8 צפייה בגלריה
איביץ' רוטן בפני שחקניו
איביץ' רוטן בפני שחקניו
איביץ' רוטן בפני שחקניו
(ראובן שוורץ)
מכבי תל אביב פתחה אמש (חמישי) באופן רשמי את העונה עם הפסד במשחק האירופאיות, שהוא גם בעצם רבע גמר גביע הטוטו מבחינת המשמעות. אחרי 90 דקות מול מכבי נתניה התוצאה בבלומפילד לעיני כ-11,000 אלף צופים הייתה 0:0, ובפנדלים הקבוצה של בני לם ניצחה 4:5 כאשר אבי ריקן ועידן נחמיאס מחמיצים מהנקודה הלבנה, בעוד דניאל פרץ הצליח לעצור רק את הפנדל הראשון של עדן קארצב.
מכבי נתניה הייתה טובה יותר ממכבי ת”א במחצית הראשונה והצליחה להביך אותה פעם אחר פעם כאשר הצהובים הסתבכו במשחק הבילד אפ והתעקשו להניע כדור בתוך הרחבה למרות לחץ של ארבעה שחקנים נתנייתים. הניסיונות לשבור את הלחץ היו עקרים ולא נכונים ואיביץ’ העיר על כך שוב ושוב לשחקניו, ובעיקר לקפטן שרן ייני, כולל בחדר ההלבשה בהפסקה כאשר גם שינה כמה דברים על הדשא ובין היתר הכניס אל המגרש את איילון אלמוג במקום דן ביטון והזיז את פארפה גויאגון לעמדת הקשר הקדמי.
המחצית השנייה של מכבי ת”א הייתה טובה יותר, היא הגיעה למצבים אבל גם החמיצה ולא ניצלה כמה הזדמנויות פז מול הגנה פרוצה של נתניה. היה גם שער חוקי שנכבש ונפסל אחרי שהשופט שניר לוי טען כי ברנדלי קוואס נגע בידו בזמן המסירה, אולם בטלוויזיה וגם במגרש היה ניתן לראות בבירור שהוא נוגח בכדור. “אנחנו מנסים לתקן את הזהות שלנו, אשר הלכה לאיבוד בשנה האחרונה, עלינו לזהות את הבעיות ולעבוד עליהן אחרת לא נצליח לנצח”, אמר המאמן ולאדן איביץ’.
איביץ': לא מרוצים מהמשחק שלנו
“הייתה לנו בעיה בבניית המשחק ובהתחלה הם הגיעו למצבים שלהם מטעויות משוגעות שלנו. לפעמים צריכים להיות חכמים, לדעת לקחת החלטות נכונות בטח כשאתה ליד השער שלך. בתוך הרחבה שלנו כשלוחצים אותנו ארבעה שחקנים, לא מתמסרים עם הכדור. זה פשוט. אנחנו לא ברצלונה ולא מנצ’סטר סיטי. כשיש לחץ כזה צריך להבין מה עושים. אבל אני לא רוצה לדבר נגד אף אחד ואני לוקח אחריות על עצמי על מה שקרה. עכשיו צריך לעבוד הרבה, להתאמן היטב ולעשות כמה מהלכים בשוק”, הוסיף הסרבי.
איביץ’ חזר גם הפעם על נושא הזהות שהוא מנסה להחזיר. “יש לנו את השחקנים שיכולים לשנות את הזהות שאני מדבר עליה. חלק איתנו, חלק פצועים, חלק יגיעו מבחוץ ומי ששיחקו היום הם שחקנים טובים. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לעשות ואנחנו צריכים לזוז. אמרתי לפני המשחק, אנחנו צריכים לזוז בשוק בכל הנוגע לשחקנים זרים וגם ישראלים. נביא את מי שיכולים לשפר אותנו. בוודאי”.
