3 צפייה בגלריה
מארו טפרי
מארו טפרי
מארו טפרי
(איגוד האתלטיקה)
מארו טפרי רשם הערב (ראשון) את הישג השיא של רץ מרתון ישראלי, לאחר שסיים במקום ה-11 באליפות העולם. טפרי עצר את השעון על 2:07:59 שעות באורגון והגיע למיקום הגבוה ביותר של אתלט מישראל במרתון באליפות העולם.
מאז המקום ה-19 של איילה סטאין ב-2007, מעולם אף אתלט ישראלי לא הגיע למקום ה-11 בריצת המרתון באליפויות העולם. אחרי שסיים במקום ה-13 באולימפיאדת טוקיו במרחק של 42.2 ק”מ, אין ספק כי מדובר במרתוניסט הישראלי הבכיר, שלאחרונה הופך לחלק בלתי נפרד מהטופ העולמי.
חוץ מטפרי, גם מוגס טסמה התחרה באורגון וסיים במקום ה-25 עם 02:11:36 שעות, בעוד היימרו עלמיה סיים במקום ה-49 עם 2:17:05 שעות. מי שניצח את המרוץ היה טמיראט טולה האתיופי, שקבע שיא אליפות עולם חדש במרתון עם 2:05:36 שעות.
3 צפייה בגלריה
מוגס טסמה, מארו טפרי והיימרו עלמיה
מוגס טסמה, מארו טפרי והיימרו עלמיה
מוגס טסמה, מארו טפרי והיימרו עלמיה
(איגוד האתלטיקה)
טפרי ועלמיה ייצגו את ישראל גם במשחקים האולימפיים בטוקיו, שם טפרי סיים במקום ה-13 בתוצאה של 2:13:02 שעות, מה שהיה גם השיא האולימפי של ישראל במרוץ. כעת, רץ המרתון הבכיר של ישראל שיפר את התוצאה שלו בכמעט חמש דקות בדיוק, אם כי יש לציין שמדובר בתנאי ריצה שונים כמובן.
עלמיה סיים בחודש אוגוסט האחרון במקום ה-37 כשעצר את השעון על 2:27:17 שעות, כשגם הוא רשם שיפור משמעותי של כעשר דקות. טסמה קבע את שיאו האישי בנובמבר 2019 בריצת המרתון, כשהגיע למקום הרביעי בפירנצה עם זמן של 2:13:40 שעות, כשגם הוא רושם שיפור ניכר של מעל שתי דקות.
3 צפייה בגלריה
מוגס טסמה
מוגס טסמה
מוגס טסמה
(איגוד האתלטיקה)
מארו טפרי אמר לאחר התחרות: "זו הייתה תחרות מאוד טובה, לפחות בשבילי. הרגשתי טוב כל הדרך עם הדבוקה הראשונה. בסביבות ה-ק"מ 30, רץ אחד נכנס בי מאחורה ונפלתי חזק, אבל קמתי והמשכתי. בסך הכל, אני מרוצה מהתוצאה שלי. תודה לכל מי שעודד אותי גם בארצות הברית וגם מישראל".
היימרו עלמיה דיבר גם כן: “לקחתי קשה מאוד את התחרות. חשבתי שהכאבים שהיו לי בשבועיים וחצי האחרונים עברו ואני מוכן לתחרות, אבל אחרי הקילומטר ה-15 הכאב חזר והתחיל להציק לי. העדפתי לסיים את התחרות עם כאבים מאשר לעצור באמצע. מבחנתי זה היה יום פחות טוב, אבל אני מאוד שמח בשביל חברים שלי שעשו הישג יוצא מן הכלל. כל הכבוד להם".