4 צפייה בגלריה
ערן זהבי מודה לקהל
ערן זהבי מודה לקהל
ערן זהבי מודה לקהל
(רדאד ג'בארה)
אפשר להגיד שמשחק החזרה של ערן זהבי למכבי תל אביב התחיל 27 שעות לפני שריקת הפתיחה בבלומפילד. ההחלטה של ולאדן איביץ’ שמספר 7 ישחק אמש (חמישי) בבלומפילד מול אריס סלוניקי באה אחרי שהחלוץ השלים בסך הכל שלושה אימונים מלאים עם הקבוצה. את ההשפעה שלו על הדשא הסרבי העריך שהוא יקבל גם אם זה לכמה דקות בודדות, אך הייתה גם השפעה מחוץ למגרש כאשר זהבי היה בין אנשים שניסו לגשר בין ההנהלה לארגון מכבי פנאטיקס ביממה שקדמה למשחק והובילה לכך שארגון האוהדים הגיע לאצטדיון.
בסופו של דבר הכל התנקז לאצטדיון שהוא כל כך אוהב. כשעלה לחימום הקהל נעמד והריע עבורו, וכאשר בסגל הקבוצה יש 23 שחקנים, השעון הראה 19:45 והקהל עדיין לא הספיק להגיע אל זהבי ולשיר את שיר השחקן שלו. הוא כבר התחיל לרדת לכיוון חדרי ההלבשה כשכל האצטדיון נעמד על רגליו וקרא בשמו, כפי שקרא בשמו בדקה ה-66 כשנכנס וזה כמעט הסתיים עם שער בנגיחה אחרי שניות בודדות.
בסוף הכדור נכנס, עם מהלך שהזכיר את השער ההוא בדרבי המפורסם כשעל תקן שרן ייני היה זהו אוסקר גלוך, וברק בדש הפך לסטיפה פריצה. “האמת שיש דמיון, צריך להדביק לסטיפה שיער שיראה כמוהו וזה בול”, התלוצץ זהבי לאחר ה-0:2 על אריס. המקדמה החשובה לקראת הגומלין הושגה, אבל זה עדיין לא הסוף ובטח שלא מספיק. “השער הזה נתן לנו מקדמה לגומלין וזה משמח, כי 0:1 זה שברירי ו-0:2 זו תוצאה יותר טובה, אבל אני רוצה לצנן ולהרגיע. אנחנו במשחק מאוד קשה בחוץ, לא בטוחים במקום שלנו והולכים לשם למשחק מאוד קשה עם אווירה ביתית. דניאל פרץ נתן פה כמה הצלות גדולות. יש עבודה מאוד קשה וצריך להמשיך בקו ההתקדמות”.
הקבוצה מסלוניקי הצליחה בסיום להגיע לכמה מצבים מסוכנים שבטח יהיו כאלה שהיא תנסה לייצר ביום חמישי ביוון. מכבי ת”א קיבלה את זהבי, אין ספק, אבל יכולה להצטער על כך שעוד לפני המצבים של היוונים, היא לא עשתה מהמשחק הזה הופעה של 0:4 ואף יותר, והיא לגמרי הייתה יכולה.
בסופו של דבר היו אמש על הדשא שני שחקנים גדולים שחזרו לליגת העל ונצצו. ניר ביטון במשך 60 דקות, זהבי במשך 25, אבל עבור מספר 7 זה כמובן הגיע אחרי קיץ מתסכל במיוחד שהתחיל עם החתימה המרגש שוב במכבי ת”א, והמשיך עם רגרסיה בהחלמה מניתוח הברך שעבר שלושה ימים אל תוך מחנה האימונים במירלו. “לא פשוט, הגעתי למחנה והייתי צריך להגיע כמה ימים אחרי והיה פיתוי להגיע קצת לפני, לא שלטתי בעצמי, קצת התרגשות וקצת אמוציות וישר נכנסתי לאימונים עם הקבוצה במאה אחוז מה שלא היה צריך לקרות. אני לא מאשים אף אחד כי האחריות היא רק שלי, אמרתי להם שאני מרגיש טוב כי באמת הרגשתי טוב, עשיתי שלושה אימונים עם הקבוצה והיו סיבוכים כאלה ואחרים. אנחנו בתהליך ואני משתפר מיום ליום. הקבוצה הייתה צריכה אותי ואני שמח שהצלחתי לעזור לה”.
על הליך ההחלמה סיפר: “בעקרון הניתוח הלך לפי התכנית ואחרי שלושה שבועות כבר הייתי על הדשא. התאמנתי גם בדובאי וגם באמסטרדם. הכל היה נורמלי וכמו שצריך. לשמחתי זה ניתוח ראשון בקריירה, אבל לא ידעתי מה ההשלכות ואין לי ניסיון בדברים האלה, דחפתי את עצמי קצת יותר מדי כרגיל וקצת הלכנו אחורה אבל אולי זה לטובה”.
