4 צפייה בגלריה
דיאנה וייסמן
דיאנה וייסמן
דיאנה וייסמן
(איציק בלניצקי)
אליפות העולם אליפות העולם באתלטיקה תיפתח היום (שישי) באורגון שבארצות הברית, כאשר עשרה אתלטים ישראלים ישתתפו בה, כולל דיאנה וייסמן שחלתה בקורונה לפני התחרות והחלימה עד לבדיקת הקורונה המכריעה עם הכניסה לבועה בבית המלון.
כבר בשעה 20:10 יתחרה יונתן קפיטולניק במוקדמות הקפיצה לגובה. כזכור, הקופץ הישראלי שזכה באליפות העולם לנוער בשנה האחרונה וינסה להרשים גם בבוגרים עם שיפור שיאו האישי שעומד על 2.30 מטר.
קפיטולניק אמר לקראת התחרות היוקרתית באורגון: “אני מגיע עם התרגשות ענקית לקראת התחרות עם כל הספורטאים הגדולים בעולם. אני והמאמן שלי אנטולי שפרן לא מנסים לחשוב על מה יהיה ומה צריך לעשות בשביל לרשום הישג, אנחנו מתייחסים לזה פשוט כמו התחרות הראשונה הגדולה שלי ואני כאן כדי לצבור ניסיון. אני בכושר טוב ויודע שאני יכול לעשות תוצאה טובה, אבל עצם זה שאני כאן זו כבר הצלחה, כך ששום תוצאה לא תחשב ככישלון מבחינתי”.
4 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
(רדאד ג'בארה)
ביום שבת ב-20:40 תתחרה חנה קנייזבה מיננקו במוקדמות הקפיצה המשולשת. מיננקו עברה מחנה אימונים קצר ומגיעה לאליפות בכושר טוב: “יש לי הרבה ניסיון בתחרויות כאלה אבל עדיין אני מאוד מתרגשת לקראת אליפות עולם נוספת”, אמרה שיאנית ישראל בקפיצה משולשת. “עשינו בקליפורניה מחנה אימונים קצר עם רוגל נחום שזה מאוד עזר להכנה שלי ושל כולם. הייתה לנו גם תחרות טובה בה קבעתי שיא עונתי וקפצתי ל-14.47 מטר. לי אישית זה מאוד תרם ואני מרגישה מוכנה לקראת התחרות”.
אדווה כהן תתחרה בריצת 3,000 מטר מכשולים בשבת ב-20:30: “בכל פעם מחדש אני מתרגשת ללבוש את מדי נבחרת ישראל. כיף לחזור להתחרות באצטדיון ביוג’ין ועוד כדי להתחרות באליפות העולם בפעם השנייה. אני שואפת לשפר את השיא שלי ולצבור עוד ניסיון להמשך הקריירה”.
4 צפייה בגלריה
חנה קנייזבה מיננקו
חנה קנייזבה מיננקו
חנה קנייזבה מיננקו
(רויטרס)
בשבת תתחרה גם דיאנה וייסמן במוקדמות הריצה ל-100 מטר, בין שבת לראשון בשעה 3:10. האישה המהירה בישראל תעלה על המסלול אחרי ששהתה בבידוד בימים האחרונים לאחר שחלתה בווירוס הקורונה. מכניסתה לקליפורניה ועד הבדיקה השלילית ביום שלישי האחרון, וייסמן סיפרה על החוויה הלא נעימה שעברה מאז הנחיתה בארצות הברית: “אתמול רק הגענו לאורגון. לצערי כל עניין הקורונה שיבש את ההכנה שלי. מקצה המוקדמות שלי הוא כבר בשבת ולא נשאר לי הרבה זמן לאימונים ושדרוגים. למרות הכל, מבטיחה לעשות כמיטב יכולתי על מנת להביא את הביצוע המקסימלי בתחרות. היו לי ימים מתסכלים”.
את תחרויות האצטדיון תסגור סלאמוויט באיולין טפרי שתעלה בלילה שבין רביעי לחמישי ב-2:20 למקצה המוקדמות 5,000 מטר. האתלטית לא עשתה הכנה טובה בעקבות פציעה בקרסול ואין לה ציפיות גבוהות בגלל שלא השתתפה בתחרויות השנה.
בתוך כך, גם תחרויות המרתון יתקיימו, כאשר בריצה לנשים ישתתפו לונה סלפטר ומאור טיורי ביום שני ב-16:15. בריצה למרחק 42.2 ק”ג לגברים ישתתפו מארו טפרי, איימרו עלמיה וטסמה מוגס ביום ראשון ב-16:15.
4 צפייה בגלריה
סלאמוויט באיולין טפרי
סלאמוויט באיולין טפרי
סלאמוויט באיולין טפרי
(איגוד האתלטיקה)