7 צפייה בגלריה
אלעד שחף
אלעד שחף
אלעד שחף
(האתר הרשמי של בוטוסאני)
הכדורגל הרומני לא היה יעד אטרקטיבי מדי לשחקני כדורגל ישראלים, אבל זאת בהחלט יכולה להיות חממה מתאימה להצלחה. על אף שברומניה סובלים מבעיות כלכליות לא פשוטות, עדיין יוצאים מהליגה הזאת לא מעט שחקנים לליגות גדולות יותר באירופה, ולכדורגל הישראלי יש נציג אחד שינסה לעשות זאת.
אלעד שחף בן ה-24 חתם לפני כשבועיים בבוטוסאני מהליגה הרומנית הראשונה, אחרי שלא הצליח לעשות דריסת רגל משמעותית בליגת העל מסיבות שדווקא לא קשורות אליו. שחף עשה את הפריצה הראשונית בלבד שלו במדי סקציה נס ציונה שחזרה העונה לליגת העל, אבל בהמשך הדרך הדברים לא הלכו כמו שצריך ומישהו פספס אותו.
שחף ציפה לקבל בעבר את ההזדמנות הגדולה שלו במועדון נעוריו מכבי נתניה, אבל גם שם הדברים לא הלכו כמו שצריך והוא המשיך לחפש את המקום שלו. הפועל נוף הגליל הייתה היעד שלו בתחילת העונה שעברה, אבל עם כל השינויים שנעשו אצל היורדת ללאומית, השחקן ראה ששי ברדה לא בונה עליו יותר מדי.
יום אחד לפני סגירת חלון ההעברות של ינואר, החליט שחף ללכת לפרויקט של מ.ס. כפר קאסם בליגה הלאומית, פרויקט שהתנפץ עמוק בתוך תוספת הזמן עם החמצת פנדל של מוטי מלכה שמנע משחף וכפר קאסם לעשות היסטוריה גדולה ולהעפיל לליגת העל. כמו כל שחקן ישראלי שמחפש את עצמו, בן ה-24 קיבל הצעה מבוטוסאני מהליגה הרומנית הראשונה והחליט ללכת עליה בכל הכח כדי להגשים דרך רומניה את החלום הגדול להצליח.
7 צפייה בגלריה
אלעד שחף
אלעד שחף
אלעד שחף
(פרטי)
ביום שני הקרוב שחף יפתח עונה חדשה בליגה הרומנית הראשונה במשחק בית נגד שינידיה טראגוביצה ומקווה לעשות את הפרידה הגדולה. בראיון מיוחד ל-ONE מרומניה, אלעד שחף מספר על איך פספסו אותו במכבי נתניה, השאיפות הגדולות, האכזבה בכפר קאסם והרצון להוכיח ללא מעט אנשים שטעו לגביו.
אז איך מצאת את עצמך מכפר קאסם עובר לבוטוסאני? ”הכל קרה דרך הסוכן שלי, זה קרה בתוך שלושה ימים. נאמר לי שיש קבוצה שרוצה אותי ברומניה. לא היה לי הרבה זמן לחשוב על זה והרגיש לי טוב לצאת מהארץ. המטרה שלי הייתה בסופו של דבר לצאת לחו"ל, כמובן להצעה רלוונטית וזה פשוט קרה. אני מרגיש שבארץ לא מעריכים את היכולת שלי ואני בטוח שזאת הזדמנות טובה להתקדם, מפה הרבה יותר קל להתקדם".
למה לא העריכו אותך? "אני לא יודע. אם אתה רוצה להצליח, זה מאוד קשה בישראל. יש שחקנים בודדים שיוצאים לאירופה ומקבלים הזדמנות כזו. היו לי משחקים טובים בארץ, אבל לצערי יש 'שמות' של שחקנים שממשיכים לקבל הזדמנויות שנה אחרי שנה ואז פתאום רוצים לקדם שחקני נוער. אני לא יודע למה זה לא נתפס לי בארץ. אני מאמין שהכל לטובה ושזה מה שאני צריך".