8 צפייה בגלריה
ולאדן איביץ'
ולאדן איביץ'
ולאדן איביץ'
(ראובן שוורץ)
בצד החיובי יותר של המשחק, בקבוצה ציינו לטובה בעיקר את דניאל פרץ שסיפק כמה הצלות מרשימות במחצית הראשונה ואת ברנדלי קוואס שבאמת נראה שהגיע הרבה יותר נחוש וקל רגליים לעונה הזו. יחד עם זאת, רואים שהוא עוד סובל מחוסר ביטחון וחוסר בחדות. פארפה גויאגון הראה דקות טובות אך לא באופן יציב, בעיקר כי במחצית הראשונה הכדור בקושי עבר את קו האמצע לעבר החלק בו שיחק. עדיין, בכמה נגיעות בודדות בכדור, ניתן להבחין שמדובר בשחקן עם קסם ברגליו.
יוריס ואן אובריים שיחק פעם ראשונה מול הקהל בבלומפילד והיה נראה שהוא מתקשה מאוד עם ההצבה כקשר האחורי. “השתמשנו בו כקשר מספר 6 והוא שיחק בעמדה הזו בעבר אבל העמדה הטבעית יותר שלו היא ה-8”, הסביר איביץ’. “כרגע, המצב הוא שאנחנו צריכים שהוא ישחק שם (כי דן גלזר פצוע). אני לא אומר שהוא לא ישחק 6 שוב, כי הוא עשה את זה בעבר, אבל לא הרבה. רוב הזמן הוא אמור להיות הקשר מספר 8”.
8 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(ראובן שוורץ)
לסיום איביץ’ נשאל על נושא ההמתנה של מכבי ת”א לחיזוק והאם זה נכון עבורה להמשיך ולחכות לתשובות של אלי דסה (שאמש פורסם שמבוקש על ידי ורדר ברמן) ולדור פרץ, שעוד שוקלים את עתידם מעבר לים. “ראשית חשוב לי להסביר שאני רוצה לעבוד עם שחקנים שרוצים להיות פה. אם הם לא רוצים להיות פה, אין לי מה לדבר עליהם. קודם כל, צריך שהם ירצו להיות איתנו. אמרת שני שמות (דסה ופרץ) אבל זה נכון לגבי כל שם. אם מישהו רוצה להיות כאן, אנחנו יכולים לדבר”.
מכאן מכבי ת”א תעבור להכנה למשחק מול זירה בפתיחת סיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג, כשהיא ניגשת לשם מודאגת מאוד מנקודות שחורות שצצו במשחק נגד נתניה. יחד עם זאת, איביץ’ אמור ליהנות מסגל שלם יותר כשהוא יוכל להשתמש בשחקנים שחזרו מיורו הצעירות כמו אוסקר גלוך, רוי רביבו ודור תורג’מן. אגב, לגבי גלוך, המצב אינו משתנה. מכבי ת”א עדיין לא מקבלת הצעות שמתקרבות לסכומים שהיא רוצה. הקבוצות הרציניות באמת בנושא השחקן הן אייאקס ואיינטרכט פרנקפורט אך כרגע אף אחת מהן לא נאותה לשלם את מיליוני האירו שמכבי ת”א מצפה לקבל. כתוצאה מכך, במצב הנוכחי, גלוך מתחיל את העונה עם איביץ’.
8 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
(ראובן שוורץ)
אבי ריקן שעלה כמחליף במשחק והחמיץ את הפנדל הראשון, סיכם: “מחצית ראשונה פחות טובה שלנו. היינו צריכים להיראות יותר טוב, יש עוד הרבה עבודה. בפנדלים הכל יכול לקרות. היינו צריכים להשתחרר יותר טוב מהלחץ הגבוה שלהם כי אם זה היה קורה המגרש היה נפתח ואולי זה היה מושך אותם יותר אחורה. אומנם זה מאמן וצוות שכבר היו פה אבל יש לנו עוד המון עבודה. אני בטוח שנראה טוב יותר בהמשך”.
על נושא הזהות שאיביץ’ מדבר עליה, אמר ריקן: “הוא לא אומר את זה בפעם הראשונה וזה טוב כי זה צריך לחלחל אלינו. אם אני מבין מה הוא אומר, אז הוא רוצה הרבה יותר סדר, שניקח פחות סיכונים, שנהיה הרבה יותר יעילים ואם יקרו טעויות אישיות אז זה לא יתורגם ישר למצבים כמו שקרה בעיקר במחצית הראשונה.
