4 צפייה בגלריה
לונה סלפטר
לונה סלפטר
לונה סלפטר
(רויטרס)
היא פרשה מהריצה באולימפיאדת ריו 2016, סיימה במקום ה-41 באליפות העולם בלונדון 2017, פרשה מאליפות העולם בדוחא 2019, סיימה במקום ה-66 והמאכזב באולימפיאדת טוקיו 2020 - אבל דווקא אמש (שני), באליפות העולם באורגון, לונה סלפטר הצליחה לסיים את אחת מהתחרויות הגדולות בעולם עם מדליה. סוף כל סוף האתלטית הישראלית הצליחה לממש את הפוטנציאל שלה.
אומנם לונה סלפטר השיגה באליפות העולם הזו את התוצאה השישית בטיבה מבין כל התוצאות שרשמה לאורך הקריירה שלה במרתון, אבל אין ספק שהיא זכתה להישג היוקרתי ביותר שלה מאז שהחלה להתחרות. שנתיים לפני המשחקים האולימפיים בפאריס 2024, המרתוניסטית בכחול-לבן הפכה רשמית לאחת מהטובות ביותר בעולם.
מיד אחרי התחרות, המרתוניסטית התרגשה ולא הצליחה לעצור את הדמעות. “זה היה היום הגדול שלי. חיכיתי לזה הרבה זמן”, אמרה לונה סלפטר בהתרגשות ל-ONE לאחר שהצליחה לעכל את העובדה שהיא סיימה על הפודיום בתחרות העולמית באורגון, והשיגה את המדליה הישראלית הראשונה אי פעם בתחרויות הריצה באליפות העולם.
4 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר
(רויטרס)
לונה המשיכה וציינה: “אחרי מה שקרה לי באליפויות העולם הקודמות ובמשחקים האולימפיים, אין ספק שזו תוצאה פנטסטית עבורי וכמובן גם מרגשת מאוד. הרגשתי שעמד בפניי אתגר גדול הפעם, אחרי שלא סיימתי טוב את ריצות המרתון הקודמות שלי בתחרויות הגדולות, אבל עכשיו אני הרבה יותר רגועה ומאושרת. אני מרגישה שכל הלחץ שהיה עליי להוכיח את עצמי בבמה הגדולה הזאת ירד מהכתפיים שלי. הפעם זו הייתה ריצה שונה וטובה. אני מאושרת ומקווה שהצלחתי לשמח את כולם בישראל. יש זמן עד לאולימפיאדת פאריס, אבל אם אהיה בריאה? אני מאמינה שהכול אפשרי, אפילו זכייה במדליה אולימפית”.
מאמנה ובעלה, דן סלפטר, אמר: “אני די מופתע מהתוצאה שלה ומההישג שלה, כי בניגוד לאירועים קודמים שאליהם היא הגיעה מאוד מוכנה וזה לא בא לידי ביטוי בריצה שלה, הפעם היא סבלה מקשיים לפני התחרות ובכל זאת הצליחה להשיג מדליה באליפות העולם. לונה הייתה חולה עד שלושה שבועות לפני התחרות, עם כאבי גרון, שיעול וחולשה, כך שהיא לא התאמנה כמו שצריך. כשהיא חזרה לאימונים היא הייתה בסדר, אבל אמרתי לה שההחלטה האם להתחרות באליפות העולם היא שלה, כי המטרה שלה זה לא רק לייצג אלא להיות בדירוג הגבוה ביותר שאליו היא שייכת ורק היא יודעת האם היא מסוגלת לכך. אם אחרי דבר כזה היא יצאה עם מדליית הארד, זה בהחלט מאוד משמח”.
4 צפייה בגלריה
לונה צמטאי ודן סלפטר
לונה צמטאי ודן סלפטר
לונה צמטאי ודן סלפטר
(נעם מורנו)
לדבריו של דן, “יש תחושת הקלה אחרי כל השנים. תמיד ידעתי שהיא מסוגלת להגיע לרמות הגבוהות ביותר והפעם זה קיבל חותמת רשמית עם הזכייה במדליית הארד העולמית. יחד עם זאת, לא מסתפק רק במקום השלישי בעולם כי אני חושב שהיא יכולה להיות טובה יותר, כך שלא ננוח על זרי הדפנה. אני גאה בה על הנחישות. היא רצה עבור מטרה גדולה ממנה, כי היא לא מייצגת רק את המשפחה שלה אלא גם מדינה שלמה”.
איך דן חגג את המדליה של אשתו? ובכן, מיד אחרי שראה אותה חוצה את קו הסיום במקום השלישי, הוא יצא לריצה בחוץ כדי לשחרר את האדרנלין והמתח, ומיד לאחר מכן הצהיר: “רצי המרתון הישראלים עשו בחמש השנים האחרונות התקדמות יפה מאוד, כולל בגברים, כך באליפות אירופה הקרובה נשאף אפילו להישג קבוצתי בגברים, משהו שלא היינו חושבים עליו קודם לכן. אני עדיין חשוב שאפשר להשתפר עוד יותר. יש לנו עוד דרך, לא נסתפק בהישגים האלה”.
מנכ”ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג ציין: “זה הישג חסר תקדים. פעם ראשונה שיש לנו מדליה במרתון, ריצה שהיא בעלת מסורת וחשיבות בספורט האולימפי, כך שמדליה באליפות העולם במקצוע הזה היא הישג בלתי רגיל ונקודת ציון חשובה לאתלטיקה הישראלית. מגיע ללונה לזכות במדליה הזו אחרי כל מה שקרה לה בריצות קודמות בתחרויות הגדולות. היא עשתה זאת בבמה מרכזית וחשובה”.
4 צפייה בגלריה
גילי לוסטיג
גילי לוסטיג
גילי לוסטיג
(איציק בלניצקי)
לוסטיג הוסיף באשר לעתיד: “ריצת המרתון פתוחה לתהפוכות כאלה ואחרות, אבל לונה הייתה מועמדת למדליה באולימפיאדת טוקיו ותהיה מועמדת למדליה גם באולימפיאדת פאריס, כי יש לה את זה ברגליים ויש לה תוצאות ייחודיות כך שהיא באמת שייכת לרמה העולמית הגבוהה ביותר. כרגע נדמה שהיא תהיה בין עשר המועמדות שיתחרו על המדליה האולימפית”.
התגובה של לונה לזכייה במדליה העולמית