גדלת במכבי תל אביב ועברת בגיל צעיר למכבי נתניה משם עלית לבוגרים, היו לך עוד כמה תחנות כמו נס ציונה, נוף הגליל וכפר קאסם. אתה חושב שאולי טעית בבחירות שלך? "לא. כשהלכתי בהשאלה לנס ציונה הוכחתי את עצמי, הייתה לי עונה טובה מאוד. כשחזרתי למכבי נתניה הגעתי יחסית בדלת הקדמית ועדיין הייתי צריך להוכיח את עצמי. זה לא היה פשוט, גם אם היה לי משחק אחד טוב, הייתי צריך לחכות עוד כמה משחקים על הספסל כי יש שמות גדולים יותר. נוף הגליל? אני לא יודע כמה ההחלטה הזאת הייתה טובה ובינואר עברתי לכפר קאסם, שם כמעט זה נגמר בצורה הכי מתוקה שיש".
7 צפייה בגלריה
אלעד שחף
אלעד שחף
אלעד שחף
(האתר הרשמי של בוטוסאני)
למה עזבת את נוף הגליל? "שי ברדה דיבר איתי ואמר לי שהוא רוצה שאני אשאר, אבל הוא הביא הרבה שחקנים ושיהיה לי קשה לקבל דקות. הוא אמר לי את זה יום לפני סגירת החלון ולא היה לי יותר מדי זמן, החלטתי ללכת על ההצעה כי כפר קאסם רצו לעלות ליגה. העדפתי לנסות לעלות ליגה מאשר לקחת סיכון ולרדת עוד פעם ליגה. הרבה מאמנים בקבוצות מסתבר מסתכלים על זה. קרה מה שקרה ובדקה ה-90 לא הצלחנו לעשות עליה. זה כואב, אבל זה חלק מהכדורגל".
בכללי, למה הדברים לא עבדו כמו שצריך בנוף הגליל? "זה התחיל מעולה, פתחנו טוב את העונה. אולי היה עניין של אופוריה, זחיחות ואז כמו מפולת לא הצלחנו לקום. הפסד אחרי הפסד ולא הצלחנו לצאת מזה. האכזבה כי הקבוצה הייתה טובה, יכול להיות שהיה חסר לנו קצת ניסיון אצל כולם, בעיקר שחקנים. קבוצה שרק עלתה ליגה עם הרבה שחקנים חלשים, צריך אקס פקטור וזה לא קרה. צריך שהחלוץ הזה יביא נקודות, שהשוער יביא נקודות ושהקשר ההוא יביא נקודות. לדעתי גם היה חוסר מזל, פתאום גולים שנכנסים בדקות הסיום, משהו במנטליות שלא עבד".
7 צפייה בגלריה
אלעד שחף
אלעד שחף
אלעד שחף
(שחר גרוס)
אחרי המעבר שלך בינואר, כמעט עלית ליגה עם כפר קאסם, אבל ברגע האחרון זה התפספס. איך לקחת את החוויה הזאת? "כל אחד היה קונה פנדל ולעלות ליגה. זה היה חוסר מזל. מאוד רצינו לעלות ליגה וכנראה שהייתי ממשיך במידה שהיינו עולים ליגה. קרה מה שקרה, חבל מאוד לעיר ולקבוצה, אבל צריך להמשיך הלאה. אנחנו כדורגלנים, צריך לקום מהדברים האלה ולא לשקוע. החיים ממשיכים ויש עונה חדשה, יש קריירה ומקצוע. אם אתה תהיה מקצוען ותדע לקום מזה, בסוף ההצלחה תגיע".
אתה חושב שהפריצה שלך בישראל התפספסה? "אני עוד צעיר, רק בן 24. כן חשבתי שאהיה במקום אחר, אבל זה יכול לקרות השנה ובכלל בשנים הבאות. אני מאמין בדרך שלי ולא לחוץ, אני עובד מאוד קשה כדי להצליח. אם אתה חיובי, מאמין בעצמך ויש לך יכולות, זה בסוף ייתפס, זה רק שאלה של זמן".
