1 צפייה בגלריה
בכורה בקלאסיקו. לבנדובסקי
בכורה בקלאסיקו. לבנדובסקי
בכורה בקלאסיקו. לבנדובסקי
(האתר הרשמי של ברצלונה)
“זה היה מדהים, יש לנו עוד שלושה שבועות עד המשחק הראשון והרבה זמן להתכונן, אבל גם אם מדובר בהכנה, קלאסיקו זה תמיד שונה ומיוחד”, כך אמר הבוקר (ראשון) רוברט לבנדובסקי אחרי שערך את הבכורה במדי ברצלונה שניצחה 0:1 את ריאל מדריד בלאס וגאס. הרכש מבאיירן מינכן הוסיף: “אני תמיד רוצה לנצח ומרגישים שיש שינוי, אני נרגש להיות חלק מהקבוצה הזו. אלה רק כמה ימים, אבל אני מרגיש שאני בבארסה כבר כמה חודשים. החברים לקבוצה והצוות תומכים בי הרבה ואני מעריך את זה. אהיה מוכן למשחק הראשון".
בספרד התייחסו ל”מסר” שהעביר צ’אבי לפרנקי דה יונג וממפיס דפאיי. הקשר ששיחק כבלם מול אינטר מיאמי, לא פתח בהרכב נגד ריאל, וכשנכנס כמחליף הוא שוב תופקד כבלם, מה שעשוי לרמז על דחיקתו החוצה. באירופה מדווחים שדה יונג חש “עצוב ובודד” בארה”ב כרגע. גם החלוץ לא פתח, כאשר לפי דיווחים בספרד במועדון הודיעו לו שאין לו מקום בסגל והוא דורש מצידו להשתחרר מהחוזה שלו כדי לעזוב ולא להימכר, על מנת להגיע ליעד הבא שלו כשחקן חופשי. “זה לא מסר”, אמר צ’אבי בסיום על דה יונג.
המאמן הוסיף: “המחצית הראשונה הייתה מצוינת, המחצית השנייה מסובכת, אבל בסך הכול היה טוב. באנו לכאן כדי לנצח ועשינו את זה, סבלנו לקראת סוף המשחק, אבל אני עדיין מרוצה. ג’רארד פיקה יתחיל מאפס, כמו כולם. השמות לא חשובים פה, רק היכולת. אנחנו ננסה לחזק כל עמדה, היינו טובים יותר ואני שמח מההופעה שלנו. בברצלונה אין משחקי ידידות, אנחנו רוצים תמיד לנצח, במיוחד מול ריאל”.
אגב, אם כבר מדברים על פיקה, הבלם ספג קריאות בוז בכל נגיעה בכדור שלו בלאס וגאס. בהתחלה היה נראה שאין סיבה, אבל 61,299 האוהדים שצפו הם במרביתם אמריקאים, וכנראה עשו זאת מכיוון שהספרדי בגד בזמרת המפורסמת שאקירה.
מאמן ברצלונה נשאל גם על שחקני הרכש: “ראפיניה עושה את ההבדל ומאוד דינמי, יכול לשחק בשתי הכנפיים. לבנדובסקי חלוץ ברמה עולמית, הוא הגיע צנוע מאוד ובא לעזור לנו. הוא הסתגל מאוד מהר. אני שמח מאוד משתי הרכישות האלה, זה יעיר אותנו. ז’ול קונדה? אנחנו מנסים להתחזק בכל העמדות, המטרה היא שני שחקנים לפחות שיתחרו על כל עמדה, אבל כרגע אין שום דבר”.
ומה כתבו בתקשורת המקומית? “זאת ברצלונה אחרת”, זעקה הכותרת ב’ספורט’ הקטלוני לאחר הקלאסיקו. אמנם מדובר במשחק לא רשמי שנועד בעיקר לניסוי כלים עבור המאמנים, אבל הבלאוגרנה הראו ניצוצות ופוטנציאל התקפי לא קטן נגד אלופת אירופה ואפילו במדריד נכתב שהמנצחת הוכיחה: “השנה תהיה תחרות על האליפות”.
ב’מונדו דפורטיבו’ התייחסו גם לבכורה של לבנדובסקי, שפתח בהרכב עם המספר 12 על הגב ורשם 45 דקות טובות, בהן היה מעורב: “אחרי שני אימונים בלבד שהשלים עם חבריו החדשים, לחלוץ הפולני אמנם היה חסר זמן התאקלמות, אבל הוא איים על השער שלוש פעמים במחצית הראשונה וסייע במשחק הלחץ”.
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.