2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הנוער חוגגים עם אוסקר גלוך
שחקני נבחרת הנוער חוגגים עם אוסקר גלוך
שחקני נבחרת הנוער חוגגים עם אוסקר גלוך
(Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile)
נבחרת הנוער של ישראל תוכל להשתתף במונדיאליטו. אחרי ההישג הגדול של הנבחרת עם ההעפלה לגמר אליפות אירופה עד גיל 19, עלה החשש כי הנבחרת הישראלית לא תוכל להשתתף באליפות העולם אליה היא העפילה, אך המדינה המארחת שלחה מסר מרגיע.
בעקבות העפלתה לגמר היורו עד גיל 19, הנבחרת הישראלית הבטיחה את הכרטיס לאליפות העולם שתתקיים במאי 2023 באינדונזיה, אלא שהמדינה המארחת לא מקיימת יחסים רשמיים עם ישראל וארגונים פרו פלסטיניים דרשו כי הנבחרת של אופיר חיים לא תוכל להשתתף באירוע.
כזכור, נבחרת אינדונזיה סירבה ב-1958 לשחק נגד ישראל במוקדמות המונדיאל. ב-1962 אינדונזיה סירבה לאפשר לישראל להשתתף במשחקי אסיה אותם היא אירחה בשטחה. ב-2006 אינדונזיה פרשה מתחרות טניס בינלאומית משום שהייתה אמורה להתקיים בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הנוער
שחקני נבחרת הנוער
שחקני נבחרת הנוער
(ראובן שוורץ)
אחרי שנבחרת ישראל העפילה למונדיאליטו, העיתונאי, סימון סטון מה-BBC, דיווח כי: “פיפ”א דרשה שנבחרת ישראל תטופל במלוא הכבוד בעקבות הצלחתה הספורטיבית עם השגת הכרטיס למונדיאליטו עד גיל 20 שיתקיים בשנה הבאה באינדונזיה, בעקבות הופעתה המוצלחת ביורו עד גיל 19, זאת כאשר לישראל אין יחסים דיפלומטיים עם המדינה המארחת”.
בעקבות זאת, לפי דיווחים באינדונזיה, שר הנוער והספורט במדינה, זאיינודין אמאלי, הצהיר כי אין שום התלבטות לגבי השתתפותה של ישראל בטורניר, משום שהנושא כבר נדון וזכה לאישור של כל הגורמים המעורבים, כולל מצידה של מדינתו שתארח את המונדיאליטו, כבר ב-2019.
גם במשרד החוץ פרסמו הבהרה לפיה מדובר באירוע של פיפ”א ולכן אין בעיה לאפשר לישראלים לקבל אשרות כניסה למדינה. בעקבות ההצהרות הללו, במדורי הספורט במדינה אף נכתב בכותרות: “שלום לנבחרת הישראלית”.
בתוך כך, שירות הביטחון הכללי בירך את נבחרת הנוער בחשבון הפייסבוק שלו: “איך עברה עליכם השבת? כי אנחנו זכינו להיות חלק מההיסטוריה. היה לנו הכבוד להיות שם איתכם ולדאוג לביטחונכם. נתראה במונדיאליטו באינדונזיה. אל אל ישראל”.