1 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(מיכה בננו)
החל מעכשיו יוכלו האגודות בישראל לקבל עד 100 אחוז מהתקציב השנתי שלהן. משרד התרבות והספורט הודיע לכל ראשי האגודות כי הם מוזמנים להגיש דו”ח ביצוע ולקבל את החלק היחסי שמגיע להם בהתאם להוצאות, כך שלמעשה כבר עכשיו הם יוכלו לקבל מהמדינה את תקציב התמיכה שמגיע להם במלואו.
כזכור, עד כה האגודות קיבלו עד כ-50 אחוז מהתקציב השנתי שלהן, בפעימות, והתלוננו על כך. הליך אישור מבחני התמיכה החדשים הסתיים וכעת משרד התרבות והספורט הזמין את כל אגודות הספורט להיכנס למערכת הטוטו ולהשלים את דו”ח הביצוע שנקרא “השלמה ל-100 אחוז” כדי לקבל את התקציבים שמגיעים להן.
887 אגודות זכאיות לתמיכה ממשרד התרבות הספורט. כל אחת מהאגודות כמובן מקבלת תמיכה בגובה אחר, כאשר הסכומים מופיעים בדו”ח במערכת הטוטו. כל אגודה שלא הוציאה לפחות 90 אחוז מהתקציב השנתי שלה, תקבל חלק יחסי מהתמיכה בהתאם. מי שהוציאה מעל 90 אחוז, תקבל השלמה ל-100 אחוז.
באשר לתקציבי התמיכה של האיגודים, על פניו נדמה כי במשרד התרבות והספורט לכאורה עדיין לא השלימו את המלאכה. בכירים במשרד העבירו הנחיות ברורות לסגן ראש מינהל הספורט, חנן דנציגר, להעביר לאיגודים 100 אחוז מכספי התמיכה כבר בחודש זה, אך הדבר עדיין לא קרה בפועל.