3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(איציק בלניצקי)
שביעות רצון בנבחרת ישראל לאחר הניצחון אמש (שני) 86:95 על מכללת אובורן במשחק הכנה שסיפק לא מעט תובנות עבור גיא גודס לקראת טורניר היורובאסקט. הראשונה שבהן היא שיש מנהיג חדש שמוכן להוביל ובגאון שעונה לשם דני אבדיה. הפורוורד של וושינגטון וויזארדס סיפק תצוגת תכלית בשני צידי המגרש ולפרקים ארוכים נראה היה כי הוא מפלרטט עם טריפל דאבל, ולמרות שהיה מדובר במשחק אימון ראשון עם סגל חלקי, היצר התחרותי של אבדיה בלט במלוא הדרו במשחק אותו הוא סיים עם 25 נקודות, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-11 עבירות אותן הוא סחט בדרך למדד יעילות של 30.
לקראת חצות אבדיה רצה לעזוב את היכל מנורה מבטחים, כאשר האבטחה ביקשה מספר פעמים להוציאו מיציאה צדדית לאור כמות האוהדים שהמתינה מחוץ לכתלי ההיכל, אך מי שנבחר במקום התשיעי בדראפט ה-NBA ובתמיכת אביו, סירב לכך בכל תוקף במשך דקות והתעקש לצאת מהיציאה הראשית בצניעות ופתיחות כה אופייניות לו, כדי להצטלם עם האוהדים אשר המתינו לו בחוץ. בנבחרת שמחו לראות כיצד הוא נראה על הפרקט כמו גם את שיתוף הפעולה עם ים מדר כאשר השניים החיו את שיתוף הפעולה הפורה שלהם מנבחרת העתודה שזכתה באליפות, וכעת בנבחרת מודים כי השילוב העתידי של השניים יחד עם יובל זוסמן יכול לשדרג את הנבחרת אפילו יותר. מדר, אגב, סיים משחק נהדר בעצמו עם 24 נק’, 7 ריב’, 7 אס’ ומדד 38 במשחק שבו הוא הראה את הארסנל שלו ויכולת שהזכירה והבהירה כאחד איזה פוטנציאל עצום טמון בו.
המשחק מול מכללת אובורן סיפק לגיא גודס וחניכיו מבחן מול יריבה צעירה, נמרצת, פיזית, אתלטית וחשוב מכך רעבה ומאומנת כבר במשחק ההכנה הראשון וזאת כאשר הנבחרת הלאומית חסרה מספר שחקנים משמעותיים. אין ספק שגודס וצוותו לא היו מרוצים מהתוצאה בקרב על הלוחות, יחד עם זאת במגרש הפתוח ההתקפה שטפה ואין ספק שמדובר בנקודת החוזקה הכי חשובה של הנבחרת לקראת המשך ההכנה, חלון המוקדמות האירופי לאליפות העולם כמו גם ביורובאסקט הקרוב. על אף הנחיתות בריבאונד ודקות בהן ההתקפה העומדת הייתה בעוכרי הנבחרת גודס מצא את הפתרונות שהבטיחו סיפתח עם תחושות חיוביות.
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(איציק בלניצקי)
הקו הקדמי בראשותם של ג’ייק כהן (17 נק’ ו-7 ריב’) ורומן סורקין (14 נק’ ו-2 ריב’) הראה דקות נהדרות, כאשר ליכולת ההתמצאות של הראשון בצבע והאתלטיות של האחרון, השניים נראו בעניינים במשך לא מעט דקות. סורקין זכה למחמאות מאנשי הנבחרת על השיפור שהראה במספר אספקטים של המשחק, החל מהחדות וכלה בעבודת הרגליים בצבע ונראה שהעבודה שפורוורד מכבי ת”א השקיע בקיץ נושאת פירות שיכולים להתברר כמועילים במיוחד כבר בעתיד הקרוב. הנבחרת הציגה כדורסל מהנה ומפרגן במשך לא מעט דקות, ונראה כי האתלטיות, כמו גם יכולת הקליעה מעבר לקשת, יהיו מנת חלקה. אבדיה, שתורגל במשחק גם כגארד לאור החיסרון בשחקני הקו האחורי, נראה כמי שחושב מהר במיוחד, מוכוון מסירה, עם ראייה היקפית ויכולות מסירה מרשימות שלבטח יהוו ערך מוסף לנבחרת.
הנבחרת תמריא ביום רביעי לגאורגיה שם תערוך צמד משחקים מול הנבחרת המקומית, ולאחר מכן תשוב לשני משחקי הכנה נוספים מול רומניה, שיהוו למעשה את ההכנה האחרונה בהחלט לפני הדבר האמיתי, שהוא חלון הנבחרות האירופי לאליפות העולם במהלכו תתארח הנבחרת בכחול לבן בפינלנד למשחק הראשון ולאחר מכן תשוב ארצה למפגש נגד שוודיה. בתחילת חודש ספטמבר תשחק ישראל ביורובאסקט בבית הצ’כי שם יריבותיה יהיו פינלנד, פולין, סרביה הולנד וצ’כיה.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(איציק בלניצקי)