2 צפייה בגלריה
אאורליו דה לאורנטיס
אאורליו דה לאורנטיס
אאורליו דה לאורנטיס
(אינסטגרם)
ההתבטאויות של אאורליו דה לאורנטיס, נשיא נאפולי, שאמר כי לא יחתים שחקנים שישתתפו באליפות אפריקה, עלולות להתנקם בו. קונפדרציית הכדורגל האפריקאית (CAF) פרסמה הצהרה רשמית המגנה את ההתבטאויות "חסרות האחריות ובלתי מקובלות" של דה לאורנטיס, וקוראת לאופ"א לנקוט בצעדים משמעתיים.
ההערות נאמרו במהלך אירוע ששודר בשידור חי שבו אמר הנשיא שהוא לא רוצה להחתים עוד שחקנים אפריקאים אלא אם כן הם יספקו התחייבות בכתב שהם לא ישתתפו באליפות אפריקה. הטורניר משוחק בדרך כלל בחודשי ינואר ופברואר, ולכן שחקנים שמשתתפים בו עשויים להיעדר לזמן של עד שישה שבועות באמצע העונה, בזמן שהליגות ממשיכות.
CAF יצא בפנייה רשמית לאופ”א: "בהכרזה פומבית ששחקנים שחותמים בנאפולי חייבים לחתום ויתור על ההשתתפות באליפות אפריקה כתנאי העסקה, עבר דה לאורנטיס על סעיף 14 של תקנות המשמעת של אופ"א. לפיכך, CAF קורא לאופ"א לפתוח בחקירה משמעתית נגדו”.
2 צפייה בגלריה
אאורליו די לאורנטיס
אאורליו די לאורנטיס
אאורליו די לאורנטיס
(רויטרס)
הארגון המשיך ויצא נגד ההחלטה: "CAF מחויב לתפקיד שכדורגל ממלא באפריקה, אירופה, צפון ודרום אמריקה, אסיה ובעולם של חיבור ואיחוד של אנשים מתרבויות שונות, קבוצות שפה, גזעים, קבוצות אתניות ורקע דתי. אין לנו ספק שנאפולי ואופ"א מחויבות כמו CAF למטרות ההומניטריות העולמיות הללו.
האם אפשר להניח שנשיא נאפולי הולך לכלול תנאים מגבילים דומים לשחקנים מדרום אמריקה, אסיה ושאר הקונפדרציות האוסרים עליהם לשחק בתחרויות המקבילות שלהם? גביע אפריקה לאומות הוא תחרות הדגל של יבשת אפריקה ואחת מתחרויות הכדורגל המובילות בעולם”.