לא יצא לך להיות יותר מדי בנבחרות, מה הסיבה? ”יצא לי להיות רק בכמה אימונים בנערים, אבל הרגיש לי שמפחדים לשנות את הסגל. לוקחים איזה שחקן שבא לכמה אימונים וגם אם הוא טוב, מפחדים לתת לו את ההזדמנות. סתם דוגמה, אם שחקן זומן לנבחרת בגיל צעיר, מכירים אותו, רגילים לסגנון שלו, אז לא יתנו את ההזדמנות לשחקנים אחרים מוכשרים על סמך אימון אחד-שניים. קשה לקבל הזדמנות ככה”.
7 צפייה בגלריה
אלעד שחף
אלעד שחף
אלעד שחף
(האתר הרשמי של בוטוסאני)
אתה לא חושב שמכבי נתניה פספסו אותך בדרך? "מכבי נתניה תמיד מרגיש לי בית, מרגיש לי מקום חם ואני מאוד אוהב את המועדון הזה. יחד עם זאת, אני בטוח שכולם שם מרגישים שמשהו התפספס איתי שם. חשבתי שאני אהיה שם במעמד אחר ובמקום אחר, אבל משהו התפספס בדרך. כשחזרתי לנתניה חשבתי שאני אגיע למעמד קצת אחר, אבל היה ברור לי שאני צריך להילחם על המקום. אני חושב שהוכחתי את עצמי, אבל משהו קרה עם פרוץ הקורונה וזה פגע בי גם מנטלית".
מה הכוונה? "ברגע שאתה בתקופה טובה והקורונה הגיעה, הכל השתנה ונעצר. שאלתי את עצמי למה אנחנו לא ממשיכים מאיפה שהפסקנו, זה גרם קצת לאבד את הראש, אבל למדתי מזה והתחזקתי מזה".
איך קיבלו אותך ברומניה? "מההתחלה קיבלו אותי מאוד יפה. התייחסו אליי, דאגו לי, הכניסו אותי לקצב בגלל שחודשיים הייתי בלי אימונים עם קבוצה. הם הכניסו אותי בצורה נכונה ואני משתלב טוב, בעוד כמה ימים הליגה מתחילה ואני מקווה שזה המקום הנכון להראות את עצמי".
אתה מן הסתם לא מכיר את הכדורגל הרומני עדיין, אבל מה אתה יכול לספר על הקבוצה? "קבוצה של הרבה צעירים, מכל מיני סגנונות, מתנהגים פה במקצוענות. יש נוצרים, מוסלמים, יהודי שזה אני, מכבדים את כולם ומקבלים את כולם. יש פה אווירה מאוד משפחתית כי העיר מאוד רחוקה מהמרכז, אז כולם פה אחד עם השני שזה טוב לגיבוש של הקבוצה. סטייל קריית שמונה כזה. כדי להבין, מבוקרשט המרחק הוא שבע שעות נסיעה".
7 צפייה בגלריה
אלעד שחף מאוכזב
אלעד שחף מאוכזב
אלעד שחף מאוכזב
(רדאד ג'בארה)
כשהגעת, הרגשת שבונים עליך להוביל את הקבוצה? "בטח. הם דוחפים ומצפים ממני להיות שחקן משמעותי בקבוצה. אני אמור לשחק בעמדת ה-50:50, סטייל מספר 8".
מה אתה יכול לספר על האזור? על המזג אוויר? "האזור פה משוגע. יכול לרדת גשם ואחרי שעה מרוב החום אתה רוצה להוריד חולצה. אומרים לי פה להכין את עצמי לקראת החורף כי הולך להיות באזור הזה מינוס 20 מעלות, אבל זאת אירופה. כל חיי חלמתי לצאת לחו"ל ככה שאני רואה את זה כחלק מהמשחק".
