5 צפייה בגלריה
לי קורזיץ
לי קורזיץ
לי קורזיץ
(נעם מורנו)
אלופת העולם ארבע פעמים בגלישת רוח, לי קורזיץ, מתמודדת בשנים האחרונות עם מצב בריאותי קשה והליכים רפואיים מורכבים לאחר שחלתה בסרטן הדם. בעקבות זאת, נפתח קמפיין מימון המונים להצלתה ולמימון הליך השיקום היקר על ידי חברתה ורד בוסקילה.
קורזיץ שיתפה על מצבה בפוסט שכתבה: “מעל המיטה שלי בחדר השינה יש תמונה עם גל של חורף ועוצמה של ים, למטה כתוב: החיים לא נמדדים במספר הנשימות שאנחנו נושמים אלא במספר הרגעים עוצרי הנשימה… אני מרגישה ברגע עוצר נשימה. לא מספיקה לענות להודעות, טלפונים, רשתות חברתיות. בכנות, גם לא מצליחה למצוא אצלי את הפניות הרגשית לכך. ובכל זאת, חשוב לי להגיב לחיבוק העצום שאני מקבלת מכם בימים האחרונים”.
עוד הוסיפה קורזיץ: “אנשים יקרים, אתם כל כך מרגשים ומחזקים אותי, מי שמכיר אותי יודע כמה קשה לי לבקש ולקבל עזרה, בכל תחום אי פעם בחיי… עם אופי של ספורטאית ניסיתי לעבור את השנה הלא פשוטה הזאת. ארבעה ניתוחים מסובכים זה החלק הקל, החזרה כל פעם למצב שיקומי כבר היה יותר מידי התמודדות לבד עם הגוף והנפש”.
5 צפייה בגלריה
לי קורזיץ
לי קורזיץ
לי קורזיץ
(נעם מורנו)
על התהליך שהיא עוברת אמרה גולשת הרוח: “חיכיתי לרגע שאצא מהלופ של בתי החולים בשביל להתחיל החלמה כמו שצריך… המצב הכלכלי האט את קצב ההתקדמות והעיק על הנפש, ובכל זאת, החלטתי שאני מבקשת עזרה מההורים ונוסעת למקום שיכול לתמוך בכל הצרכים שלי ‏כרגע. אני כבר חמישה שבועות בבית הבריאות בתובל”.
עוד אמרה קורזיץ: “יום לפני שהגעתי לפה הלכתי לים עם המשפחה, לראשונה אחרי שנה נכנסתי למי מלח, הייתה לי הרגשה של בית אבל גם תחושה קשה שטפה אותי. כל הגוף כואב, לא הצלחתי ללכת עד האוטו ותם אח שלי נאלץ להרים אותי (מזל שהוא חיה)”.
5 צפייה בגלריה
נוי דירהן ולי קורזיץ אחרי שיוט המדליות
נוי דירהן ולי קורזיץ אחרי שיוט המדליות
נוי דירהן ולי קורזיץ אחרי שיוט המדליות
(איגוד השיט)
בוסקילה תיארה את מצבה בפוסט בפייסבוק: "יום אחד את לא מסוגלת לאכול, לא שולטת בצרכים עד שכבר אין ברירה ומוציאים לך את שלפוחית השתן ואת מסתובבת עם שקית, נכנסת ויוצאת מבתי חולים, עוברת ניתוח מסכן חיים אחד אחרי השני, נאנקת מכאבים".
בהמשך ציינה בוסקילה: "כאב לכם פעם משהו בגוף עד שהתעלפתם מהכאב? אז ללי זה קרה. יותר מפעם אחת. זה אפילו קרה לה בלילה שלפני השיוט החשוב בחייה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012. כן, אותם משחקים בהם היא יצאה לשיוט המדליות עם מדליית כסף ביד ולבסוף סיימה שביעית. יש שזוכרים אותה מפסידה את המדליה האולימפית, אני זוכרת אותה מעולפת מכאבים בלילה ויוצאת לים בבוקר".
5 צפייה בגלריה
ורד בוסקילה
ורד בוסקילה
ורד בוסקילה
(מערכת ONE)
בוסקילה הוסיפה: "לי קורזיץ היא האדם הטוב ביותר שאני מכירה. יש לה לב זהב. הרים של כישרון. כנות ויושרה, עדינות מפתיעה ואישיות יוצאת דופן, מעוררת השראה על אמת. היא תמיד תבוא היא, הכי נקייה ותמיד תכבוש. אני מתגעגעת לימים בהם היא הייתה יכולה להיות חברה שלי. בשנים האחרונות אני בעיקר חברה שלה. כי כמעט ואין אותה. היא הולכת ומצטמצמת. אט אט קטנה בגוף ובנשמה. הכאב מכרסם אותה. אני מתגעגעת לחברה שלי".
בעקבות מצבה של קורזיץ, היא החליטה להרים את הכפפה ופנתה לגיוס תרומות: "זה הזמן שלנו לעמוד לצידה של לי, לתת לה בחזרה, לחבק אותה באמצעות תרומה כספית שתעזור לה קודם כל בשיקום הכל כך יקר, שיקום שיציל את חייה. בנוסף לשיקום, מגיע ללי לחיות חיים נורמליים, הדברים הכי בסיסיים".
5 צפייה בגלריה
עו״ד ורד בוסקילה
עו״ד ורד בוסקילה
עו״ד ורד בוסקילה
(באדיבות הוועד האולימפי בישראל)