3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי רמת גן מאוכזבים
שחקני מכבי רמת גן מאוכזבים
שחקני מכבי רמת גן מאוכזבים
(איציק בלניצקי)
לאחר שמכבי ר"ג עתרה לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל בדרישה לשחק בליגת העל בעונה הקרובה, המנהלת ואיגוד הכדורסל השיבו לעתירה. בעוד באיגוד תומכים בדרישת הקבוצה, במנהלת תקפו את התנהלות האיגוד.
"למרבה הצער, הצלחתה האדירה של המנהלת מייצרת לחץ בלתי מתון ולא פעם גם בלתי מרוסן של קבוצות על איגוד הכדורסל, ‘לשנות כללים תוך כדי משחק’, להתעלם מהסכמים חתומים ומחייבים ובאופן כללי, לנסות לעשות את דרכן לליגת העל. לעתים בדרכים שאין אלא לתארן כניסיונות ‘שכונתיים’ מצערים ‘לשנות כללים תוך כדי תנועה’. התנהלויות מהסוג שמקומם לא יכירנו בגופים המתנהלים בצורה אחראית ועקבית, אך לעתים פושה במחוזותינו במקומות בהם להסכמים חתומים אין שום משמעות", כתבו בין השאר בשם המנהלת עורכי הדין חגי אשלגי ובר לאודון.
עוד טוענת המנהלת בתגובתה לעתירה כי: "אין ולא יכול להיות חולק כי מכבי רמת גן, המבקשת, שצירפה לבקשתה את התוספת להסכם, מודעת היטב לתוספת זו ובפרט לסעיף 9 לו ויודעת כי ההסכם קובע כי בתום עונת 2021/22 תעלה רק קבוצה אחת מהליגה הלאומית לליגת העל. ה’שכונה’, חוסר הכבוד המוחלט להסכמים חתומים כדין והלחץ והסחטנות העקביים של קבוצות הליגה הלאומית על הנהגת איגוד הכדורסל בשאיפתן לעלות לליגת העל (גם כאשר אינן זכאיות לכך), מייצרת לחץ רציף ובלתי פוסק על ראשי איגוד הכדורסל".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי רמת גן מאוכזבים
שחקני מכבי רמת גן מאוכזבים
שחקני מכבי רמת גן מאוכזבים
(איציק בלניצקי)
עוד תקפו במנהלת: "בכל הכבוד, נקעה הנפש מהניסיונות להתכחש השכם והערב להסכמים שנחתמו. במקרה הנוכחי, בקושי שנה לאחר שנחתמו. את התוספת להסכם יש לקיים. הא ותו לא. הגשת בקשתה של מכבי רמת גן, שנתיים לאחר שנחתמה התוספת להסכם ושנה לאחר שניתן פסק דין סופי של בית דין נכבד בעתירתה של מכבי חיפה שאישר אותה, נגועה בשינוי קיצוני העולה כדי חוסר תום לב של ממש מצד מכבי רמת גן".

האיגוד: מנהלת ליגת העל אינו בעל מעמד סטטוטורי

בתגובת איגוד הכדורסל לעתירה של מכבי ר"ג על ידי היועץ המשפטי עורך הדין, דן שווץ יחד עם עו"ד יודן קוריצקי נאמר בין השאר כי: "גוף זה, המכונה ‘מנהלת ליגת העל’ ואשר הוקם כחברה לתועלת הציבור, אינו בעל מעמד סטטוטורי, מעולם לא ניתנו לו סמכויות בדין והוא מובנה כולו על ‘המחאת זכויות’ מאיגוד הכדורסל ונראה שעל כך לא יכולה להיות מחלוקת”.
3 צפייה בגלריה
עמירם הלוי ויעקב בן שושן
עמירם הלוי ויעקב בן שושן
עמירם הלוי ויעקב בן שושן
(באדיבות איגוד הכדורסל)
עוד טוענים באיגוד כי: “לאיגוד סמכות לקבוע כי בעונת 2022/2023 יעלו שתי קבוצות מהליגה הלאומית לליגת העל. עמדת איגוד הכדורסל הינה כי יש לו את הסמכות לקבוע את מספר העולות לליגת העל. בהתאם לתקנון היסוד, כלל הנושאים המקצועיים נתונים להחלטת איגוד הכדורסל. הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל המליצה כי שתי קבוצות יעלו לליגת העל בתום עונת 2021/2022.
“איגוד הכדורסל אינו מתכחש לכך שהסכם 2022 אושר על ידי הנהלת איגוד הכדורסל ומהווה אישור הנהלה לאופן ההתנהלות ביחס למספר העולות לליגת העל ביחס לתקופת ההסכם. יחד עם זאת, בסמכות האיגוד בלבד כגורם האמון על הצד המקצועי אף לבחון מעת לעת ובפרט נוכח השבת זכויות ניהול ליגת העל לאיגוד הכדורסל".