11 צפייה בגלריה
גם הם מחכים להתפתחויות. שחקני הרכש
גם הם מחכים להתפתחויות. שחקני הרכש
גם הם מחכים להתפתחויות. שחקני הרכש
(אינסטגרם)
לפני שנה כינסה ברצלונה את אותה מסיבת העיתונאים העצובה של ליאו מסי, ובה השחקן הגדול בהיסטוריה של הקבוצה נפרד, בדרך לקיץ אפור מאוד מבחינת רכש ועונה עוד יותר אפורה על כר הדשא. בשונה מההנהלה הקודמת שהרסה את המועדון, הנשיא ז’ואן לאפורטה והמנהל המקצועי מתאו אלמאן ניצלו את כוח המותג שנקרא “ברצלונה”, שתמיד יהיה חזק גם כשהדברים פחות הולכים מקצועית, והחלו לעבוד. לעבוד קשה.
ההנהלה פעלה חזק מאוד מאחורי הקלעים, כולל סגירת הספונסר הראשי ‘ספוטיפיי’ שיכניס לקבוצה מאות מיליוני אירו, וכן מכרה חלק מזכויות השידור של הקבוצה, וזאת על מנת להכניס כסף באופן מיידי. בברצלונה הבינו שעם כל הכבוד, אחרי שלוש שנים ללא אליפות אי אפשר להסתפק בעוד “עונת מעבר”, וגם בתחילת אוגוסט אפשר להגיד שמדובר בחלון ההעברות האדיר בתולדות המועדון, לפחות מבחינת איכות השחקנים שהצטרפו, והיד עוד נטויה.

מי הגיעו?

