2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(איציק בלניצקי)
בעלי הקבוצות, התכוננו למלא טפסים. החל מ-1 בינואר 2023, כל האגודות בישראל אמורות להתחיל לקבל את תקציביהן מהמדינה דרך משרד התרבות והספורט ולא דרך הטוטו. ההליך לא יהיה הדרגתי, בניגוד למה שתכננו במשרדו של חילי טרופר, משום שהוראת השעה לא עברה את אישור הממשלה.
כזכור, משרד התרבות והספורט רצה להעביר הוראת שעה לחלוקת כספי התמיכה על מנת להעביר את האגודות באופן הדרגתי לטיפול משרד התרבות והספורט. לפי התיכנון, רק אגודות הנתמכות בתקציבים של מעל 100 אלף שקל לשנה היו צריכות לקבל את הכספים הללו דרך משרד התרבות והספורט, בעוד שיתר האגודות הקטנות היו אמורות להמשיך לקבל את הכספים באמצעות הטוטו - אלא שהשר חילי טרופר לא הצליח להעביר את הוראת השעה, כך שלא יהיה הליך הדרגתי שכזה.
למעשה, החל מפתיחת שנת 2023 הטוטו יסיים את תפקידו בחלוקת הכספים לספורט הישראלי - והכל יעבור לטיפול משרד התרבות והספורט. אומנם הטוטו עשה עבודה מצוינת בחלוקת הכספים, אבל המדינה רוצה לשלוט בכך בעצמה והכל יתנהל על פי החוק שאושר לפני ארבע שנים.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(מיכה בננו)
ספק אם משרד התרבות והספורט ערוך לחלוקת הכספים לכלל גופי הספורט בישראל - החל מגופי הרוחב כמו הוועד האולימפי, דרך האיגודים וההתאחדויות, ועד לאגודות הקטנות ביותר במדינה - ולכן במשרד הוקם צוות מיוחד שאמור להכשיר את הקרקע ולבצע זאת במקום הטוטו, תוך שהוא ייאלץ להתמודד לראשונה עם מספר גבוה של פניות ולהעביר את כל האגודות לעבודה עם הגשת טפסים למערכת מרכב”ה והליך בירוקרטי מחייב.
ממשרד התרבות והספורט נמסר: “המשרד מקיים צוותי עבודה והיערכות למעבר האגודות למשרד, כך שההליך יתבצע בצורה מסודרת תוך מעקב מבוקר, אחראי ומקצועי של כלל הגורמים, הן במשרד ומחוצה לו, ובעזרת הטוטו. המשרד מכיר בחשיבות הגדולה לתמיכות האגודות והאיגודים, וימשיך לעשות ככל הניתן על מנת להקל על הגופים ולתת להם ודאות תקציבית מוקדם ככל האפשר”.