1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
כל תואר או ליתר דיוק כבר כל ניצחון של נובאק ג’וקוביץ’ מביא עמו שלל מספרים. הפעם (ראשון) זה היה חתיכת ניצחון משמעותי, כזה שנתן לג’וקר הסרבי את המייג’ור ה-21 בקריירה האדירה שלו ועל הדרך הוא כמובן גם סגר פערים מרפאל נדאל שנמצא בפסגה ולו רק תואר גראנד סלאם אחד יותר.
21-22, פדרר נשאר מאחוריו לראשונה אי פעם זה כולם יודעים, אבל עם הניצחון על ניק קיריוס, נובאק עבר רוג’ר פדרר בעוד פרמטר נוסף וצנוע, אחוז ההצלחה בגמרי גראנד סלאם. זה היה הגמר ה-32 של הסרבי בקריירה הוא ניצח ב-20 מהמקרים, השווייצרי תקוע על 31 גמרים ומתוכם כידוע הוא ניצח אחד פחות ונותר בינתיים וכנראה גם לתמיד מאחור עם 20 זכיות.
במקביל, זה היה הגמר השמיני של הסרבי בווימבלדון, הוא ניצח בשבעה משחקים ונוצח רק באחד, זה קרה מול אנדי מארי אי שם ב-2013, מאזן יוצא דופן על המשטח הירוק. זו כאמור הייתה זכייתו השביעית בווימבלדון, רק אחת פחות מהכמות שיש לאגדת הדשא הגדולה, פדרר. ככה שבשקט בשקט נובאק כבר מדביק אותו וכנראה ייזכר כשחקן דשא לא פחות איכותי, אולי גם יותר, אבל בינתיים עוד חזון למועד.
ומה באשר לכסף? ובכן, משנה לשנה סכומי הפרסים רק עולים והפעם נובאק יכניס לכיסו סכום נאה ביותר של 2.4 מיליון דולר, עלייה של 17.65% מהסכום אותו קיבל בשנה שעברה. בסך הכל רק מפרסי זכיות נובאק הרוויח במהלך הקריירה סכום מטורף של 159 מיליון דולר. על נקודות דירוג הפעם הוא לא יכול היה להגן, אבל קרוב לוודאי שגם הסכום הגבוה והטיפוס במעלי טבלת המייג’ורים יעשו אותו מאושר, לפחות הוא כבר השלים את הקאמבק המיוחל וחלף על פני פדרר, בשיא כזכור השווייצרי היה בפור של 15 זכיות.