ישראל. יחד עם זאת, לנבחרת בכחול-לבן יש יותר אופציות בעמדות הפורוורד והגארד. אתלטיות לא חסרה לנבחרת הישראלית, גם הקליעה מבחוץ צריכה להיות שם ונראה שמה שעלול להכריע את המשחק הפעם יהיה הקשיחות – הנבחרת קשוחה יותר תנצח.
3 צפייה בגלריה
מיכאל סוקולובסקי
מיכאל סוקולובסקי
מיכאל סוקולובסקי
(עמרי שטיין)
מאמנה של נבחרת פולין, איגור מיליצ’יץ נחשב למאמן מוערך, מוח כדורסל נהדר לו חוזים בפולין גדולות, ואם לא די בכך, הוא גם נחשב לאחד מהכוחות העולים בכדורסל האירופי. גם המאמן הישראלי, גיא גודס כמובן מגיע בתור אלוף ישראל הטרי עם הפועל חולון ועם רזומה מרשים במיוחד. במפגש הקודם הפולנים פתחו חזק יותר וטוב יותר, וקאמבק ישראלי בסופו של דבר עזר לה להשיג ניצחון, אך במידה והנבחרת תיקלע לפיגור דומה גם הפעם, המשימה שלה תהיה קשה אפילו יותר. הפסד בפתיחת החלון הנוכחי יגרום למשחק מול אסטוניה ביום ראשון הקרוב להפוך לכזה שממנו אין דרך חזרה.