7 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(חגי מיכאלי)
ארבע שנים בדיוק חלפו מאז פרץ משה חוגג בסערה לכדורגל הישראלי כשרכש את בית"ר ירושלים. הקבוצה מהבירה תמיד הייתה ידועה במקום בו אין רגע דל, אך עושה רושם שמאז השתלטותו של איש העסקים על המועדון מידי אלי טביב, הכותרות מבית וגן זרמו כמו מים בנהר בלתי נגמר. עכשיו, אחרי שהודיעו כי הוא את דרכו בבית"ר ירושלים סיים, זמן טוב ללקט כל האירועים ההזויים תחת שרביטו של חוגג בבירה.

שייח מדובאי יהיה שותף בבעלות על בית"ר ירושלים

יום שישי, העיתונאים שמסקרים את בית"ר ירושלים מקבלים הודעה מדובר המועדון אסף נחום על מסיבת עיתונאים טלפונית דחופה. אז נחשפו כולם לשם חאמד בן חליפ'ה, השייח בן חליפ'ה מאיחוד האמירויות מי שאמור לרכוש את בית"ר ירושלים ולהפוך לשותף של חוגג.
משם הדברים התגלגלו למחוזות שחוגג לא האמין שהמיזם שלו יגיע. משלחת של בית"ר יצאה במטוס פרטי לדובאי, נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות ראשי המועדון ואנשי השייח מדובאי שהועברה בשידור ישרי מדובאי, נערכו ראיונות עם השייח, חוגג הצהיר: "יישבו ביחד בטדי מוחמד ומשה", חזון אחרית הימים.
7 צפייה בגלריה
משה חוגג והשייח חאמד בן ח'ליפה
משה חוגג והשייח חאמד בן ח'ליפה
משה חוגג והשייח חאמד בן ח'ליפה
(האתר הרשמי של בית"ר י-ם)
אבל אז הגיעו התחקירים, החקירות, היעדר תעודות היושר, היעלמות של השייח וספקות לגבי זהותו והתואר המכובד שבו הוכתר "השייח מדובאי". זה נגמר בפארסה עצובה, מביכה, שלא רק שלא תרמה לבית"ר, אלא הפכה באופן סופי כמעט את כל האוהדים של בית"ר ירושלים על משה חוגג.

ברצלונה באה לישראל

חוגג הצהיר שמסי מגיע לשחק מול בית"ר ירושלים, הקשרים האישיים של חוגג עם מסי, כך כולם חשבו, יובילו את ברצלונה למשחק בטדי מול בית"ר ירושלים, אלא שההבטחה הזו לא מומשה ולא התקיימה, ברצלונה ביקשה להגיע לישראל אך לא לשחק בירושלים, למרות כל התכנונים, ההתרוצצויות וההשקעה, חוגג החליט שאם לא משחקים בירושלים אין משחק.
בהודעה לתקשורת אמר: "בצער רב אני נאלץ לבטל את המשחק נגד ברצלונה. לאחר שקיבלתי את החוזה לחתימה ונחשפתי לדרישה החד משמעית שהמשחק לא יתקיים בעיר הבירה, ירושלים, ועוד כמה דרישות שלא מצאו חן בעיני, ישנתי בלב כבד, חשבתי רבות והחלטתי שלפני הכל אני יהודי וישראלי גאה. רכשתי את בית"ר ירושלים מתוך אהבה לעיר הבירה הקדושה, נלחמתי מלחמת חורמה בגזענות ואמשיך להילחם בה, אני מקדם דו קיום ובעד שלום", כתב חוגג, "יחד עם זאת, משחק נגד בית"ר ירושלים ראוי שיתקיים בירושלים ואם המניע לאי קיומו בירושלים הוא פוליטי ואכנע לו, לא אוכל להיות שלם עם עצמי".
7 צפייה בגלריה
היו ימים. ליאו מסי ומשה חוגג
היו ימים. ליאו מסי ומשה חוגג
היו ימים. ליאו מסי ומשה חוגג
(אינסטגרם בית"ר ירושלים)
ברצלונה לא הגיעה לירושלים, האוהדים ושחקני בית"ר שרצו לשחק מול ברצלונה היו מיואשים, זה היה מביך, עצוב, פרובינציאלי.