ראשית, הקבוצה סגרה עוד לקראת סיומה של העונה שעברה את צירופם של אנדראס כריסטנסן ופרנק קסייה מצ’לסי ומילאן בהתאמה. הבלם והקשר סיימו חוזים ולא בהכרח מיועדים לפתוח ב-11 של צ’אבי, אבל יעניקו לו הרבה מאוד גיוון ואפשרויות מאחור ובאמצע. הדני הגיע אחרי עונה בינונית יחסית מבחינתו אצל הבלוז, בעוד הקשר מחוף השנהב, שהודה כי יאיא טורה הוא המודל שלו לחיקוי, לקח אליפות עם מילאן תוך שהפגין יכולת פנטסטית.
11 צפייה בגלריה
הצגת שחקני ברצלונה בגביע גאמפר
הצגת שחקני ברצלונה בגביע גאמפר
הצגת שחקני ברצלונה בגביע גאמפר
(רויטרס)
חוזהו של אוסמן דמבלה בבארסה כבר הספיק להיגמר, אבל למרות שמשך את המשא ומתן עד הרגע האחרון בניסיון לסחוט עוד כמה מיליונים, הצרפתי רצה להמשיך עקב האמונה לה זכה מצ’אבי והיכולת הטובה שהציג תחתיו, וחתם בסופו של דבר עד 2024. כמובן שלא מדובר בשחקן חדש, אבל הקטלונים משווקים אותו כרכש לכל דבר, ועם איך שהוא נראה במשחקי ההכנה (סיים כמלך שערי הקבוצה עם חמישה כיבושים), בהחלט יש סיבות לאופטימיות.
כשדמבלה חתם נראה היה שראפיניה מלידס כבר לא יגיע לאחר שזכה לחיזורים מצ’לסי, שאף הגישה הצעה טובה יותר. בסופו של דבר הברזילאי הכישרוני הלך עם הלב ונחת בקאמפ נואו, כשגם כאן השכנועים של צ’אבי (והסוכן דקו) שיחקו תפקיד. הקיצוני מארץ הסמבה מעריץ את רונאלדיניו ואפילו הספיק לכבוש שער אדיר בניצחון 0:1 על ריאל מדריד במשחק ההכנה בלאס וגאס.
11 צפייה בגלריה
בכורה נהדרת. ראפיניה
בכורה נהדרת. ראפיניה
בכורה נהדרת. ראפיניה
(האתר הרשמי של ברצלונה)
אחרי ראפיניה הגיע תורו של הרכש המפוצץ של הקיץ, רוברט לבנדובסקי. באיירן מינכן שיחקה פוקר עם ברצלונה וקיוותה לא לאבד את הכוכב הגדול ביותר שלה, אבל רצונו העז של החלוץ הפולני לאתגר חדש (בצירוף העובדה שנעלב מהנהלת הגרמנים שלא הציעה לו חוזה ארוך יותר) הובילו אותו לקאמפ נואו, בתיווכו של פיני זהבי, תמורת 45 מיליון אירו ועוד חמישה במשתנים. הוא אמנם יחגוג החודש 34, אבל העיד על עצמו ובצדק שיש לו עוד כמה שנים בטופ, והחולצות שלו בקאמפ נואו נמכרות “כמו תפוחי אדמה חמים”, לדברי התקשורת הקטלונית.
בארסה וצ’לסי נלחמו הקיץ לא רק על ראפיניה, אלא גם על המגנים מרקוס אלונסו וסזאר אספיליקווטה, כאשר פרנקי דה יונג אפילו עשוי למצוא את עצמו אצל הבלוז בסוף החודש, אבל עוד נגיע אליו. במלחמה שאפשר להגיד שבארסה ניצחה בוודאות ניתן למצוא את הבלם המבטיח של סביליה ז’ול קונדה, שהיה פנטסטי בעונה האחרונה (כולל בנבחרת צרפת), וגם במקרה הזה שוכנע ברגע האחרון על ידי צ’אבי לאחר שכבר היה על סף חתימה אצל הלונדונים.
11 צפייה בגלריה
רכש משמעותי מאוד להגנה. קונדה
רכש משמעותי מאוד להגנה. קונדה
רכש משמעותי מאוד להגנה. קונדה
(רויטרס)
בשונה מכריסטנסן שלא הובטח לו מקום בהרכב, הצרפתי לא הגיע כדי לשבת על הספסל. תוסיפו לכך את הפריחה של רונאלד אראוחו שצומח להיות אחד הבלמים הטובים בעולם, ואפשר כבר להסיק שג’רארד פיקה יהיה זה שישלם במקומו ב-11. אחרי שהיה באנקר מ-2009, הבלם הספרדי הוותיק יחווה לראשונה העונה פיחות משמעותי במעמדו, אך הוא מבחינתו מוכן לאתגר וילחם על מקומו. צ’אבי בעצמו אמר הקיץ: “כולם מתחילים מאפס מבחינתי, השמות של השחקנים לא משנים”.
נחזור לשחקנים שהגיעו. מיראלם פיאניץ’ אמנם לא נחשב לשחקן רכש, אבל אחרי שבילה בבשיקטאש בהשאלה (עונה פושרת למדי מבחינתו, יש לציין), אף אחד לא האמין שיישאר, אולי חוץ מצ’אבי. הבוסני הצליח להרשים את המאמן בדקות שקיבל ובספרד מדווחים שאם לא יקרה משהו בלתי צפוי, הוא יישאר בשכר מופחת וילחם על מקומו בקישור, לא פחות ולא יותר.
11 צפייה בגלריה
הישארותו מדהימה את כולם. פיאניץ'
הישארותו מדהימה את כולם. פיאניץ'
הישארותו מדהימה את כולם. פיאניץ'
(אינסטגרם)
אל הבוסני הצטרף גם השוער איניאקי פנייה, שאחרי עזיבתו של נטו יהיה השוער השני. פנייה הרשים בעונה החולפת במדי גלאטסראיי ואף עזר לטורקים לסחוט 0:0 בקאמפ נואו במסגרת הליגה האירופית. פבלו טורה הצעיר והכישרוני הצטרף על תקן שחקן לקבוצת המילואים, אבל בוודאי נראה אותו מופיע ומקבל דקות בבוגרים, ככל הנראה בגביע המלך ואולי גם בליגה.
הרכש האחרון הוא כמובן מרקוס אלונסו מצ’לסי. בשונה מסזאר אספיליקווטה שבחר להבריז ברגע האחרון למרות שסגר את תנאיו, המגן השמאלי ביקש לעזוב את הקבוצה של תומאס טוכל, שכיבד את הבקשה. השחקן בן ה-31 ישמש כגיבוי לג’ורדי אלבה בעמדת המגן השמאלי, כאשר על הנייר לראשונה מזה שנים רבות לבארסה יהיו שני שחקנים ראויים בעמדה הזאת. צ’אבי הדגיש שחשוב לו שתהיה תחרות על כל עמדה, ונראה שעם צירוף אלונסו, גם ג’ורדי אלבה יאלץ להזיע ולהצדיק את מקומו.
11 צפייה בגלריה
ג'ורדי אלבה ומרקוס אלונסו. ילחמו על העמדה בצד שמאל
ג'ורדי אלבה ומרקוס אלונסו. ילחמו על העמדה בצד שמאל
ג'ורדי אלבה ומרקוס אלונסו. ילחמו על העמדה בצד שמאל
(רויטרס)

