6 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
(רדאד ג'בארה)
מלאדן קרסטאיץ’ לא חיכה הרבה זמן לפני שקפץ לתחנה הבאה בקריירה. המאמן שסיים את דרכו במכבי תל אביב בסוף חודש מאי, קיבל הצעות ממספר מועדונים כמו לך פוזנן ופרטיזן בלגרד, אך בסופו של דבר בחר לחזור ולאמן נבחרת. היעד החדש היה לא רחוק מישראל, בולגריה, שם הוא ינסה לפתוח ברגל ימין בעוד כחודש עם משחקיו הראשונים על הקווים. אליו בבולגריה הצטרף עוזרו ממכבי תל אביב, סטפן יאנקוביץ’, מי שהיה יד ימינו והופיע לצידו בכל מסיבת עיתונאים.
מאז שעזב את ישראל, קרסטאיץ’ הקפיד לשתף ברשת החברתית את החיבור העמוק שהוא הרגיש למדינה. בין אם זה לשבת ולבלות עם חבריו לצלילי מוזיקה ישראלית או בין אם זה מפגשים עם חלק מאנשי הכדורגל בארץ, כמו למשל ג’ובאני רוסו שנמצא איתו ביחסים קרובים. לפני מספר ימים אפילו נפגש עם אור שחר ורוסו בבלגרד.
איך אתה מרגיש עם המינוי כמאמן נבחרת בולגריה? היו לך הצעות ממועדונים טובים, למה בחרת לחזור לנבחרת? ”הכי חשוב זה ההמשכיות ויש לי מזל לעבוד ישר אחרי שנפרדתי מקבוצה. זה נכון שהיו לי הצעות מכמה מועדונים הקיץ, אבל לא הייתי בטוח שהן אפשרויות טובות עבורי ברגע הזה. בולגריה היא מדינת כדורגל נהדרת. זה אתגר גדול עבורי ועבור צוות האימון. זו הסיבה שקיבלתי את הצעתם. אתה חייב להאמין בפרויקט”.
6 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ' וסטפן יאנקוביץ׳ מוצגים
מלאדן קרסטאיץ' וסטפן יאנקוביץ׳ מוצגים
מלאדן קרסטאיץ' וסטפן יאנקוביץ׳ מוצגים
(sportal.bg)
עכשיו אחרי חודשיים איך אתה מרגיש עם ההחלטה של ​​מכבי לשחרר אותך? ”אני וצוות המאמנים שלי גאים בתקופה שבילינו במכבי. אני חושב שהשארנו רושם מצוין ומה שהכי חשוב זה שנפרדנו בידידות ונשאר ביחסים טובים. הדברים שקרו - ההחלטה שלהם ושלי לא להמשיך את שיתוף הפעולה, זה דבר נורמלי. זה עסק ואין רגשות קשים”.
הופתעת או התאכזבת? ”זה עסק, זו עבודה ואנחנו חייבים לכבד את ההחלטה. כשאתה בא לאן שהוא לעבוד עבור מישהו, אתה חייב להיות מוכן לכל דבר. אני מתאר את המסע שלי במכבי בכמה מילים: הוא היה גלוי, ישר וכן”.
למה אתה חושב שהעונה הסתיימה בלי תואר? מה קרה לקבוצה בגביע משחק נגד באר שבע? ”היינו רחוקים מהקבוצות המובילות כשתפסנו פיקוד על הקבוצה. אבל עם עבודה טובה ואיכותית, עם ריכוז טוב של השחקנים וצוות האימון, סיימנו במיקום קרוב מאוד אליהן. צריך להיות מציאותי – עמדנו מולנו שתי קבוצות חזקות מאוד. קבוצה אחת לקחה את התואר, השנייה זכתה בגביע”.
6 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
(ראובן שוורץ)
“לגבי משחק הגביע מול באר שבע, בוא נהיה אמיתיים, שיחקנו נגד הקבוצה שזכתה בסוף בתואר, זו לא קבוצה מהליגה השלישית. שיחקנו מול קבוצה מאוד איכותית. אם אתה תראה איפה מכבי הייתה כשהגענו ואיפה היא הייתה כשיצאנו, זה ברור, יש תוצאות לעבודה הטובה שלנו”.
