1 צפייה בגלריה
שריף אוניל
שריף אוניל
שריף אוניל
(רויטרס)
שריף אוניל הוא אחד האנשים המדוברים בקיץ האחרון. הבן של אגדת הכדורסל בעבר ואיש הטלוויזיה בהווה, שאקיל אוניל, החליט לסיים את קריירת הקולג’ים אחרי שנה אחת בלבד ולנסות את מזלו ב-NBA, כאשר בכל קבוצה בה היה נוחת הוא היה הופך להיות סיפור מרכזי בעל כורחו. הלילה (בין שני לשלישי) הוא חתם על חוזה גדול בקבוצת איגנייט מהג’י ליג, ליגת הפיתוח של ה-NBA.
הסנטר בן ה-22, שמתנשא לגובה 2.08, סיים את קריירת הקולג’ים שלו ולא נבחר בדראפט האחרון. כשהיה בתיכון הוא היה מועמד להיבחר גבוה בדראפט 2019 ואף התחייב למכללת UCLA, אך בתחילת אותה שנה עבר ניתוח לב שקטע לו את התקופה הטובה ואילץ אותו להתחיל מחדש. בעונת 2020/21 עבר למכללת LSU וגם שם לא הצליח להרשים, כשחווה שתי פציעות ברגלו שהשביתו אותו לאורך תקופה. בליגת הקיץ הוא שיחק שישה משחקים וסיים עם 4.7 נקודות ו-3.7 ריבאונדים ב-11 דקות בממוצע למשחק.
קבוצת איגנייט הוקמה לפני כשנתיים וחצי בתור האלטרנטיבה של הג’י ליג למכללות. אחרי שתקרת השכר בליגת הפיתוח עלתה, הוחלט על הקמת קבוצת פיתוח לכישרונות, שיקבלו שכר גבוה של עד חצי מיליון דולר לעונה, כל זאת במטרה להכין אותם בצורה טובה יותר למה שמחכה להם ב-NBA. עדיין לא ידוע מה גובה החוזה של אוניל, אבל אם הוא חתם שם אפשר להסיק שהם מאמינים שיצליחו לקדם אותו לליגה הטובה בעולם.