1 צפייה בגלריה
חוסר מזל. דיאנה וייסמן
חוסר מזל. דיאנה וייסמן
חוסר מזל. דיאנה וייסמן
(רויטרס)
כל ספורטאי רוצה להגיע לתחרות חשובה בכושר טוב, אבל גם מזל לא מזיק ואת זה לא ממש היה לדיאנה וייסמן. רגע לפני אליפות העולם באורגון, ארה"ב, ההכנות של שיאנית ישראל ב-100 מטרים השתבשו אחרי שהתגלתה חיובית לנגיף הקורונה, מה שככל הנראה השפיע עליה גם הלילה (בין שבת לראשון) במוקדמות בתחרות היוקרתית: היא סיימה עם זמן של 11.29 שניות ולא העפילה לחצי הגמר.
וייסמן השתתפה במקצה השלישי במוקדמות ה-100 מטרים, בו רצה גם אליין תומפסון הרה. הג'מייקנית ניצחה במקצה (11.15 שניות), אותו סיימה הישראלית במקום החמישי ובסך הכל היא סיימה במקום ה-29 הכללי מתוך 49 משתתפות. דינה אשר סמית' הבריטית סיימה את המוקדמות עם הזמן הטוב ביותר: 10.84 שניות, לפני שלי אן פרייזר פרייסה. גם שריקה ג'קסון - הצלע הג'מייקנית השלישית שמועמדת לזהב באורגון - העפילה לחצי הגמר שייערך מחר בלילה.
"חלפו להם רק כמה ימים מאז שדיאנה החלימה מקורונה והגוף שלה לא הספיק לגמרי להתאושש", אמרה המאמנת של האצנית, אירנה וייסמן, "היא עשתה את המקסימום שביכולתה נכון להיום. המטרה שלנו עכשיו היא להתאושש ולהתחיל את ההכנה לאליפות אירופה במינכן. תודה לכולם על התמיכה מרחוק".
וייסמן הייתה בכושר מטורף בתקופה האחרונה, לאחר ששברה את השיא הישראלי עם תוצאה של 11.06 שניות. אלא שכאמור, בדרך לאליפות העולם האישה המהירה בישראל נדבקה בווירוס הקורונה - והחלימה בדיוק בזמן כדי שתוכל להשתתף בתחרות באורגון. וייסמן הגיעה אחרי מחלה ולאחר שלא התאמנה באופן סדיר.
למעשה, וייסמן שברה פעמיים את השיא הישראלי בתקופה האחרונה. כאמור, היא עצרה את השעון על 11.06 שניות ועשתה זאת בתחרות בשווייץ רק לפני שבועיים, במה שהייתה התוצאה השישית בטיבה באירופה ב-2022. כל זה הגיע רק שבוע אחרי ששיפרה את השיא הישראלי והעמידה אותו על 11.22 שניות באליפות ישראל שנערכה בגבעת רם בירושלים.