2 צפייה בגלריה
המדליסטים קרלי, ברייסי וברומל
המדליסטים קרלי, ברייסי וברומל
המדליסטים קרלי, ברייסי וברומל
(רויטרס)
אירוע השיא של אליפות העולם באתלטיקה הגיע לפנות בוקר (בין שבת לראשון) וסיפק את הסחורה בגדול: פרד קרלי גנב את ההצגה וניצח בראשות שלישייה אמריקאית בגמר ריצת ה-100 מטרים כשעצר את השעון על 9.86 שניות. הוא דווקא לא זינק הכי טוב, אבל סיים נהדר והקדים את בני ארצו – מרווין ברייסי וטרייבון ברומל - שניהם עם 9.88.
רגע אחרי סיום הריצה, אלוף העולם הטרי, שאר הרצים והצופים באצטדיון האתלטיקה באורגון, ארה"ב, בקושי הספיקו לעכל את מה שראו וכבר חולקו להם המדליות וקרלי חגג על המסלול. הזוכה בזהב ומדליסט הכסף מטוקיו הגיע לאליפות העולם בכושר מצוין אחרי שקבע את תוצאה השנה, 9.76 שניות, באליפות ארה"ב רק בחודש שעבר והוא היה גם הפייבוריט.
באופן טבעי, ברומל שנראה מצוין בחלק הראשון של הריצה, היה מאוכזב במיוחד אחרי הגמר ולצערו הוא מכיר את ההרגשה הזו אחרי שבמשחקים האולימפיים בטוקיו הוא אפילו לא העפיל לגמר. אבל, עם כל הכבוד, מה יגיד כריסטיאן קולמן? לא רק שהוא נותר מחוץ לפודיום - הוא בכלל סיים רק במקום השישי עם 10.01. עבור האמריקאי, אלוף העולם מדוחא, קטאר, ב-2019, זו הייתה החזרה לבמה הגדולה אחרי שספג עונש הרחקה עקב פספוס בדיקות סמים וגם נעדר בשל כך מטוקיו. לצערו, הקאמבק הזה לא ממש התנהל כמתוכנן.
אובליק סביל בן ה-21 שסומן כדבר הבא בג'מייקה וגם רשום על התוצאה המהירה ביותר בחצי הגמר (9.90 שניות), עצר את השעון על 9.97 בגמר, מה שהספיק לו רק למקום הרביעי. אחריו סיימו אקאני סימבין (10.01), קולמן, עבדול האקים סאני בראון (10.06) וארון בראון (10.07).
ואם כבר אצן ג'מייקני, יוהאן בלייק בן ה-32 - עדיין האיש השני הכי מהיר בעולם ב-100 מטרים (9.69 שניות בליגת היהלום בלוזאן, שווייץ, לפני עשור) - כלל לא עלה לגמר אחרי שרשם 10.12 במוקדמות. עוד שם גדול שבלט בהיעדרו מהגמר הוא האלוף האולימפי מטוקיו, מרסל ג'ייקובס האיטלקי, שנפצע ולא השתתף בחצי הגמר.
2 צפייה בגלריה
קרלי מנצח את ברייסי וברומל
קרלי מנצח את ברייסי וברומל
קרלי מנצח את ברייסי וברומל
(רויטרס)