7 צפייה בגלריה
סילבן אדמס  ודני בנעים (רדאד ג'בארה)
סילבן אדמס  ודני בנעים (רדאד ג'בארה)
סילבן אדמס ודני בנעים (רדאד ג'בארה)
(מימין)
דני בנעים עובד בימים האחרונים סביב השעון. חברת קומטק בבעלותו והפילנתרופ ואיש העסקים, סילבן אדמס, אחראים להבאת הסופר קאפ הצרפתי שייערך הערב (ראשון, 21:00) בין פ.ס.ז' לנאנט באצטדיון בלומפילד. לאחרונה בנעים לא נשם עד שקיבל את האישור הסופי לכך שלקבוצת הכוכבים מפאריס יצטרפו הפעם גם הסופרסטארים עצמם: ליאו מסי וניימאר.
אחרי שבעונה שעברה פ.ס.ז' הגיעה לישראל בלי הכוכבים הגדולים, מבחינת בנעים זה היה תיקון שהוא עמד עליו. במקביל, הוא כבר עובד על הפרויקטים הבאים, כאשר החברה שלו עוסקת בהפקת אירועים גדולים אחרים ולא רק בתחום הספורט, והוא גם התעצבן לאחרונה בזמן שקשרו את שמו של אדמס לבית"ר ירושלים. מבחינת הפילנטרופ, הקבוצה מהבירה כלל לא הייתה על הפרק וזה היה ניסיון להשתמש בשם שלו למרות שבפועל לא היה כלום.
כך או כך, בראיון ל-ONE, בנעים סיפר על הפניות הרבות שאדמס מקבל כדי לרכוש קבוצות כדורגל או כדורסל אם כי, שוב, מבחינתו זה כלל לא על הפרק. "אני לא דובר של סילבן, אלא מישהו שעובד איתו בשיתוף פעולה מלא כדי להביא אירועי ספורט בינלאומיים למדינת ישראל כדי לשנות תדמית", אומר בנעים, "גם בתור מי שעובד עם סילבן - הוא לא פונה, הפניות בדרך כלל מגיעות לצוות שלו. בדרך כלל אליי, לאהרון (ליבוביץ', מנכ"ל קרן סילבן אדמס), לאיילת פריש, הצוות שעובד איתו ומקיים דברים פה בארץ.
7 צפייה בגלריה
מסי וניימאר
מסי וניימאר
מסי וניימאר
(חגי מיכאלי)
"מכורח הנסיבות, יש הרבה פניות אליו, מעצם היותו הפילנתרופ הראשון שמשקיע בהבאת אירועי ספורט. אני, ככל שזה תלוי בי - וככל שסילבן יקשיב לי ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא - לא אמליץ לו אף פעם להיות בעל עניין בקבוצה בישראל. זה לא נכון בשביל המדינה. אני הייתי רוצה אותו חופשי לתרום לכל ענפי הספורט בישראל. מאז הג'ירו ד'איטליה יש פניות רבות של אירגונים בינלאומיים להגיע לפה וסילבן צריך להיות פנוי. מדובר על כדורגל, כדורסל וכדורסל נשים כשעכשיו אנחנו מנסים לקדם העצמת נשים בספורט".
אז מה היה הסיפור מבחינת בית"ר? הנאמן של משה חוגג, עו"ד יצחק יונגר, הזכיר את סילבן. "הייתה פנייה מצד ג' מגורמים אחרים שפנו כדי לעזור. לא היה פה שיקול, זה לא היה באג'נדה להיות בעל קבוצת כדורגל, כדורסל או ג'ודו. זה קיבל דיספרופורציה בגלל שזה נושא חם וכואב".
מה סילבן אמר לך על זה? "לא הגבנו כי לא היה מה להגיב. בגלל שהוא דומיננטי לא רק לספורט, אלא גם לרפואה וחינוך, מכורח הנסיבות זה שם שמושך הרבה תשומת לב".