מי עזבו?

ראשית, חשוב לומר שהעזיבות משמעותיות לא פחות משחקני הרכש, מכיוון שחלק מהשחקנים שעזבו החזיקו במשכורת עתק. כבר בחורף הצליחה בארסה למכור סופית את פיליפה קוטיניו לאסטון וילה תמורת 20 מיליון אירו, כאשר בהמשך נפרדה בארסה מלוק דה יונג ואדאמה טראורה שסיימו תקופת השאלה בקטלוניה, ומדני אלבס האגדי שסיים חוזה וזכה לפרידה ראויה בגביע גאמפר.
11 צפייה בגלריה
זכה לפרידה ראויה. דני אלבס
זכה לפרידה ראויה. דני אלבס
זכה לפרידה ראויה. דני אלבס
(רויטרס)
בהמשך בארסה העבירה לטוטנהאם את קלמן לנגלה בהשאלה, את פרנסיסקו טרינקאו לספורטינג ליסבון בהשאלה (תמורת שלושה מיליון אירו) ריי מנאיי לווטפורד בחינם, את נטו לבורנמות’ בחינם, את אוסקר מינגסה לסלטה ויגו בחינם, ואת ריקי פוץ’ ללוס אנג’לס גלאקסי בחינם. כן, בארסה לא עשתה יותר מדי רווח הקיץ, ועוד לא סיימה לדלל את הסגל.

מי עוד אמור לעזוב?

אחרי שהתברר שפיאניץ’ ממשיך, ניקו גונסאלס הבין שמקומו ברוטציה לא יהיה טוב במיוחד והכול מצביע על כך שיעבור בקרוב לוולנסיה בהשאלה כדי לצבור ניסיון. בברצלונה מקווים שהקיץ סוף סוף יהיה הקיץ שבו הקבוצה תיפטר סופית מסמואל אומטיטי, כאשר גם מרטין בריית’ווייט שנשטף בקריאות בוז בהצגת השחקנים העונה אמור להיפרד. ממפיס דפאיי שוויתר על ה-’9’ שלו ללבנדובסקי קרוב למעבר ליובנטוס, שהציעה לו חוזה לשנתיים.
11 צפייה בגלריה
ממפיס דפאיי
ממפיס דפאיי
ממפיס דפאיי
(אינסטגרם)

ומי עוד עשוי להגיע?

פרנקי דה יונג, נכון לכרגע, לא נכלל ברשימת השחקנים שעלולים לעזוב, פשוט כי הוא מחזיק בחוזה ופוסל כרגע כל אפשרות למעבר. צ’אבי חולם לצרף את ברנרדו סילבה ממנצ’סטר סיטי ובכך להשלים את הסגל, אבל הנושא תלוי במכירת השחקן ההולנדי, ככל הנראה לצ’לסי, שכן דה יונג פוסל כל אפשרות למעבר למנצ’סטר יונייטד. הנושא בטח לא צפוי להיפתר בקרוב וככל הנראה הדיווחים סביב המעברים הללו יזרמו עד היום האחרון של החלון.