איזה מטרה יש לך לעונה הזו ברומניה? "המטרה שלי היא לתת עונה אחת שתיים טובות ולהתקדם לקבוצה טובה יותר. חשוב לי קודם כל להשתלב במועדון ובאזור, לעזור לקבוצה כדי להצליח. אני מאמין שאם אתמיד ואעבוד קשה, זה יבוא לידי ביטוי במגרש".
פתחת בצורה טובה את תחילת האימונים, אפילו כבשת שער יפה נגד קבוצה ממולדובה "כן אין ספק שזאת פתיחה טובה, זה נותן קצת ביטחון בעיקר לכולם. זה בסך הכל משחק אחד קטן, הליגה זה באמת מה שחשוב עבורי".
המאמן דיבר איתך? מה הוא אמר לך מבחינת ציפיות? "כן בוודאי. הוא עושה הרבה שיחות לשחקנים הזרים שהגיעו. הוא אימן את חאתם עבד אלחמיד כששיחק בדינמו בוקרשט. אני שואל אותו הרבה שאלות כדי שיסבירו לי כמו שצריך על מנת שאבין את הכל מבחינה מקצועית".
7 צפייה בגלריה
חאתם עבד אלחמיד
חאתם עבד אלחמיד
חאתם עבד אלחמיד
(איציק בלניצקי)
יצא לך להתייעץ עם מישהו מהארץ לגבי בוטוסאני? "התייעצתי עם ניר לקס והם התייעצו איתו. מאמן הכושר שלנו הכיר את ניר ושאל אותו עליי. ניר חבר טוב שלי והוא המליץ לי שזה מקום טוב להתקדם".
אתה לבד שם? "כרגע אני לבד, בת הזוג שלי תצטרף עוד שבועיים והמשפחה שלי בטח תגיע לא מעט לצפות במשחקים. לדעתי אין פה קהילה יהודית גדולה באזור, אבל זה בסדר. אני מרגיש טוב גם אם אין לי את זה. בסופו של דבר עשיתי את המעבר הזה לא כדי לסדר לי סביבת נוחות אחרת".
זה משהו שיכול לתת לך דחיפה המרחק מהסביבה הנוחה? "אני חושב ומרגיש שזה מה שאני צריך כדי לעשות את קפיצת המדרגה. בארץ הכל נוח, אבל כשאתה יוצא מאזור הנוחות אתה חייב להיות מרוכז אחרת אתה מאבד את עצמך".
אתה חושב שנראה אותך כמו רוב הישראלים? חוזר מהר לארץ? "אני אעשה את הכל כדי להמשיך באירופה כמה שיותר. הדבר האחרון שאני רוצה זה לחזור לארץ, מבחינתי זה יהיה כישלון. אם תגיע הצעה מחמשת הקבוצות הגדולות, עם שאיפה למטרות גבוהות, אבחן את זה, אבל השאיפה שלי היא להישאר פה כמה שיותר. אני נותן את כל כולי כדי להצליח ואפילו מתחיל ללמוד רומנית. אני מאמין שיביאו בקרוב מורה לי ולכל הזרים שלא יודעים רומנית לפחות פעם בשבוע. לא כדי לדבר שוטף, אבל כדי להבין בצורה בסיסית".
מה צריך לקרות כדי שבארץ יעריכו אותך יותר? "אני יודע מה אני שווה, פחות מתעסק במה שהיה או איפה לא הלך לי ולא היה טוב. אני מתעסק רק באיך יהיה טוב ממשחק למשחק בעונה הזו. הרגעים האלו מרגישים לי חוויה ואני רוצה להישאר פה כמה שיותר. יהיו רגעים טובים יותר ורגעים פחות, אני מרגיש מוכן".
מה אתה מאחל לעצמך לקראת פתיחת העונה? "שתהיה עונה טובה, שמחה ומוצלחת. אני לא רוצה להסתכל בדיעבד ולראות שזאת הייתה טעות, אבל אני מרגיש שעשיתי בחירה טובה ואני נהנה מכל רגע".