דיברת הרבה על מה יקרה אם תישאר, מה היו התוכניות שלך למכבי? ”יחד עם השחקנים המנוסים, הרעיון היה לכלול הרבה שחקנים צעירים, כי למכבי יש הרבה שחקנים צעירים שיש להם פוטנציאל גדול. בדרך זו, היינו יוצרים מכבי שתהיה קונקרטית גם באירופה. זו הייתה הדרך ליצירת מכבי נהדרת. לא חיפשנו להביא שחקנים רק כדי להוציא כסף, אבל רצינו ליצור תוצאות ויציבות פיננסית ארוכת טווח למכבי עם השקעות קטנות יותר וקצת יותר סיכונים עם צעירים. זו הדרך שהתחלנו עם גלוך, המשכנו עם באייה והיא לא הייתה נגמרת שם”. (למי שפספס, הנה הכתבה שפירטה מה תכנן קרסטאיץ’ לעשות אם היה ממשיך)
תחתיך ראינו את אוסקר גלוך עולה. הוא עשה טורניר יורו U19 מדהים. מה צריך להיות השלב הבא? להישאר במכבי או לעזוב? ”הסיפור של גלוך הוא דוגמה אופיינית ליצירת מכבי מודרנית. רצינו ליצור קבוצה עם שחקנים מקומיים איכותיים, כישרונות מובילים וזרים שעושים הבדל גדול. מה יהיה עם גלוך, אני באמת לא יודע, ואני לא רוצה להיות מעורב. אבל בטוח שגלוך ראוי לשחק בהרכב הפותח של מכבי עם שחקני בית איכותיים וזרים. רק עם סוג זה של שחקנים, שחקנים צעירים יכולים להשתפר בצורה הטובה ביותר. הוא עשה לעצמו שם לא רק בישראל, הוא קיבל תשומת לב בכל רחבי אירופה. על מה שאמר אביו אני לא רוצה להגיב, זה לא מתפקידי להתייחס לכך. כפי שאמרתי, אוסקר חייב לשחק בהרכב הפותח עם כל השחקנים המנוסים והאיכותיים האלה שכבר יש למכבי בסגל”.
6 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
(ראובן שוורץ)
לפני שאיביץ’ חזר, דווח שהוא דיבר איתך וביקש את ברכת הדרך ממך. האם זה נכון? ”פגשתי את ולדימיר איביץ' בישראל בחתונה, ואכלנו ארוחת צהריים יום אחרי. אבל אני לא כומר. אני לא צריך לתת ברכה לכל אחד שמגיע למועדון (צוחק). לא נפגעתי מההחלטה של מכבי לקחת בחזרה את איביץ’, זו ההחלטה של המועדון וכיבדתי אותה”.
למה אתה חושב שהבעלים לא נתן לך להמשיך את מה שהתחלת? ”אף פעם לא דיברתי על זה עם מיץ’. הוא הבעלים שמוביל את המועדון ומקבל החלטות”.
אתה יכול לתאר את היחסים שלך עם ברק? ”ברק היה שחקן כדורגל מצוין. הוא צעיר במקצוע הזה. הוא מאוד שאפתני. היו הרבה מצבים שבהם לא היו לנו אותן דעות. אבל בכל אלה גם הוא וגם אני רצינו רק את הטוב ביותר עבור מכבי. הוא צעיר כמנהל ספורטיבי, אני חושב שהוא יעשה קריירה טובה. הוא צעיר ושאפתן וזה נורמלי שהוא יעשה דברים טובים וזה נורמלי שגם יהיו טעויות, צריכים להבין שיש לו תפקיד קשה ותובעני מאוד”.
6 צפייה בגלריה
ג'ק אנדלידיס וברק יצחקי
ג'ק אנדלידיס וברק יצחקי
ג'ק אנדלידיס וברק יצחקי
(ראובן שוורץ)
איך ג'ורג'ה יובאנוביץ' הגיע למכבי? זה הכול אתה או ברק? ”כמובן, זה הייתי אני כי התעקשתי שהוא יבוא. באותו רגע היינו צריכים חלוץ. רציתי שהוא יבוא כי האמנתי שהוא איכותי למכבי, מה שהוא הראה. זה היה סיכון ולחץ גדול עבורי, כי לא היה קל להנחית מישהו ששווה שני מיליון אירו אחרי חודש בלבד במועדון”.
הייתה ביקורת בתקשורת על סגנון המשחק שלך. טקטית, אנשים חשבו שהסגנון שלך מופקר. מה אתה חושב על זה? “לכל אחד יש את סגנון המשחק שלו וזה נורמלי. תמיד יש אנשים שאוהבים ולא אוהבים את סגנון המשחק שלך. אבל התוצאות שלנו אומרות הכל. רק תסתכל על הטבלה בחצי השנה שאנחנו היו במועדון. אף אחד לא מושלם”.
6 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
(ראובן שוורץ)
בכמה מילים - מה הייתה מכבי וישראל בשבילך? ”חוויה נהדרת. אני גאה בעבודה שעשיתי, במערכות היחסים, באנשים שפגשתי, המדינה שאהבתי. הכול קרה מהר מאוד בחצי שנה ובשבילי ישראל היא מדינה שתמיד תהיה חלק מהלב שלי. אני מאוד אוהב את המדינה ואת האנשים שחיים שם. רכשתי חברים רבים בישראל, מה שמעיד על כך הוא שגם לפני כמה זמן הזדמן לי לפגוש את בנו של נשיא מכבי חיפה, אור שחר, ולהתארח אצלו בבלגרד. מי יודע, אולי יום אחד אחזור שוב לישראל”.
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.