איך ההרכב של צ’אבי ייראה?

ובכן, העונה ארוכה והרבה רוטציות צפויות ב-11 של ברצלונה, אבל הכול מצביע על כך שמארק-אנדרה טר שטגן יפתח בין הקורות, רונאלד אראוחו וז’ול קונדה יהיו הבלמים עם כריסטנסן, ואריק גארסיה וג’רארד פיקה ישמשו כגיבוי. בצד ימין מכיוון שסזאר אספיליקווטה לא הגיע בסופו של דבר, יפתח סרג’יניו דסט (עם סרג’י רוברטו כגיבוי), כאשר משמאל יהיה זה ג’ורדי אלבה ומרקוס אלונסו כגיבוי. בחלק האחורי אין ספק שעמדת המגן הימני היא כרגע החלשה ביותר בבארסה.
11 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(האתר הרשמי של ברצלונה)
בקישור האחורי צפוי לשמור על מקומו סרחיו בוסקטס, עם פיאניץ’ כגיבוי. גאבי ופדרי אמורים להיות הקשרים הקדמיים, אולם פרנק קסייה ודה יונג אמורים גם הם לקבל דקות משמעותיות. בהתקפה נראה שמקומם של רוברט לבנדובסקי ואנסו פאטי יהיה מובטח, כאשר צ’אבי יעשה רוטציה בין ראפיניה לאוסמן דמבלה המצוינים. פראן טורס ופייר אמריק אובמיאנג ישמשו כגיבוי מהספסל.

המטרות

בארסה השלימה את חלון ההעברות המשמעותי בתולדותיה – כזה שעוזר לה לחלום שוב על כל התארים. בעונת 2008/09 של פפ גווארדיולה שהסתיימה בטרבל הגיעו דני אלבס, פיקה ובוסקטס (שקודם מהמילואים) והפכו לשלד הקבוצה בשנים שלאחר מכן בדרך לטרבל. ב-2014/15 עם לואיס אנריקה שהסתיימה גם היא בטרבל, נרשם עוד חלון העברות מצוין עם טר שטגן, לואיס סוארס ואיבן ראקיטיץ’ שהיוו שלד לשנים שלאחר מכן.
11 צפייה בגלריה
הגיעו ב-2014 ושימשו כשלד הקבוצה במשך שנים. סוארס וראקיטיץ'
הגיעו ב-2014 ושימשו כשלד הקבוצה במשך שנים. סוארס וראקיטיץ'
הגיעו ב-2014 ושימשו כשלד הקבוצה במשך שנים. סוארס וראקיטיץ'
(רויטרס)
נראה שגם העונה הגיעו מספר שחקנים שישמשו כשלד בשנים הבאות ולא רק פלסטרים זמניים לספסל, והקבוצה סוף סוף בכיוון נכון. במשחקי ההכנה עד כה זה נראה מדהים, עם ניצחון 0:1 על ריאל מדריד ו-0:6 על פומאס בגביע גאמפר. נראה שגם לאוהדים יש ציפיות מאוד גבוהות מהקבוצה, אחרי שבמשחק מול המקסיקנים למעלה מ-83 אלף איש הגיעו לקאמפ נואו, מספר חריג במיוחד עבור מפגש ידידות.
בשנים האחרונות בארסה חטפה תבוסות על ימין ועל שמאל בליגת האלופות והפכה לבדיחת היבשת, כולל 3:0 מרומא, 4:0 מליברפול, 8:2 מבאיירן מינכן ו-4:1 מפאריס סן ז’רמן. בעונה שעברה הקבוצה אפילו לא עברה את שלב הבתים בצ’מפיונס. השנה הקטלונים, שהפכו אולי לקבוצה המסקרנת בגלובוס, לא חוששים לדבר על כך שמעבר לאליפות, הם רוצים להיחשב כמועמדים לגיטימיים לזכייה בגביע עם האוזניים הגדולות. אם ריאל עשתה את זה בלי חיזוק משמעותי, אז לצ’אבי שקיבל את כל מי שביקש כבר באמת אין תירוצים, לא?
11 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
(רויטרס)