2 צפייה בגלריה
בית השחמט בתל אביב
בית השחמט בתל אביב
בית השחמט בתל אביב
(האיגוד הישראלי לשחמט)
ביום חמישי האחרון פינו באיגוד הישראלי לשחמט את המשרדים מבית השחמט בתל אביב, מבנה בו שהה האיגוד מאז הוקם בתחילת שנות ה-90. בית השחמט הוקם מתרומה של משפחת מרק וקיים ע"ש סול וסיסי מרק, תורמים שהחליטו לבנות את המבנה למען העצמת עולם השחמט והפצתו בישראל.
מאז שוכנים משרדי האיגוד הישראלי לשחמט במבנה זה. אלא שבחודשים האחרונים פנו בעיריית תל אביב לראשי האיגוד בטענה כי המבנה עתיד להיהרס ובמקומו ייבנה מבנה חדש - ללא מקום לאיגוד הישראלי.
"איך ייתכן שעיריית תל אביב מוציאה אותנו ממבנה שאנחנו דאגנו להביא? העירייה פועלת בחוסר היגיון וחוסר הוגנות ופוגעת באלפי שחקני שחמט בארץ", ציינו באיגוד.
2 צפייה בגלריה
לוח שחמט
לוח שחמט
לוח שחמט
(האיגוד הישראלי לשחמט)
ראוי לציין כי מלבד העובדה כי לא יוקצה במבנה החדש מקום לאיגוד השחמט, עד לכתיבת שורות אלו רק האיגוד הישראלי לשחמט פונה מהמבנה. לעומת זאת הספרייה שפועלת בו ממשיכה לפעול כרגיל.
"איני יודע מי בעיריית תל אביב החליט לסמן את האיגוד כאויבי העיר”, טען מנכ”ל איגוד השחמט גיל בורוחובסקי. “לצערי לתורם אין דור המשך, אך שוחחתי עם ראש העיר דאז, רוני מילוא, שזוכר היטב את המקרה ומצהיר כי המבנה הוקם כחלק מתרומה שגייס האיגוד וכי לאיגוד זכויות וזיקה אליו".
אם לא די בכך, באתר עיריית תל אביב מתפארים במבנה, שם נכתב: "מרכז מיוחד שבו שפע אירועים ופעילויות תרבותיות בתחומים שונים, ספריית השאלה ועיון מודרנית, קורסים והרצאות במגוון נושאים כגון: היסטוריה, שפות, אמנות וקולנוע, וכמובן - המרכז הגדול ביותר ללימודי שחמט בישראל".
באיגוד הישראלי לשחמט ציינו כי אינם מתכוונים לוותר וכי בימים אלו מתגבשת תביעת ענק נגד עיריית תל אביב.
מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: “בית השחמט נבנה עבור קידום פעילות השחמט בעיר תל אביב-יפו. הריסת המבנה ובנייתו מחדש משמרת ואף מרחיבה את המטרה המקורית והרצויה של קידום פעילות השחמט בתכנונו העתידי של המבנה, תוך קבלת שטח גדול מהקיים. השטח שהושכר לאיגוד נחוץ לפעילות המתבצעת, ולכן במידה והאיגוד ירצה הוא יכול לשכור לעצמו שטח במקום אחר כמו כל פעילות משרדית של כל איגוד וארגון. העירייה תומכת ותמשיך לתמוך במאות פעילויות של ספורט ופנאי בכל התחומים ורואה בכך חשיבות עליונה”.