8 צפייה בגלריה
ניר ביטון
ניר ביטון
ניר ביטון
(רדאד ג'בארה)
“הציפיות מאיתנו גבוהות וזה בסדר. מבחינת בניית סגל אנחנו הרבה יותר מוכנים מאשר בשנתיים הקודמות. היום הסגל הרבה יותר מוכן וטוב ואני בטוח שנראה הרבה יותר טוב אבל זה לא יקרה מעצמו. חייבים לעבוד קשה כקבוצה כבודדים. ראינו בעונה שעברה איפה סיימנו ולאן הגענו ואנחנו חייבים כשחקנים להיראות הרבה יותר טוב ולהתאים את עצמנו למה שהצוות דורש כי מי שלא יעשה את זה פשוט יזוז הצידה”, סיכם ריקן.

הזווית המקצועית

איביץ' הציג במשחק אמש כמה משימות חדשות: בזמן כדור 5 של הקבוצה, שחקני הכנף מבצעים את חילוף האגפים רגע לפני הבעיטה הארוכה של פרץ לכיוון יובאנוביץ', שבכוונת תחילה עומד עמוק בנבדל, כדי להוריד את בלמי היריבה כמה שיותר וליצור שטח בין קו ההגנה של נתניה לקו הקישור, אליו נכנסים ברנדלי קוואס, דן ביטון ופארפה גויאגון.
8 צפייה בגלריה
אבי ריקן
אבי ריקן
אבי ריקן
(רדאד ג'בארה)
כשאיביץ' ניסה ללחוץ גבוה את נתניה בכדור 5 שלה, הוא "החביא" את קוואס והציב אותו אותו כחלוץ שני ליד יובאנוביץ', כשהוא לוחץ ב-4:4:2 יהלום. קוואס ויובאנוביץ' יצאו לצמד הבלמים, דן ביטון אל קארצב הקשר האחורי, פארפה וגולסה היו אלו שקפצו עד למגנים ויוריס ואן אובריים נשאר קרוב לייני ונחמיאס הבלמים כאחרון בקישור.
כשרצה ללחוץ יחסית נמוך בשליש מרכזי, מכבי נשארה במבנה קומפקטי של 4:2:3:1 ובו דן ביטון היה זה שיצא לבלם השני אחר יובאנוביץ', כשקוואס ופארפה מחכים לאיבוד כדור כדי לצאת מהר קדימה לשטחים המתים. אולם, ביטון איחר הרבה פעמים ללחץ והדבר הבעייתי ביותר שלו היה שלא הצליח להשתלט על הכדורים השניים אפילו פעם אחת.
8 צפייה בגלריה
ברנדלי קוואס
ברנדלי קוואס
ברנדלי קוואס
(רדאד ג'בארה)
עם הכדור, נדמה שהסרבי חזר למודל ההתקפי ב-2018/19 מהאליפות הראשונה ובו צמד המגנים מספקים תמיכה לשחקני הכנף דרך האגפים. סבוריט וז'ראלדש נדבקו אל הקווים בעוד גויאגון וקוואס נכנסו פנימה בחצי משבצת.
דבר שבלט במשחק המעבר ההתקפי של מכבי תל אביב, הוא שברנדלי קוואס ופארפה גויאגון מקבלים את המשימות של עומר אצילי ויונתן כהן בזמנו. הם יוצאים ללחוץ באגף ברגע שהיריבה מוסרת אל המגן, וכששניהם מרוויחים את הכדור יש להם הרבה שטח לנוע אליו לעומק עם הפנים לשער.
8 צפייה בגלריה
פארפה גויאגון ואביב אברהם
פארפה גויאגון ואביב אברהם
פארפה גויאגון ואביב אברהם
(ראובן שוורץ)
הרעיונות שם, אין ספק שאיביץ’ עושה עבודה על דברים שכבר הכרנו בעבר אך גם הביא רעיונות חדשים. יחד עם זאת, המשחק הזה הדגיש היטב שהוא צריך עוד זמן ושחקנים נוספים. השמות לבד לא יביאו את ההצלחה.