על השער שהבקיע אמר: “כמעט כבשתי בנגיעה הראשונה וזה היה יכול להיות מדהים. באמת היה מאוד מרגש. כולם חיכו לזה הרבה זמן והיה כל כך הרבה דיבורים סביב החזרה הזו. הקהל היה חלק מרכזי בחזרה, החיבור הטוב שלי איתו ועם המועדון ואני שמח שלי ולקהל היה רגע מאוד מרגש ובתקווה לעוד הרבה רגעים כאלה העונה. אין מאושר ממני. אני מקווה שזה ימשיך ככה כי זה הווייב שאני רוצה לחוות בבלומפילד. היו פה 22 אלף אוהדים, זה מתקרב למה שאנחנו רוצים לראות פה בכל שבת, מתקרב, כי אני יודע שהם יכולים ליותר וגם אנחנו יכולים ליותר”.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי ושרן ייני מודים לקהל
ערן זהבי ושרן ייני מודים לקהל
ערן זהבי ושרן ייני מודים לקהל
(רדאד ג'בארה)
“חיכיתי מאוד לגול הזה. הבקעתי הרבה מאוד שערים בשש השנים האחרונות, בנבחרת זה היה מרגש, בסין זה היה מרגש, בהולנד זה היה מרגש, אבל פה זה הבית ופה זה תמיד איפשהו יותר מרגש וההתפרצות אחרת. זה שלנו, אין מה לעשות”, הוסיף זהבי. “קבלת הפנים של הקהל במשחק מול פ.ס.וו בעונה שעברה הייתה בעלת חלק משמעותי בחזרה שלי. זה היה רגע מאוד מרגש, הכבוד והאהבה שהם נתנו לי זה משהו לא מובן מאליו. אני שמח שזה קרה ושאני יכול להחזיר להם על הדשא”.
על המשחק הקודם מול זירה והתחושות הקשות אחריו, סיפר: “ניצחנו 0:3 במשחק הראשון ובואו לא נשכח את זה. באנו לפה והאווירה הייתה מנומנמת. הסגל לא סגור עד הסוף, קצת פציעות, אנרגיות ולפעמים משחק לא הולך כמו שצריך. גם היריבה לפעמים כשהיא חלשה גוררת אותך למשחק פחות טוב. זה היה משחק שלישי של העונה, אנחנו באמת רוצים להמשיך בקו התקדמות ועלייה. כל שחקן צריך להרים את עצמו והרבה עשו את זה היום ומגיע להם כל הכבוד”.
4 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
(חגי מיכאלי)
על שיתוף הפעולה עם אוסקר גלוך אמר זהבי: “בסך הכל היו לנו שלושה אימונים מלאים ביחד אז קשה לי להגיד יותר מדי. אין ספק שאוסקר כישרון מאוד גדול וראינו מה עשה באליפות אירופה, יש לו עוד הרבה לאיפה להתקדם ולשאוף. הוא ילד טוב, הוא מקצוען שעובד קשה. שחקנים טובים אוהבים לשחק ביחד ומבינים אחד את השני בקלות, זה ילך וישתפר כל הזמן ככל שנשחק ביחד. אני אשתדל על הדשא לתת דוגמה שהוא יוכל לקחת מהדברים הטובים ומפה זה כבר שלו. הוא יעשה קריירה טובה”.
על מה שעבר לו בראש כשאיביץ’ אמר שהוא אולי יפתח אחרי שעשה רק שלושה אימונים מלאים עם הקבוצה, סיפר: “האמת קצת מלחיץ, אבל ידעתי שזה לא התכנון שאפתח. אם הוא היה שם אותי על הלוח הייתי עולה. התרגשתי ושמחתי להיכנס ואני שמח שזה עשה טוב לקבוצה גם באנרגיות וגם בשער שהבקעתי שנתן מקדמה. אני רק חלק קטן בקבוצה, שיחקתי רק חצי שעה וכל מי שהיה על המגרש נתן מאה אחוז ונראינו טוב כקבוצה וזה הכי חשוב. כל מי שפתח וכל מי שנכנס עשו משחק מעולה. צריך לפרגן לכל הקבוצה ואנחנו פה להמשיך את הדרך הזאת”.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל בסיום
שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל בסיום
שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל בסיום
(רדאד ג'בארה)
זהבי נשאל על איביץ’ כמאמן וענה: “בעיקר הסתכלתי מהצד בחודש האחרון ובכל אימון טקטי הסתכלתי לראות ולהבין מה הוא דורש. הדרישה פה באמת מאוד גבוהה. אני חושב שככל שנתקדם נהיה יותר חזקים ויותר טובים. שמחתי לראות איך אנחנו מאמינים בעצמנו ובדרך שלנו ובאנרגיות שלנו. אנרגיות זה משהו מאוד חשוב בקבוצת כדורגל. הווייב סביב אותה מטרה צריך להיות מאוד משמעותי וכשזה יהיה ככה אז יש פה את היכולות לעשות דברים גדולים”.