7 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(ראובן שוורץ)
אני מבין שלא מעט קבוצות ניסו לפנות אליך בשנה האחרונה, אפילו הפועל ת"א בכדורגל ומכבי ת"א בכדורסל. "המועדונים האלה פנו ומכורח הנסיבות גילו עניין לראות האם סילבן מעוניין להיכנס כרוכש, שותף או תורם. האג'נדה ברורה, בתחרויות בינלאומיות סילבן שם - בוחן, שוקל, מפעיל קשרים וגם אנחנו. משרד התרבות והספורט משתף פעולה דרך האיגודים. מהפניות שהגיעו אליי, עצרתי את התהליך, זה לא נכון מבחינת אסטרטגיה".
מה היה עם מכבי ת"א בכדורסל? "גורמים מאוד מובילים חיפשו רוכשים ומכורח הנסיבות עלה השם של סילבן, הייתי מאוד נחרץ והוא בחוץ. אם סילבן יחליט יום אחד לשנות דעתו, הוא בעל המאה ובעל הדעה".
והפועל ת"א בכדורגל? "גם משם הגיעה פנייה מגורם מרכזי בקבוצה שעצרתי ישר".
7 צפייה בגלריה
ניקולה ווצ'יץ', עודד קטש, שמעון מזרחי, דייוויד בלאט ואבי אבן
ניקולה ווצ'יץ', עודד קטש, שמעון מזרחי, דייוויד בלאט ואבי אבן
ניקולה ווצ'יץ', עודד קטש, שמעון מזרחי, דייוויד בלאט ואבי אבן
(איציק בלניצקי)
מה המטרה הבאה אחרי הסופר קאפ הצרפתי והמשחק בשבוע הבא בין אתלטיקו מדריד ליובנטוס? מה התוכניות שלכם? "בכל מה שקשור לכדורגל, סילבן מאוד פעיל, מביא הרבה פרסום למדינת ישראל מכל הקבוצות והאירועים. אנחנו רואים את האפקט שזה גורם. הסופר קאפ שנה שנייה ברציפות פה וזה מבחינתי הישג, יש לנו סולד אאוט כאשר אם היה אצטדיון יותר גדול, גם היינו מוכרים את הכל בלי בעיות. כאשר הכוכבים מגיעים זה משפיע. עם אתלטיקו יש לנו הסכם לחמש שנים, המפגש מול יובנטוס הוא מאוד מיוחד".
זה עוזר לכם שעידן עופר הוא אחד הבעלים באתלטיקו? "גילוי נאות, אני נמצא בקשרים מצוינים עם הנהלת אתלטיקו - עידן עופר תורם לעניין ומעורב בקבוצה. אני יודע שהוא היה במו"מ עם רונאלדו. תמיד אנחנו שמחים להביא קבוצה שאחד השותפים בה ישראלי, זה מחמם את הלב".
בלי תמיכה של סילבן זה יהיה הפסד כספי להביא קבוצות בסדר גודל כזה לישראל? "אין ענף ספורט בארץ שמצדיק - אין תשתיות, אין מגרשים של 60-70 אלף מקומות ורק בגלל זה אין היתכנות כלכלית של הפרויקטים האלה. בלי החזון של סילבן, אין זכות כלכלית (לפרוייקטים כאלה). למשל: תחרות איירון מן - לשכנע אותם להגיע לישראל לא היה פשוט בלי סיוע כלכלי של סילבן ברמה הזו, זה עוזר במו"מ להביא אותם, רק בזכות זה זה מתקיים".
7 צפייה בגלריה
בדרך למדריד? רונאלדו
בדרך למדריד? רונאלדו
בדרך למדריד? רונאלדו
(רויטרס)
מה התוכניות הבאות שלכם? "אנחנו עובדים על מסע אופניים לשלום שיהיה חלק מהטור העולמי - ישראל, בחריין, איחוד האמירויות. תהיה לזה חשיפה גדולה יותר מהג'ירו ד'איטליה עם שלושה ימים בישראל, שלושה בבחריין ושלושה באמירויות. כל קבוצות האופניים יתחרו, ההזנקה ומסיבות העיתונאים יהיו בארץ. סילבן מחובר לפיפ"א להביא לכאן חלק מהמונדיאל עם המדינות השכנות, הוא ממש על זה. יש לנו פניות מפורמלה E והיו דיבורים עם משרד התרבות והספורט, זה קצת נעצר. גם כדורעף, כדורמים וטניס על הפרק".
