2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חולון חוגגים
שחקני הפועל חולון חוגגים
שחקני הפועל חולון חוגגים
(איציק בלניצקי)
לאחר עונה פנטסטית בה זכתה בתואר האליפות והגיעה עד לפיינל פור של ליגת האלופות של פיב”א, הפועל חולון מוכנה לעוד מסע אירופי. הסגולים השתתפו היום (חמישי) בצהריים בהגרלת שלב הבתים, בה נקבעו יריבותיהם: גלאטסראיי הטורקית, אוסטנד הבלגית ולגיה ורשה הפולנית.
חולון שהחלה לתפוס מקום של קבע במפעל בשנים האחרונות, הייתה בדרג הבכיר בהגרלת הבתים. הסגולים נמנעו, בין היתר, ממפגש עם ריטאס וילנה, דרושפאקה, בילבאו, מורסיה, ורג’יו אמיליה בשלב הבתים שייצא לדרך ב-4 באוקטובר.
את העונה שעברה סיימה חולון במקום הרביעי במפעל אחרי הפסד בפיינל פור לטנריפה שאף היא הייתה הפעם בדרג א’, והפסד נוסף ללודוויגסבורג במשחק על המקום השלישי. ליגת האלופות תכלול 32 קבוצות וחולון היא אחת מ-28 מתוכן שקיבלו כרטיס לשלב הבתים. ארבע קבוצות נוספות יעפילו מהמוקדמות וישובצו בבתים.

אז מה מחכה לחולון?

גלאטסראיי היא אלופת טורקיה חמש פעמים בעברה, אבל האחרונה שבהן הייתה אי שם ב-2013. בעונה שעברה היא סיימה את הליגה הסדירה במקום השלישי עם מאזן 10:20 ובפלייאוף הדיחה ברבע הגמר את בשאקשהיר (0:2), אבל הודחה לאחר מכן על ידי אנדולו אפס עם הפסד 3:2 בסדרה.
בגביע הטורקי הודחה גלאטסראיי גם בחצי הגמר - על ידי פנרבחצ'ה - ובליגת האלופות הטורקים הגיעו עד לשמינית הגמר. אז, בשלב השני של המפעל, גלא הייתה באותו בית עם חולון וסיימה במקום האחרון, בעוד הסגולים עלו מהפסגה. שני המפגשים בין הקבוצות הסתיימו אז בניצחונות ביתיים: 71:74 לגלאטסראיי באיסטנבול ו-89:98 לחולון בארץ כשכריס ג'ונסון מככב עם 26 נקודות.
2 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(חגי מיכאלי)
אוסטנד היא שיאנית האליפויות בבלגיה (11) מאז 2005, אז התואר מוכרע בפלייאוף - כולן רצופות. בעונה שעברה היא זכתה באליפות עם ניצחון 1:3 בסדרת הגמר על מכלן והגיעה גם לגמר הגביע הבלגי, אבל נוצחה בו 79:73 על ידי לימבורג. בליגת האלופות אוסטנד סיימה בעונה שעברה את שלב הבתים הראשון במקום השלישי אחרי טופאש בורסה ושטרסבורג, והעפילה לפליי אין, שם גברה 1:2 בסדרה על איגוקאה הבוסנית. בשלב השני סיימה אוסטנד רק שלישית אחרי קלוז' ומלאגה, מה שסיים את העונה האירופית שלה.
לגיה ורשה הגיעה בעונה שעברה לגמר הפלייאוף בפולין, בו הפסידה 4:1 לשלאסק ורוצלאב אחרי שסיימה את הליגה הסדירה במקום השישי. באירופה, לגיה הגיעה בעונה שעברה לרבע גמר היורופקאפ והודחה על ידי רג'יו אמיליה. ימי הזוהר של לגיה היו אי שם בשנות ה-60 עם חמש אליפויות (שתיים נוספות הגיעו בשנות ה-50) ולמעשה, רק ב-2017 היא שבה לליגה הבכירה אחרי היעדרות של 14 שנים. בנוסף, לגיה זכתה פעמיים בגביע הפולני בעברה.