1 צפייה בגלריה
נבחרת ארה"ב חוגגת
נבחרת ארה"ב חוגגת
נבחרת ארה"ב חוגגת
(צילום מהאתר של ההתאחדות האמריקאית)
נבחרת ארה"ב עשתה זאת שוב. האמריקאים זכו הלילה (בין ראשון לשני) בפעם השישית ברציפות באליפות העולם בכדורסל עד גיל 17 לאחר שגברו בגמר המונדובאסקט שהתקיים במלאגה שבספרד 67:79 על הנבחרת המארחת.
הספרדים שלטו לאורך דקות רבות והוליכו 33:38 בהפסקה, אבל ריצת 1:15 בדקות האחרונות העניקה לשחקנים של שרמן ווייט את הניצחון. "אני גאה מאוד בשחקנים ובצוות", הגיב המאמן המנצח בסיום. "זה היה מאמץ קבוצתי וכולם האמינו שניתן לעשות את זה".
האמריקאים לא התעלו לרמתם הרגילה במחצית הראשונה, בה קלעו רק ב-39 אחוז מהזריקות, אבל היכולת שהפגינו במחצית השנייה חוללה מהפך.
אחד מכוכבי הזכייה הגדולים היה קופר פלאג, צעיר השחקנים בנבחרת (בן 15 בלבד) שנחשב לבעל עתיד גדול. הוא סיים את המשחק עם דאבל דאבל (10 נקודות ו-17 ריבאונדים) והוסיף גם 8 חטיפות וארבע חסימות.
"ספרד נבחרת חזקה מאוד וזה מראה עד כמה אנחנו קשוחים" הגיב פלאג. ג'רמי פירסט ג'וניור הוליך את רשימת הקלעים עם 17 נקודות ועוד בלטו רונאלד הולנד (13 נקודות ו-7 ריבאונדים), דייויד קסטילו (12 נקודות) ושון סטיוארט (10 נקודות ו-10 ריבאונדים). אדיי מארה גומס והוגו פנייה בלטו בספרד עם 16 נקודות כ"א.