מנגינת ליגת האלופות בטדי

אחרי זכייה בגביע הטוטו, בית"ר ערכה הרמת כוסית לפני ראש השנה, ספטמבר 2019. כמובן שלפני הרמת הכוסית חוגג עולה לשאת מספר מילים, אחרי התודות לכולם הוא אומר את המשפט שהפך לבדיחה. חוגג אמר וזה נחקק בזיכרון של כולנו: "החלום הגדול שלי שיום אחד תהיה מנגינת ליגת האלופות בטדי בירושלים. אנחנו אומנם נחווה עוד הרבה רגעים קשים אבל החוכמה היא להתמיד ולהאמין בדרך ואם נעשה את זה בעזרת השם, נגשים את החלום של ליגת האלופות״. משפט שמסתבר שמעולם לא הייתה לו אחיזה במציאות והפך לבדיחה בקרב כל מי שחיפש להקניט את אוהדי בית"ר ירושלים.
בית"ר מעולם לא התקרבה אפילו למעמד הזה של ליגת האלופות, עם חוגג הקבוצה התבזתה באירופה (הפסד לטאוטה). לידיעת חוגג, מנגינת ליגת האלופות קרובה מתמיד לסמי עופר, ממש לא לטדי.
7 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(איציק בלניצקי)

המושיע: “סטפן מלול ירכוש את בית"ר”

ינואר 2022, משה חוגג ועורך הדין יונגר מחפשים רוכש לבית"ר ירושלים, לאחר החשיפה ב-ONE על רוכש צרפתי בשם סטפן מלול איתו מנהלים מגעים לרכישת הקבוצה, המועדון מוציא הודעה רשמית בה נכתב: בית"ר ירושלים שמחה להודיע כי איש העסקים היהודי-צרפתי, סטפן מלול, חתם על מזכר הבנות לקניית המועדון מידיו של הבעלים הנוכחי, משה חוגג. מלול ניפק לדרישת הנהלת המועדון את המסמכים הרלוונטיים וכעת יחלו הצדדים בהליך בדיקת נאותות מהיר אשר בסיומו צפוי להיחתם ההסכם הסופי. מלול, איש עסקים יהודי צרפתי, יעביר לנאמנות סכום של מיליון דולר דמי רצינות אשר יישמרו אצל הנאמן, עו"ד יצחק יונגר. יש לציין כי כאשר העסקה תצא אל הפועל, מלול יקבל על עצמו את כל ההתחייבויות של המועדון".
לא עברו מספר שעות מההודעה הרשמית של בית"ר וכבר התברר שסטפן מלול זה לא האיש שירכוש את בית"ר. בראיונות שקיים מיד לאחר הפרסום הוא הצהיר שיכבוש עם בית"ר את כל אירופה, זה היה מביך, עצוב, לא מתאים למועדון בסדר גודל של בית"ר. סטפן מלול יירשם בספרי ההיסטוריה של בית"ר ביחד עם דן אדלר ואדם לוין שסיימו את דרכם בבית"ר לאחר ריצה מסביב לבית וגן. סטפן מלול ביחד עם אדלר ולוין יהיו הערת שוליים בדפי ההיסטוריה של בית"ר, אבל עוד סיפור נחמד לספר לנכדים.
7 צפייה בגלריה
סטפן מלול
סטפן מלול
סטפן מלול
(האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

השקת טלפון עם מסי בברצלונה

חוגג משיק טלפון חדש בחסות ליאו מסי (מיזם שבסופו של דבר התרסק), הוא מטיס את אנשי בית"ר ירושלים לברצלונה ומפיק אירוע מכובד ומרשים עם מסי. חוגג רוצה שהאירוע יפורסם בכל כלי התקשורת בארץ ומציע לממן לעיתונאים את הטיסה בכדי שיגיעו לסקר את האירוע. אף כלי תקשורת לא נענה להזמנה ולמימון הטיסה והמלון. כלי התקשורת היחיד שסיקר את האירוע היה ONE שמימן מכספי האתר את כל ההוצאות על הטיסה והמלון בכדי לסקר את אחד האירועים המיוחדים שעברו על בית"ר ירושלים ואנשיה במסגרת תפקידם.

