2 צפייה בגלריה
העובדים עם ראשי מכון וינגייט
העובדים עם ראשי מכון וינגייט
העובדים עם ראשי מכון וינגייט
(פרטי)
הנהלת מכון וינגייט לא מתכוונת לפתוח את ההסכם הקיבוצי של עובדיה בעקבות הפגיעה בתנאי השכר של אנשי רפואת הספורט, אך יחד עם זאת נעשתה פנייה למשרד האוצר במטרה למזער את הפגיעה של העובדים ביחידה הרפואית ובראשם הפיזיותרפיסטים. כמו כן, המכון מתכוון להציע מודל שכר מעודכן לעובדים המועסקים בחוזים אישיים ביחידה לספורט הישגי ואתנה כדי למנוע פגיעה בעובדים המקצועיים.
כזכור, לאחרונה מכון וינגייט חתם עם ועד העובדים וההסתדרות על הסכם קיבוצי, שהביא לשיפור בתנאיהם של חלק מהעובדים ובמקביל פגע בתנאיהם של אחרים. בעקבות זאת, קיימת תחושת מרמור בקרב העובדים ביחידות המקצועיות במכון וינגייט בגלל ההרעה בתנאי השכר שלהם, כך שישנו קושי לגייס עובדים חדשים ליחידות הללו וישנו קושי להשאיר את אנשי הרפואה בפעילות תחת המכון משום שהם מקבלים שכר נמוך יותר.
מכון וינגייט לא מעוניין לפתוח את ההסכם הקיבוצי ומבינים כי הסיכומים הללו עלולים לקפח את עובדי יחידת הרפואה, בדגש על הפיזיותרפיסטים, אך לפנים משורת הדין הם פועלים לגבש המלצות חדשות לנושא. למעסיק יש אפשרות, למרות שחתם על הסכם, להביא הצעה לשיפור התנאים ועל כך הוא יצטרך רק את אישורו של משרד האוצר.
2 צפייה בגלריה
ועד עובדי מכון וינגייט ונציגי משרד התרבות והספורט
ועד עובדי מכון וינגייט ונציגי משרד התרבות והספורט
ועד עובדי מכון וינגייט ונציגי משרד התרבות והספורט
(פרטי)
בהנהלת המכון אישרו כי ישנם דיונים עם האוצר כדי שלא תהיה פגיעה בשכרם של עובדי רפואת הספורט. התנאים הישנים שהיו להם, עם תעריף שעתי בהיקפי משרה גדולים כפי שהיה נהוג לפני החתימה על ההסכם הקיבוצי, לא מאושרים על ידי האוצר ולא יאשרו גם בעתיד - אך במכון פועלים כדי שהפגיעה בשכרם תהיה מינימלית, אם בכלל. במכון נמצאים גם בשיח עם אנשי רפואת הספורט אך אלה זועמים על הפגיעה בשכרם.
יש לציין כי ההסכם הקיבוצי שנכנס לתוקפו כולל את מרבית עובדי המכון ועובדי יחידת רפואת הספורט, בעוד שההסכם לא חל על היחידה לספורט הישגי ואתנה. שהפגיעה ביחידה לספורט הישגי ובאתנה היא בעיקר בדרגות השכר הנמוכות שמוצעות לעובדים החדשים. לפיכך, המכון מציע כי אנשי היחידות הללו יעברו לחוזים אישיים, בכפוף לאישור משרד האוצר. גם זה תהליך שלוקח זמן ובינתיים ישנו קושי בגיוס אנשי מקצוע חדשים משום שהתנאים הקיימים לא מזמינים אנשי מקצוע להיכנס ליחידות הללו שפועלות בווינגייט.
יו”ר ועד העובדים, קותי דרעי, הגיב: “לצערנו מנהל המכון שי אברהמי מוליך שולל את העובדים המקצועיים ושאר העובדים. במשך חודשיים הוא מספר סיפורים לעובדי המכון שכל הבקשות שלהם יבדקו ויוגשו לאוצר. למעשה מתברר, ששי אברהמי לא רוצה ולא מעוניין לפתוח את נושא השיבוצים ושיפור שכרם של העובדים. בנוסף, הוא ביטל את הפגישה עם יו”ר ההסתדרות הרפואית. שנית, נושא השיבוצים לא מעוגנים בהסכם הקיבוצי, והנהלת המכון בכל רגע נתון יכולה לבקש לשנות רובד לכל תפקיד שהיא רואה לנכון, כך שאין שום קשר לפתיחת ההסכם בנוגע לשאר העובדים. ועד העובדים ימשיך להילחם למען העובדים ולשיבוץ שכרם ברובד המתאים”.
ממכון וינגייט נמסר בתגובה: “הנהלת המכון פועלת יחד עם משרד התרבות והספורט לאשר מול משרד האוצר מודל שכר משופר לעובדי יחידת הספורט ההישגי, אשר ההסכם הקיבוצי אינו חל עליהם. כמו כן המכון, לפנים משורת הדין ולאחר שההסכם הקיבוצי נחתם, פועל מול האוצר למנוע את הפגיעה שנוצרה בשכרם של עובדי רפואת הספורט”.