3 צפייה בגלריה
איציק אהרונוביץ'
איציק אהרונוביץ'
איציק אהרונוביץ'
(מערכת ONE)
שתי רביעיות בשבוע אחד במוקדמות ליגת האלופות זה לא דבר של מה בכך. ברגע שכדורגלנים כמו עומר אצילי, מוחמד אבו פאני, ניקיטה רוקאביצה ומאוויס צ’יבוטה הפכו לשחקני ספסל, זה מעיד על כך שהשחקנים שעל כר הדשא, כלומר אלה שקיבלו את הקרדיט ב-11, צריכים להיות טובים לאורך זמן, לא לוותר, להיות ממושמעים ואחראיים. מי שלא יעשה זאת, כבר יודע – יש שחקנים רעבים בחוץ שיכולים להיות טובים יותר.
תחרות בכדורגל זה שם המשחק ודווקא בקבוצה כמו מכבי חיפה - לדוגמה אצילי, שהביא שתי אליפויות על שמו, לא מוצא בשלב זה את מקומו במדי הירוקים באירופה. הוא פחות נוקשה, מהיר ופחות דריבליסט. לברק בכר כנראה אין הנחות העונה, רק מי שמתאים יפתח ב-11. יתרה מכך, הוכח שכל שחקן שהיה על הדשא בשני המשחקים האחרונים, בכל שנייה, עשה עבודה נהדרת, אני מדבר על אגרסיביות, חילופים, חיפויים, גם הגנתית וגם התקפית. לבסוף מה שראינו בסמי עופר זה שמכבי חיפה הייתה טובה מהקפריסאים ולא נתנה להם להגיע להזדמנות.
נכון, הקבוצה האורחת הגיעה ללא כושר משחק והמאמן שלה, אלכסנדר זורניגר, השחצן הלא קטן, אמר במסיבת העיתונאים שהוא מכיר את מכבי חיפה, עשה סקאוטינג עליה וסיפר כי השחקנים שלו מוכנים וכדומה. אתה עושה אנליזה בסוף המשחק על אפולון והתוצאה: לא דובים ולא יער, הקבוצה נראתה כמו כלום ושום דבר. זאת לא קבוצה לצ’מפיונס ליג, היא הגיעה לשלב הזה רק בזכות הדירוג ואילו לחיפה? מחכה מפגש ענק בפלייאוף של הצ’מפיונס ליג, ככל הנראה מול הכוכב האדום.
3 צפייה בגלריה
עלי מוחמד חוגג
עלי מוחמד חוגג
עלי מוחמד חוגג
(רדאד ג'בארה)
כעת הגיע הזמן לדבר גם קצת כדורגל. ארבעה שערים נכבשו וזה גם היה יכול להיות שמונה. תמיד טענתי ששני מגנים טובים הם למעשה חלון הראווה של קבוצה אלופה, כזו שמתיימרת להיות אלופה או לפחות רוצה לשמור על אליפות, ובטח אם הקבוצה רוצה להגיע לאירופה. פייר קורנו, שהוא מגן שמאלי עם טכניקה גבוהה ביותר, נתן כדור בין שני שחקנים קפריסאים לדולב חזיזה וזה דבר שלא רואים ביום יום, זו טכניקה גבוהה וראיית משחק פשוט מצוינת. דניאל סונגרן מהיר, אגרסיבי, אחראי, חף מאגו וקבוצתי ביותר. בנוסף, לדעתי בוגדן פלאניץ’ נדבק מהאחריות שלו. הבלם מתקל, מחפה, נמצא בכל מקום. למעשה, כשיש שחקן ששומר על יציבות כל הזמן ויש חוליה אחורית עם אחריות בלתי רגילה, זה מביא ניצחונות. במקביל, נטע לביא הזכיר את היכולות מהעונה הראשונה של האליפות והקבוצה מהכרמל בדרך להרוויח אותו בחזרה ובגדול.
תמיד קראתי לעלי מוחמד חוני המעגל. היום לפתע פתאום הוא החליט לחלוף על פני עיגול האמצע והגיע לאזורים המסוכנים. הוא נתן משחק גדול, חטיפות, חילוצים והפעם גם כיבושים של שערים מדהימים. צ’ירון שרי מנהיג בחסד עליון, מנהל את מכבי חיפה ובזכותו הקבוצה שוטפת באגפים. דולב חזיזה עשה מה שהוא רצה במגרש, משחק ענק שלו. וזה לא נגמר כאן, פרנזי פיירו הופיע שוב עם כוח, מהירות, ניתור, הוא הגיע למצבים ושוב כבש, כשעל הדרך גם היה מעורב בגול של מוחמד ומנע מהבלמים להגיע אל הקשר. לצערי הרב דין דוד אכזב אותי, הוא לא שחקן כנף קלאסי, דוד הוא חלוץ שמשחק על הקו והצטרף מעט מאוד לפיירו. אם ימשיך כך, הוא עלול למצוא את עצמו מחוץ להרכב של בכר.
3 צפייה בגלריה
פרנזי פיירו מודה לקהל
פרנזי פיירו מודה לקהל
פרנזי פיירו מודה לקהל
(עמרי שטיין)
לסיום, מילה על בכר. המאמן ניהל את כל השואו של מכבי חיפה, כל הצופים ראו שואו של קבוצת כדורגל שיודעת מה היא רוצה מעצמה ולמה היא התכוננה, כשבסיום כולם הלכו הביתה עם שמחה גדולה. מכבי חיפה הזו היא בשלוש רמות מעל הקבוצה שזכתה באליפות בעונה שעברה וההוכחה – היא כבר כעת בבתים של האירופית, כשהשמיים הם הגבול עבורה. הקבוצה מהכרמל, כנראה ולכאורה, בשלב הבא וכבר בליגה האירופית לפחות. כמובן היא צפויה לשחק נגד הכוכב האדום במשחק החשוב על העלייה לשלב הבתים של הצ’פיונס ליג. כמובן שזה יהיה הישג אדיר אם תעפיל לבתים בעיקר מכיוון שזאת תהיה הפעם השלישית של הירוקים בליגת האלופות.