2 צפייה בגלריה
קלמן לנגלה, פרנקי דה יונג, מארק אנדרה טר שטגן וג'רארד פיקה
קלמן לנגלה, פרנקי דה יונג, מארק אנדרה טר שטגן וג'רארד פיקה
קלמן לנגלה, פרנקי דה יונג, מארק אנדרה טר שטגן וג'רארד פיקה
(רויטרס)
סערה חדשה בברצלונה. לפי דיווחים בספרד הערב (שני) המועדון שוקל לפנות לתובע הספרדי בטענה שהארכות החוזים של פרנקי דה יונג, קלמן לנגלה, מארק אנדרה טר שטגן וג’רארד פיקה באוקטובר 2020 היו פליליות. לפי הדיווח מבדיקת המועדון נמצא שהופחתו 16 מיליון אירו מהתקציב ובשנתיים האחרונות שולמו 311 מיליון אירו לשחקנים.
הארכות החוזים בוצעו על ידי ז’וספ מריה ברתומאו מיד אחרי ה-1:5 על פרנצווארוש, שבוע לפני שהנשיא לשעבר סיים את תפקידו במועדון. לפי החשד הוא ביקש שיפחיתו בשכרם תמורת הארכת החוזים והבטיח להם שכר כמעט כפול בהמשך. כאמור, בשנתיים האחרונות חוזיהם צמחו לסכום אסטרונומי של 311 מיליון אירו.
כעת, ברצלונה דורשת שהשחקנים ישובו לחוזיהם הקודמים ויחזירו את ההפרש. עד עתה רק ג’רארד פיקה הסכים לבטל את החוזה שלו לפני שהמועדון יפנה לתביעה והוא למעשה ישוב לחוזה הקודם שהיה עד 2024 בשכר מופחת משמעותית. פיקה מעוניין לבוא לקראת המועדון ובחר לוותר על החוזה שעל נייר הוא ראוי לו.
2 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
(רויטרס)
משמעות הדבר שאם אכן יתברר שהארכות החוזים של דה יונג, טר שטגן ולנגלה אינם חוקיים, הרי שאלו ישובו לחוזים הקודמים שלהם. הבלם הצרפתי שכבר הספיק לעבור לטוטנהאם והשוער הגרמני עד 2023 (במקום 2026 ו-2025 בהתאמה), בעוד ההולנדי יחזיק בחוזה עד 2024 (במקום 2026 כעת).
ברצלונה שקועה בבעיות כלכליות מה שלא מנע ממנה לבצע מסע רכש מסיבי בקיץ שכלל את רוברט לבנדובסקי, ראפיניה, ז’ול קונדה, פרנק קסי ואנדראס כריסטנסן. גם מגן צ’לסי, מרקוס אלונסו, צפוי להצטרף אך העברתו, כמו גם רישומם של שחקני הרכש, לא תתבצע עד שהקבוצה תקבל את כל האישורים מה’לה ליגה’.