מיזם האוהדים של חוגג

חוגג רוצה לגייס כסף מהאוהדים, רוצה שהם יהיו "שותפים" לגורל המועדון ולכן הוא פיתח את רעיון "מיזם האוהדים" לפיו אוהדים ישקיעו במניות המועדון ויהפכו לשותפים בבית"ר ירושלים. לשם כך הוא שכר את הארנה בירושלים, ניסה להרים הפקה שתוביל להתגייסות האוהדים עבור בית"ר ירושלים. אחרי שמיזם הבית"ריסט הצליח, ניסה חוגג עוד מיזם בכדי למשוך את האוהדים אליו וכדי שביחד איתו ישקיעו כסף במועדון ויהפכו לשותפים שלו. האוהדים לא מיהרו לקנות כרטיסים לארנה ולאור הביקוש הנמוך מצד האוהדים וחוסר עניין במיזם, יממה לפני האירוע הגדול הכול בוטל.
7 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(ראובן שוורץ)
ההופעות שתתוכננו בוטלו, המיזם נפל, זו הייתה אחת מנקודות המשבר בין חוגג לאוהדים ואיבוד האמון של חוגג באוהדי בית"ר ירושלים. בהודעה על ביטול האירוע וגניזת המיזם כתב חוגג: "לאחר שהשקעתי 90 מיליון שקלים בפחות משנתיים לא קיבלתי אפילו את הקרדיט להציג בפניכם את התוכנית שלי למלא את טדי למען המועדון. במקום לבוא ולהקשיב הועלו ספקולציות, נמתחה ביקורת על רעיון שעוד לא הוצג (רק בישראל) ובעיקר הצבעתם ברגליים, רק 1,200 התכוונו להגיע לאירוע ביום חמישי. אני מכבד את הצבעתכם, מאוכזב אבל מכבד. האירוע מבוטל, התוכנית תחזור למגירה. למקרה שזה מעניין מישהו, תכננתי להוריד את מחירי הכרטיסים בצורה דרסטית בתמורה להתחייבות שלכם להגיע למשחקים או לתרום את הכרטיסים לילדים וחיילים. זהו שיעור מעניין עבורי, אלמד ממנו, תודה”, סיכם חוגג את כישלון המיזם.

“גיא לוזון הוא קלופ הישראלי”

חוגג רכש את בית"ר ירושלים, ובמסיבת העיתונאים הראשונה שלו כבעלי הקבוצה, כשלצידו יושבים אלי אוחנה וגיא לוזון, משה חוגג מדבר על עתיד המועדון, על הרצון שלו להשקיע ועל המחויבות הרבה שיש לו כלפי האוהדים. ואז הוא מדבר על העניינים המקצועיים ומוציא את המשפט הבא: "אני מאוד אוהב את יורגן קלופ וגיא מביא איתו המון מהרוח הזאת. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים בבית"ר". ככה בלי למצמץ, חוגג החמיא ללוזון וברגע אחד הפך אותו למאמן הכי מוצלח בישראל והפך אותו ליורגן קלפו הישראלי. האמת שזו זכותו וכל הכבוד על הפרגון, רק מה שנשאר מכל ההצהרה המפוצצת הזו היא שלאחר שבעה מחזורים מפתיחת העונה, חוגג מפטר את קלופ הישראלי וממנה את ניר קלינגר למאמן הקבוצה.
7 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
גיא לוזון
(חגי מיכאלי)