3 צפייה בגלריה
בריטני גרינר בבית המשפט ברוסיה
בריטני גרינר בבית המשפט ברוסיה
בריטני גרינר בבית המשפט ברוסיה
(רויטרס)
סיפורה של הכדורסלנית בריטני גריינר מזעזע את הציבור בארצות הברית כבר חמישה חודשים, ספורטאי הצמרת קראו לסייע לה וכעת היא מבקשת עזרה מהנשיא ג'ו ביידן.
כדורסלנית ה-WNBA נעצרה בחודש פברואר האחרון בנמל התעופה במוסקבה על החזקת סמים, כאשר הרשויות המקומיות טענו כי בתיקה נמצא משאף עם שמן קנאביס.
המעצר הזה התרחש על רקע המתיחות ביחסי ארה"ב ורוסיה בעקבות המלחמה שמנהל משטרו של ולדימיר פוטין באוקראינה. לאחר מכן הודיעה מחלקת המדינה של ארצות הברית כי היא רואה בגריינר כמי שמחוזקת ברוסיה בכליאת שווא. בהודעה מטעם מחלקת המדינה נכתב כי "גריינר מעוכבת שלא כדין", מה שמבהיר שהממשלה האמריקאית אינה מאמינה שיש נגדה תיק לגיטימי. כוכב ה-NBA לברון ג'יימס אף כתב מכתב לנשיא ג'ו ביידן בו דרש לפעוטל לשחרורה והחזרתה לביתה.
3 צפייה בגלריה
בריטני גריינר
בריטני גריינר
בריטני גריינר
(רויטרס)
כעת כתבה גריינר מכתב שהועבר לבית הלבן ובו נכתב: "אל תשכח אותי ואת העצורים האמריקנים האחרים. כשאני יושבת כאן לבד בכלא הרוסי, לבד עם המחשבות שלי וללא הגנת אשתי, משפחתי, חבריי, החולצה האולימפית או כל הישג, אני חוששת שאולי אשאר פה לנצח. בדרך כלל המשפחה שלי מכבדת ב-4 ביולי את אלו שנלחמו למען החופש לנו, כולל אבא שלי שנלחם בוייטנאם. זה כואב לי לחשוב איך אני חוגגת את היום הזה בדרך כלל, כי חופש מהווה משהו אחר לגמרי עבורי השנה".
גריינר הוסיפה: "עשה בבקשה כל שאתה יכול כדי להחזיר אותי הביתה. הצבעתי עבורך ב-2020 ואני מאמינה בך. יש לי כל כך הרבה דברים טובים לעשות עם החופש שלי שאתה יכול לעזור לשחזר. אני מתגעגעת לאשתי, למשפחה שלי ולחברותיי לקבוצה. זה הורג אותי לחשוב שהן סובלות עכשיו. אני אסירת תודה על כל מה שאתה יכול לעשות כדי להחזיר אותי הביתה".
משפטה של הכדורסלנית החל בשבוע שעבר ויתחדש ביום חמישי הקרוב. פחות מאחוז אחד מהמורשעים בתיקים פליליים ברוסיה מזוכים וגם במקרה שנאשם מזוכה ניתן לבטל את ההחלטה.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(רויטרס)
הבית הלבן אישר שהמכתב מגריינר אכן הגיע. הדוברת אדריאן ווטסון הגיבה: "אנחנו מאמינים שרוסיה עצרה את גריינר שלא כדין. הנשיא ביידן הבהיר את הצורך לראות את כל העצורים והאזרחים האמריקנים שמוחזקים כבני ערובה שלא כדין משוחררים, כולל בריטני גרינר. הממשל האמריקני ממשיך לעבוד באגרסיביות ומשתמש בכל האמצעים כדי להחזירה הביתה".
מפקידי הממשל של ביידן נמסר שגריינר הייתה אמורה לקיים שיחת טלפון עם בת הזוג שלה, אבל הדבר לא יצא אל הפועל בשל "טעות מצערת". המיילים שהיא שולחת לעורך הדין שלה מועברים אליו רק לאחר שהם נסרקים על ידי הרוסים.