2 צפייה בגלריה
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
(האתר הרשמי של אנדרלכט)
בגיל 36, ליאור רפאלוב פתח את עונתו ה-12 בבלגיה והוא אחד השחקנים המוערכים בליגה. ביום ראשון האחרון הישראלי בישל פעמיים ב-1:3 של אנדרלכט על סריינג’ ועבר את נאביל דיראר בדרך למקום השישי בטבלת מלכי המבשלים בכל הזמנים של הליגה הבלגית. בתקשורת המקומית התמוגגו מהיכולת של הקשר ופרגנו.
“רפאלוב רחוק מלהיות שחוק. הוא ה’מבוגר’ הטוב באירופה, אפילו יותר מכריסטיאנו רונאלדו”, נכתב. עד עתה ב-2022, רפאלוב כבר עם שישה שערים וחמישה בישולים, כאשר אף אחד מעל גיל 36 לא מעורב ישירות ביותר שערים ממנו (לכריסטיאנו רונאלדו יש 10 שערים ואפס בישולים, לוקה מודריץ' עם שלושה שערים ושבעה בישולים).
"רפאלוב הוא כמו יין שמשתבח עם הגיל", אמר עליו ג’ורג’ לקסנס, מאמנו לשעבר בקלאב ברוז’. "הוא לא רק כדורגלן קלאסי, אלא מעל הכול הוא כדורגלן אינטליגנטי. הוא היה להוט ללמוד לאורך הקריירה שלו ותמיד חיפש דרכים לשפר את עצמו. לכן בגיל 36 הוא עדיין מגיע לרמה כל כך גבוהה באנדרלכט”.
2 צפייה בגלריה
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
(האתר הרשמי של אנדרלכט)
בכתבה תואר רפאלוב כאיש מקצוע מסור. “בשעה שבע בערב הוא אוכל ארוחה בריאה ובשנים האחרונות הוא מקפיד על שתייה ושינה. גם באימונים, רפאלוב נותן את המיטב מעצמו בכל פעם. אחרי עונה פחות טובה, רפאלוב לחלוטין השיב לעצמו את הביטחון בשבועות האחרונים”, נכתב.
בבלגיה הסבירו כי הסיבה ליכולת הטובה שלו קשורה גם למאמן החדש פליס מאזו והשניים כבר בנו מערכת יחסים מצוינת. "כמו מאזו, רפאלוב הוא אדם חם", המשיך לקסנס. "תן לו את היחס החם והוא ייכנס עבורך לתוך האש. הוא יכול להיות עמוד תומך למאמן, כמו מאמן על המגרש, זה היה המצב כבר בזמני".
גם חואן קרלוס גארידו, שכמו לקסנס אימן את רפאלוב בקלאב ברוז’, פרגן: “"הגעתי למועדון בתקופה קשה והיו כמה שחקנים שביצעו עבירות משמעת, אבל רפאלוב היה המפתח עבורי כבר מהיום הראשון. כבר אז, בין שחקנים מנוסים יותר כמו איידור גודיונסן וטימי סימונס, הוא היה מקור השראה".