1 צפייה בגלריה
נבחרת הג'ודו עם המדליה
נבחרת הג'ודו עם המדליה
נבחרת הג'ודו עם המדליה
(רויטרס)
ההצלחה האדירה של נבחרת ישראל לנשים בג'ודו באה לידי ביטוי גם בדירוג העולמי. לא פחות מחמש ג'ודאיות ישראליות מדורגות בין עשר המובילות בעולם בקטגוריות המשקל שלהן, כאשר שתיים מהן תופסות את המקום הראשון, כך על פי הדירוג העולמי בג'ודו שפורסם היום (שני). מנגד, שגיא מוקי מאכזב ויורד בדירוג.
אלופת אירופה במשקל של עד 57 ק"ג, תמנע נלסון לוי, וסגנית אלופת אירופה במשקל של מעל 78 ק"ג, רז הרשקו, עלו למקום הראשון בעולם. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה ששתי ג'ודאיות מנבחרת הנשים מדורגות בו זמנית במקום הראשון בדירוג העולמי, מה שמהווה עוד הוכחה להתקדמות המרשימה שעשתה הנבחרת תחת המאמן שני הרשקו.
ענבר לניר מדורגת במקום השני במשקל של עד 78 ק"ג, גפן פרימו מדורגת חמישית בעולם במשקל של עד 52 ק"ג, גילי שריר תשיעית בדירוג ב-63 ק"ג, ושירה ראשוני במקום ה-11 במשקל של עד 48 ק"ג.
בגברים, התוצאות המאכזבות האחרונות של אלוף העולם לשעבר ב-81 ק"ג, שגיא מוקי, הובילו אותו לרדת עד למקום ה-17 בדירוג העולמי. טוהר בוטבול מדורג חמישי ב-73 ק"ג, פיטר פלצ'יק מדורג חמישי במשקל של עד 100 ק"ג, וברוך שמאילוב במקום השישי ב-66 ק"ג כאשר טל פליקר במקום ה-13 בעולם במשקל זה.