1 צפייה בגלריה
השלים דאבל באורגון. וואנג
השלים דאבל באורגון. וואנג
השלים דאבל באורגון. וואנג
(רויטרס)
מילטיאדיס טנטוגלו כבר פנטז על עוד מדליית זהב, אבל לוואנג ג'יאנאן היו תוכניות אחרות. הלילה (בין שבת לראשון) הסיני זכה במדליית זהב בקפיצה לרוחק באליפות העולם ועשה את זה בסטייל: הוא ניתר ל-8.36 מטרים בקפיצה האחרונה שלו וחגג באליפות העולם באתלטיקה באורגון, ארה"ב, עם מדליית זהב.
למען האמת, הקופץ הסיני אוהב להתחרות באורגון. שם הוא זכה בזהב באליפות העולם עד גיל 20 ב-2014 והוא שחזר את זה גם על הבמה הגדולה. טנטוגלו, האלוף האולימפי מטוקיו, נראה בדרך לזהב כשהוביל עם 8.32 מטרים, אבל וואנג גנב את ההצגה: הוא הצליח לקפוץ רק ל-8.03 מטרים בחמישה ניסיונות, לפני שהגיע האחרון ששינה את כל התמונה.
למעשה, טנטוגלו היה בדרך להישג מרשים. אם היה זוכה בזהב, הייתה לו סרייה שכזו גם במשחקים האולימפיים וגם באליפות העולם בעולם ובאליפות אירופה בעולם ובאצטדיון האתלטיקה, אך הזהב באליפות העולם חמק ממנו. היווני נאלץ להסתפק לבסוף בכסף, בעוד סיימון איהאמר השווייצרי זכה בארד עם 8.16 מטרים.
גמר נוסף באליפות העולם היה גם בהדיפת כדור ברזל לנשים: צ'ייס אילי סידרה לאמריקאים את מדליית הזהב הראשונה שלהם עם 20.49 מטרים. על הדרך היא הקדימה את האלופה האולימפית ואלופת העולם פעמיים, ליז'יאו גונג הסינית, שזכתה בכסף (20.39 מטרים). ג'סיקה שילדר ההולנדית השלימה את הפודיום עם הארד אחרי תוצאה של 19.77 מטרים.