4 צפייה בגלריה
שלומי ארבייטמן במדי מכבי חיפה
שלומי ארבייטמן במדי מכבי חיפה
שלומי ארבייטמן במדי מכבי חיפה
(שי לוי)
מכבי חיפה המשיכה לשכתב את ספרי ההיסטוריה שלה באירופה גם הערב (רביעי) כאשר מחצה את אולימפיאקוס בחוץ 0:4 ועלתה לסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות אחרי שבסיכום שני המפגשים גברה על יריבתה היוונית מפיראוס 1:5. אך זו לא הפעם הראשונה שהירוקים מהכרמל רושמים הישג גדול בחו”ל. בעקבות הניצחון, נזכרנו בכמה ניצחונות גדולים של הירוקים בזירה האירופית.
ההופעה הראשונה של מכבי חיפה במפעל אירופי הגיעה בעונת 1993/94 עם השתתפות בגביע המחזיקות. אחרי ניצחון כפול על דודלאנג’ בסיבוב ההמוקדמות ו-1:3 ביתי על טורפדו מוסקבה בסיבוב הראשון שמחק הפסד 1:0 מהסיבוב הראשון, הגרילו הירוקים בשמינית הגמר את פארמה הגדולה, ששנה לפני כן הניפה את גביע המחזיקות ובאותה עונה זכתה בסופרקאפ האירופי. אחרי הפסד 1:0 בבית, הירוקים יצאו לאיטליה והדהימו את אירופה עם 0:1 משער של אלון מזרחי ששלח את הקבוצות לדו-קרב מהנקודה הלבנה. לצערם של החיפאים, ידה של פארמה הייתה על העליונה. האיטלקים, אגב, המשיכו עד לגמר, שם הם הפסידו לארסנל.
בכר לאחר הניצחון על אולימפיאקוס
בעונת 1998/99, שוב בגביע המחזיקות, עברו הירוקים בסיבוב המוקמות את גלנטורן הצנועה וקיבלו הגרלה קשה מאוד בסיבוב השני, בדמות פאריס סן ז’רמן (שאז הייתה רחוקה מלהיות האימפריה שהיא היום, ובכל זאת – קבוצה עדיפה בהרבה). אחרי 1:1 בצרפת הגיעו הקבוצות לקריית אליעזר ושם שער ניצחון של אלון מזרחי בדקה ה-90 נתן לירוקים 2:3 סופר-דרמטי ואת הכרטיס לשמינית הגמר. אחרי 1:4 ביתי על ריד הגיעו החיפאים לרבע הגמר, שם הם נעצרו על-ידי לוקומוטיב מוסקבה.
בעונת 2002/03 נרשם הניצחון הגדול ביותר והבלתי נשכח של המועדון מהצפון הוא ללא ספק הניצחון בניקוסיה על מנצ’סטר יונייטד הגדולה, 0:3, כאשר יניב קטן, ריימונדס ז'וטאוטאס ואיגביני יעקובו היממו את סר אלכס פרגוסון והאנגלים במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות. אגב, באותו קמפיין זכור פגשה הקבוצה בירוק פעמיים גם את אולימפיאקוס, כולל ניצחון 0:3 מרשים בבית (כלומר, בניקוסיה) ו-3:3 ביוון.
4 צפייה בגלריה
יניב קטן חוגג מול אולימפיאקוס בליגת האלופות 2002
יניב קטן חוגג מול אולימפיאקוס בליגת האלופות 2002
יניב קטן חוגג מול אולימפיאקוס בליגת האלופות 2002
(רויטרס)
בעונת 2006/07, תחת הדרכתו של רוני לוי, הגיעה מכבי חיפה לראשונה לשלב הבתים של גביע אופ”א, שם היא פגשה את ליבורנו האיטלקית, אוקזר הצרפתית ופרטיזן בלגרד הסרבית וגלאזגו ריינג’רס. מאותו השלב, הניצחון הזכור ביותר היה 1:3 על הצרפתים במשחק בו אלן מסודי כבש ראשון, היריבה השוותה, אך גוסטבו בוקולי ורוברטו קולאוטי נתנו ניצחון ירוק באצטדיון בלומפילד. בזכות תוצאותיה בשלב הבתים מכבי חיפה העפילה לשלב 32 האחרונות והוגרלה מול צסק”א מוסקבה הרוסית, כשבחוץ היא מחלצת 0:0 ובגומלין בישראל 0:1 קטן-גדול העלה את הירוקים לשלב שמינית הגמר נגד אספניול הספרדית שם היא נעצרה.
4 צפייה בגלריה
בוקולי חוגג
בוקולי חוגג
בוקולי חוגג
(יניב גונן)
עוד ניצחון ענק של מכבי חיפה, היה בעונת 2009/10 במוקדמות ליגת האלופות, אז הירוקים עברו את גלנטורן ואקטובה והגיעו למפגש כפול מול רד בול זלצבורג. במשחק הראשון באוסטריה שלומי ארבייטמן שבר שוויון עם שער ניצחון שקבע 1:2 בדקות הסיום. בגומלין באצטדיון רמת גן החבורה של אלישע לוי כבר סיפקה תצוגה חד צדדית עם 0:3 מוחץ משערים של ולדימיר דבאלישווילי, אייל גולסה ומוחמד גדיר, במה שהעלה את הירוקים לשלב הבתים בליגת האלופות (קמפיין שנגמר לבסוף במפח נפש ללא נקודות וללא שערי זכות).
מאז אותו ניצחון אמנם נרשמו כמה ניצחונות מרשימים (כמו ה-1:5 על בוראץ הבוסנית במוקדמות ליגת האלופות, ה-0:5 על סטיאווה בוקרשט בשלב הבתים של הליגה האירופית, ה-0:8 על חזאר לנקראן במוקדמות הליגה האירופית וה-2:7 על טורסהאבן במוקדמות הקונפרנס ליג בעונה שעברה, אבל דומה שאף אחד מהם לא משתווה ל-0:4 הגדול על אולימפיאקוס הערב.
4 צפייה בגלריה
ינצח את בית"ר? אלישע לוי
ינצח את בית"ר? אלישע לוי
ינצח את בית"ר? אלישע לוי
(עמרי שטיין)