לגבי החלום של סילבן לגבי המונדיאל, זה דבר כלל לא פשוט. "זה נמצא שם, זה החלום, סילבן הוכיח שהוא מגשים חלומות גם שזה נשמע אבסורד, יש מהלכים, הרבה דיבורים ורצון, בוא נחזיק אצבעות ביחד. כאשר מישהו כמו סילבן נמצא מאחור, זו דחיפה גדולה למדינה, ברגע הנכון מי שצריך יצטרף".
אתה מרגיש שלפעמים מנסים לנצל את סילבן? "מכורח הנסיבות יש פניות ומשתדלים מאוד לדעת איך לסנן, לעצור. סילבן תורם וצריכים להיות זהירים ומחושבים. סילבן מנסה לגייס עוד פילנתרופים שיהיו איתו, לא נכון שיהיה לבד - שיחשבו מחוץ לקופסא, זה מסר גדול לעולם".
7 צפייה בגלריה
גביע העולם בקטאר
גביע העולם בקטאר
גביע העולם בקטאר
(רויטרס)
כמה כסף סילבן משקיע בשנה? "לא רוצה לנקוב בסכומים, אבל אם מחברים את הכל כולל רפואה, התרומות שלו מגיעות עשרות מיליוני דולר. רק בסוף השבוע השיקו מיון חדש בבית חולים איכילוב כשסילבן הוא התורם מרכזי - זה אחד ממרכזי המיון המתקדמים בעולם וזה בזכותו. בזכות סילבן יש בית חולים לילדים בוולפסון עם השתלות לב לילדים מכל המדינות, מצילים ילדים פה בישראל".
מה רגע שיא שלך עד כה? "הג'ירו דה איטליה בישראל. עולם האופניים הוא ממש מטורף, סילבן הוכיח שגם טור האופניים שיתקיים פה גם יהיה משהו גדול, מכונן, עם מדינות שכנות. זה יהיה בנובמבר שנה הבאה".
מה קורה עם נבחרת ארגנטינה שאתה לא מצליח להביא אותה לפה שוב? "אנחנו מארחים את נבחרת אורוגוואי לפני המונדיאל עם ההתאחדות לכדורגל במשחק מול נבחרת ישראל. רצינו לקיים משחק של אורוגוואי מול ארגנטינה, אבל היא חתמה הסכם שתשחק במקום אחר".
7 צפייה בגלריה
"הג'ירו ד'איטליה בישראל הוא רגע השיא"
"הג'ירו ד'איטליה בישראל הוא רגע השיא"
"הג'ירו ד'איטליה בישראל הוא רגע השיא"
(מערכת ONE)
למה לא הצלחת להביא אותם? "הם קיבלו הצעה לשחק בערב הסעודית תמורת סכום גדול, לא יכולנו להתחרות בזה".
לסיום, יש כוונה להביא את ברצלונה לישראל? "יש לנו יחסים חמים, זה מועדון גדול ואנחנו מקווים בקיץ הבא להרים טורניר כדורגל בין ארבע קבוצות גדולות, אני עובד על זה לשנה הבאה, המטרה היא להביא לישראל את ארבע הקבוצות הכי טובות באירופה שכל אחת מובילה במדינתה ושטורניר יהיה מסורת. קבוצות מאנגליה, גרמניה וספרד. אם נצטרך לארח שש קבוצות, נלך גם על זה".
במכבי ת”א אמרו בתגובה לכתבה: “לא ידוע לנו על פנייה שנעשתה מצד מישהו מהמועדון או מצד בעלי המניות”.