3 צפייה בגלריה
תומר חמד חוגג
תומר חמד חוגג
תומר חמד חוגג
(רדאד ג'בארה)
אחרי 11 שנים מעבר לים, תומר חמד חזר לכדורגל הישראלי בסערה. אמש (שבת), חלוצה החדש של הפועל באר שבע היה מהגורמים המשמעותיים ביותר בזכייה של הקבוצה באלוף האלופים, אחרי שעלה מהספסל, היה מצוין, בישל את השוויון וכבש את הפנדל המכריע בדרך לניצחון על קבוצת נעוריו, מכבי חיפה. בראיון לתכנית הספורט של ישראל ב-102FM, החלוץ סיפר על הבכורה המרגשת בסמי עופר.
ערב טוב ושלום לתומר חמד: “אהלן, שלום”.
ברוכים השבים תומר. “תודה רבה, זה קרה מהר מהצפוי כי באנו לחופשה, אתמול כבר מצאתי את עצמי במשחק על תואר בתוך פחות משבועיים. כל הסיטואציה הזאת זה סיפור מטורף. אחרי 11 שנה שחזרתי לקבל משחק כזה, זה מטורף. כנראה שזה מה שהיה צריך לקרות”.
היו לך עוד הצעות? “באנו לסוג של חופשה אחרי שנתיים שלא היינו בארץ, וכמו תמיד דיברו איתי קבוצות מהארץ”.
3 צפייה בגלריה
תומר חמד חוגג
תומר חמד חוגג
תומר חמד חוגג
(עמרי שטיין)
איך אלונה שכנעה אותך? “כשדיברו איתי קבוצות ראיתי מי יותר רציני ומי לוקח יותר את הזמן. מהר מאוד הבנתי מי באמת רוצה אותי”.
שמענו שבאר שבע מתכננת להתחזק בחלוצים נוספים. דעתך? ”אתמול באופן טבעי לא פתחתי בהרכב, עוד לא עשיתי הכנה, כמעט חודשים בלי מסגרת קבוצתית. לפני זה הייתי עושה הרבה אימונים אישיים. שמח שהבאתי את עצמי בכושר טוב למרות שלא עשיתי הכנה עם הקבוצה. ידענו שיש עוד שחקני התקפה שבאים, וידעתי שלא משנה מי יבוא, אני מאמין בעצמי, אתחרה מול כל חלוץ שיגיע. תמיד טוב שיהיו חלוצים. אני לא דואג בקטע הזה”.
הקידוש עם משפחת ברקת היה הרגע שהחלטתם? “אנחנו מאוד קרובים לאירית ועמוס ואלונה, ותמיד דרכם היינו נפגשים באירועים שונים אבל בוא נגיד שאיך שהגענו לסוף השבוע הראשון בארץ, הלכנו שונית ואני לפגוש את אלונה ושם באמת נסגר הכל, לא היינו צריכים עוד אנשים”.
3 צפייה בגלריה
תומר חמד
תומר חמד
תומר חמד
(רדאד ג'בארה)
מכוון לתואר? ”הפועל ב”ש בשנים האחרונות נאבקים על כל התארים וגם השנה כבר זכינו בתואר. אנחנו נאבק על כל התארים אבל לא נצא בהצהרות מפוצצות. נעשה את ההכנה הכי טובה כבר ליום חמישי. אנחנו רוצים להצליח באירופה ולהגיע לשלב הבתים. זה נותן פוש טוב התואר אבל ביום חמישי זה משחק לא פחות חשוב.
נתת הרבה שנים טובות בנבחרת ישראל. למה נעלמת? “צריך לזכור שבשנתיים האחרונות לא יכולתי להגיע לארץ. רצו להביא אותו אבל אי אפשר היה לצאת ולהיכנס מאוסטרליה”.
זה חסר לך? “מאוד חסר לי. יש הרבה חלוצים טובים בנבחרת אבל אני סגנון שונה, לא חושב שיש שחקנים בסגנון שלי. זה תמיד טוב להחזיק חלוץ כמוני. יש את אנשי המקצוע, הם מחליטים ואנחנו מקבלים את ההחלטות. כמובן שאשמח לחזור. אני מבחינתי אשמור על היכולת ואקווה שיגיעו זימונים כי אין גאווה יותר גדולה מהנבחרת. יותר מאשמח לחזור”.
עברת כבר לבאר שבע? “קיבלנו את ההחלטה לעבור, אבל זה היה חשוב לי שלשונית ולילדים יהיה טוב. שונית נתנה את ה’אוקיי’ והתחלנו לחפש מקומות בדרום”.
למה חזרתם לארץ אחרי 11 שנים? “הייתה הצעה מאוד טובה משם, אבל באנו אחרי לידה עם 4 בנות והמשפחה שלא ראו אותנו שנתיים. באנו פתוחים להקשיב”.
בן כמה אתה? “אני בן 35”.
כמה שנים עוד תשחק? “כמה שאוכל להמשיך בקצב הזה וביכולת הטובה הזאת. כל עוד אציג יכולת טובה אמשיך לשחק”.
איך היה לשחק מול מכבי חיפה? ”סיטואציה על גבול ההזויה, לעשות את המשחק הראשון מול מכבי חיפה. בבוגרים של חיפה הייתי על הנייר 6 שנים, שיחקתי בהרכב שנה אחת. הושאלתי לאחי נצרת אפילו. היו בודדים שאמרו לתת לי הזדמנות, אבל שיחקתי חצי עונה מדהימה וזכינו באליפות. בסוף הכל לטובה”.
איפה הכי נהנית לשחק? ”בכל מקום שהיינו. מכל מדינה יש לנו מזכרת בדמות ילדה חמודה. בשביל לקבל דרכון צריך להישאר כמה שנים אבל אין בהם צורך”.
תודה לך תומר חמד וברוכים השבים. “תודה לכם, להתראות”.