3 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
דור מיכה
(ראובן שוורץ)
לאחר שפרקליטת מחוז ת"א, עו"ד יהודית לייבה, התראיינה בערוץ 12 בפרשת מיכה ואצילי "הכדורגלנים והקטינות" ונתנה את עמדתה כי היא עומדת על כך שההחלטה לסגור את התיק ולא להעמידם לדין הייתה נכונה, דור מיכה לא הסתפק בכך לאור תחקיר ערוץ 13 בפרשה.
מיכה פנה מיוזמתו לבדיקת פוליגרף והעביר אל להפועל ב"ש ואלונה ברקת את תוצאותיה המעידות על אמירת אמת לגבי הפרטים החשובים שמסר למועדון בשבועיים האחרונים. כזכור, באותו ראיון מדובר לייבה נשאלה האם אצילי ומיכה צורכים סמים וענתה: "התשובה היא חד משמעית. הנושא הזה של הסמים, האבקה הזאת, נבדק והפרסום הזה פשוט הוצא מהקשרו". היא אף ציינה כי עשו חיפוש בביתו של דור מיכה: "ולא נמצא שום דבר".
כזכור, לאחר פרסום התחקיר בעניין, ב”ש הוציאה הודעה כי "לאחר הפרסומים האחרונים בעניינו של דור מיכה ולאחר שהדברים שפורסמו הוכחשו באופן מוחלט וגורף על ידי השחקן עצמו, המועדון פנה הן לשחקן והן לעורך דינו עדי כרמלי על מנת לקבל הבהרות נוספות".
3 צפייה בגלריה
שיחק. דור מיכה
שיחק. דור מיכה
שיחק. דור מיכה
(ראובן שוורץ)
יש לציין כי לאורך כל הפרשה ולאחר תחקיר ערוץ 13 עו"ד כרמלי טען כי: "התיק כנגד מרשיי נחקר ונסגר בעילה של חוסר אשמה, ולא בכדי אחרי שנבחן ע"י בכירי הפרקליטות. הפרסום כעת הוא ניסיון לפגוע בשמם הטוב ע"י ניסיון לטפול בהן חשדות שאף לא עלו בחקירת התיק, למרות שברשות המשטרה היו מכשירי הטלפון של מרשיי וכל תוכנם נבדק לאורך ולרוחב ותכנים אלו המוצגים בכתבה לא נמצאו בהם".
מיכה אף פרסם פוסט מטעמו בו אמר בין השאר :"לא נגעתי בסמים, לקחתי כבר אחריות". כאמור לאחר ההבהרות של מיכה, הוא החליט לא להסתפק בכך, וערך את בדיקת הפוליגרף. תוצאות בדיקת הפוליגרף היו ברורות בנוגע לאי שימוש בסמים ועל כך שהוא לא הציע אלכוהול לבנות הקטינות. מיכה נשאל את השאלות הרלוונטיות לפי הבדיקה שתוצאותיה הגיעו לידי ONE. הבדיקה של מיכה נערכה בתאריך יום שני 1.8 במכון פוליגרף בעיר תל אביב. הבודק ציין כרקע בבדיקה שעשה לשחקן הפועל ב"ש: "מיכה כמובן חתם על הסכמתו להיבדק בפוליגרף מרצונו הטוב והחופשי".
3 צפייה בגלריה
עו"ד עדי כרמלי
עו"ד עדי כרמלי
עו"ד עדי כרמלי
(רדאד ג'בארה)

אלו השאלות שמיכה נשאל במהלך הבדיקה שעבר:

האם בתאריך 5.5.20 הבאת למפגש עם (שמות הקטינות שמור במערכת, ג.ל.) סמים?מיכה השיב בשלילה.
האם אתה משתמש בסמים אסורים? מיכה השיב בשלילה.
האם בתאריך 5.5.20 אתה הצעת (שמות הקטינות שמור במערכת, ג.ל.) אלכוהול? מיכה השיב בשלילה.
האם אי פעם הצעת אלכוהול לקטינה מתחת לגיל 18? מיכה השיב בשלילה.
ממצאיו של הבודק: "בניתוח ממצאי הבדיקה, אובחנו בתשובותיו של מיכה דור לשאלות הרלוונטיות תגובות פיזיולוגיות המעידות על אמירת אמת".
חוות הדעת של הבודק לגבי בדיקת מיכה: “על סמך ממצאי הבדיקה אני בר דעה, כי הנבדק, מר מיכה דור, דובר אמת בגרסתו כפי שזו באה לידי ביטוי בתגובותיו לשאלות הרלוונטיות בבדיקת הפוליגרף".

עו”ד רומי קנבל: בדיקת הפוליגרף לא תנקה את התנהגות השחקנים

עו”ד רומי קנבל המייצגת את אחת הקטינות, אמרה בתגובה: “ניסיון להמשיך ולהלבין את ההתנהלות של השחקנים באמצעות תעלול תודעתי כזה או אחר של יועצים שונים לא יעזור. במקום לקחת אחריות אמיתית על התנהגותם ממשיכים השחקנים באמצעות רעיונות מגוחכים לנסות ולהשפיע על דעת הקהל כנגד התנהגותם. בדיקת פוליגרף מוזמנת לא תנקה את התנהגותם. אולי לאלונה ברקת זה מספיק, לא לציבור הישראלי. עד עכשיו לא התייחסו השחקנים להצעה לאשר את חשיפת ההודעות אשר הועברו בניהם לבין יתר חבריהם. בטרם ירוצו להציג בדיקות פוליגרף מוזמנות, מוטב שיעצרו וייקחו אחריות. זו היא עוד הוכחה כי הכדורגלנים מנסים לברוח בכל דרך מלקיחת אחריות אמיתית על התנהגותם”.
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.