4 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ'
בוגדן פלאניץ'
בוגדן פלאניץ'
(איציק בלניצקי)
האם מכבי חיפה תיאלץ להיפרד מבוגדן פלאניץ’? א.א.ק אתונה הגישה לירוקים הצעה בגובה מיליון אירו עבור הבלם המוביל, וממתינה לתשובה מהירוקים. בסרביה מדווחים שאם הקבוצה של ברק בכר תסרב, המועדון היווני אף מתכנן להפעיל את סעיף שחרורו של פלאניץ’ בגובה 1.8 מיליון אירו. גם המשכורת שהיוונים מציעים לבלם עדיפה מזו שהוא מרוויח בכרמל בכ-200 אלף אירו לעונה.
בתוך כך, מכבי חיפה נחתה היום (רביעי) בארץ ותחל מחר את הכנותיה האחרונות לקראת משחק אלוף האלופים מול הפועל ב”ש שיתקיים בשבת בסמי עופר, בו 22 אלף אוהדים ירוקים כבר הבטיחו את מקומם. האלופה סיימה את מחנה אימונים בהולנד עם הפסד 1:0 נוסף, הפעם לוויטסה. מדובר ביריבה בינונית ועדיין בחיפה רוצים להסתכל על חצי הכוס המלאה ועל כך שבמחצית הראשונה הקבוצה הייתה טובה בהרבה מההולנדים והגיעה למספר הזדמנויות שלא נוצלו, בעיקר בגלל חוסר דיוק במהלך האחרון.
בכרמל טוענים שאחד השחקנים שמושך את העין הוא החלוץ פרנזי פיירו, שכל פעם שהכדור ברגליו התחושה היא שהוא מהווה איום ליריבה. במחצית השנייה ברק בכר הרבה לבצע חילופים ובזמן שנקודות האור היו מאור לוי ודין דוד, היו כאלה שאכזבו מאוד, כמו צמד הבלמים אורי דהן ועופרי ארד, שנמצאים בכושר משחק לא טוב ומשפיעים על היכולת ההגנתית הפחות טובה שהקבוצה הציגה.
4 צפייה בגלריה
עופרי ארד
עופרי ארד
עופרי ארד
(עמרי שטיין)
במכבי חיפה לא מסתירים את הדאגה מהפערים הגדולים בין בוגדן פלאניץ' ושון גולדברג לצמד המחליפים בספסל, ארד ודהן. "אנחנו חייבים גיבוי של בלם ברמה גבוהה לשון ולפלאניץ'. יש לנו ספסל נהדר ונראה שיש לנו בעיה ביכולת של הבלמים המחליפים. צריך למצוא את הפיתרון וברק חושב על זה", אמרו בחיפה. ארד יצטרך לעשות חשבון עם עצמו ולקבל החלטה לגבי עתידו במידה ויובא בלם אחר. לדעת גורמים בקבוצה הבלם צריך לעבור בהשאלה לעונה אחת ולזכות בדקות משחק.
ואם כבר המחליפים, אתמול על הספסל של מכבי חיפה היה ניתן למצוא שורה ארוכה של שחקנים טובים כדוגמת עלי מוחמד, סאן מנחם, מאוויס צ'יבוטה, ניקיטה רוקאביצה, דין דוד, מאור לוי ומחמוד ג'אבר, שבנבחרת ישראל פתח בהרכב, בעוד אצל האלופה הוא נלחם על דקות משחק.
מאמן הקבוצה, ברק בכר סיכם את מחנה האימונים: “היה לנו שבוע מאוד אינטנסיבי. ביומיים הראשונים עבדנו בעיקר על דברים שאותם אנחנו רוצים לשפר, ואז התמקדנו במשחקים, עשינו שלושה משחקים ברצף. הכי חשוב ששחקנים נכנסים לכושר, השחקנים החדשים שהגיעו נקלטים בצורה טובה חברתית וגם לאט לאט מקצועית. חשוב מאוד שעברנו את המחנה בלי פציעות. עשינו הכנה טובה ואנחנו מוכנים”.
4 צפייה בגלריה
3 מ-3. ברק בכר
3 מ-3. ברק בכר
3 מ-3. ברק בכר
(האתר הרשמי של מכבי חיפה)
בתוך כך, בן סורנסן, שוער בן 15 ממכבי חיפה שמתנשא לגובה של 1.92 מ’ ונחשב להבטחה, ימריא להתרשמות באודנסה הדנית, כך נודע לראשונה ל-ONE. הוא הרשים את הקבוצה הדנית שהחליטה להזמינו לשבוע התרשמות באמצעות סוכנו, אדם קידן. סורנסן גדל בהפועל ירושלים ולפני שנה עבר למכבי חיפה אחרי מעקב של הירוקים.
4 צפייה בגלריה
בן סורנסן
בן סורנסן
בן סורנסן
(פרטי)
אגב, הבלם יונתן לייש בן ה-18 סיים את תקופת ההשאלה שלו ממכבי חיפה לוויאדוליד בחודש יוני ועדיין לא ברור היכן ישחק בעונה הבאה. מתנהלים מגעים להמשך תקופת ההשאלה בוויאדוליד או במועדון אחר בספרד. בינתיים, שבוע לפני המפגש הגורלי מול אולימפיאקוס בליגת האלופות נמכרו נמכרו 20,000, בעוד ש-22,000 אוהדים ירוקים הבטיחו את מקום במשחק אלוף האלופים מול הפועל באר שבע.