2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
נובאק ג’וקוביץ’ יעלה היום (ראשון) ב-16:00 לגמר ווימבלדון הגדול נגד ניק קיריוס, ויקווה לצאת ממנו כמנצח בפעם השביעית בקריירה שלו במסגרת הטורניר, ובכך ישווה את מספר התארים שזכו וויליאם רנשואו ופיט סמפראס. מלבד למדליה, הגביע והיוקרה שכלולים במעמד הזכייה, ג’וקוביץ’ יוכל לשלשל לכיסו לא פחות מ-1,241,027 אירו.
אך לצד כל היתרונות שבזכייה, ישנה סוגיה איתה הסרבי יצטרך להתמודד - מיקומו החדש בדירוג העולמי. הסרבי דורג במקום השלישי במהלך כל הטורניר, אך הוא צפוי לרדת למקום השביעי בדירוג החדש שיתפרסם מחר (שני). הסיבה: בסבב הגברים והנשים הוחלט שלא להעניק נקודות דירוג לטניסאים ולטניסאיות בווימבלדון עקב החרם על רוסים ובלארוסים, שנובע מהמלחמה באוקראינה.
למעשה, לנולה יירדו 2,000 נקודות בדירוג, מה שייצור מצב אבסורדי שבו הוא יזכה בווימבלדון ולמחרת יצנח למקום השביעי בדירוג. הפעם האחרונה שהטניסאי הסרבי דורג כל כך נמוך הייתה ב-13 באוגוסט 2018, אז היה רק עשירי.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
בכל אופן, לא מדובר בעונש כלשהו שיוטל על ג’וקוביץ’, אלא בהחלטה גורפת של מארגני ווימבלדון שלא להעניק ניקוד בטורניר היוקרתי. בעקבות זאת, כך תיראה צמרת הדירוג:
1. דניל מדבדב. 2. אלכסנדר זברב. 3. רפאל נדאל. 4. סטפנוס ציציפאס. 5. קספר רוד. 6. קרלוס אלקראס. 7. נובאק ג’וקוביץ’. 8. אנדריי רובלב. 9. פליקס אוז’ה אליאסים. 10. יאניק סינר.