4 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג עם אבי ריקן
ערן זהבי חוגג עם אבי ריקן
ערן זהבי חוגג עם אבי ריקן
(ראובן שוורץ)
במכבי תל אביב מתחילים את המהלך שלהם בנוגע ליונתן כהן ומכינים את ההצעה לפיזה. הצהובים מעריכים שיהיה ניתן להוציא עסקה אל הפועל וכי בשלה העת לפתוח את המשא ומתן מול האיטלקים, כאשר חלון ההעברות מתחיל להתקרב לכדי סיום בכל הנוגע לקבוצה מארץ המגף. הצהובים הציבו לעצמם את המטרה של החזרת שחקן הכנף עוד במהלך העונה שעברה, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, וכעת כאשר שליש מחודש אוגוסט מאחוריהם, יעבירו הילוך בכל הנוגע לשלושת הלגיונרים הבכירים הנותרים מבחינתם.
בכל הנוגע לכהן, ברור שיהיה לא פשוט להגיע לסיכום עם פיזה, שקנתה את השחקן רק לפני עונה ב-2.2 מיליון אירו. יחד עם זאת, במכבי ת”א מאמינים כי האיטלקים יסכימו למכור את כהן ואף משוכנעים שיצליחו לפתות את השחקן לחזור לישראל למרות ההצהרות שלו שהוא רוצה להמשיך באיטליה. העובדה שערן זהבי חזר הקיץ וכי מכבי ת”א קרובה להחזיר את דור פרץ ואלי דסה, אמורה לשמש פקטור לצד כמובן חוזה נאה שיוצע לו.
בכל נוגע לפרץ ודסה, הציפייה במכבי ת”א היא להחתים את שניהם בשבוע הקרוב ולהפוך אותם רשמית לשחקני הקבוצה. מול שניהם הייתה התקדמות משמעותית מאוד במשא ומתן ונראה כי הדבר שמנע עד כה את הסיכום הסופי מול שניהם הוא אורך החוזה, האם יהיה שלוש שנים ואופציה לעונה נוספת, או ארבע שנים “פיקס”. כזכור, ב-ONE חשפנו על הרצון להחזיר את דור פרץ עוד בחודש אפריל, וגם הכוונה להציע לדסה חוזה לשלוש שנים פורסמה לראשונה ב-ONE כבר לפני כארבעה חודשים.

מחמאות גדולות לערן זהבי ולאופי של הקבוצה: “המגרש רעד, היה טירוף”

במכבי ת”א סימנו אתמול (חמישי) וי נוסף על עוד סיבוב מוקדמות בקונפרנס ליג והעפילו לשלב הפלייאוף, שם תחכה להם ניס הצרפתית. הצהובים שנחתו בחזרה בישראל השלימו את המשימה בסיומו של משחק מורט עצבים בסלוניקי עם הפסד 2:1 לאריס ו-2:3 בסיכום שני המשחקים. הקבוצה של ולאדן איביץ’ באה באותו ההרכב בדיוק והצליחה עד הפנדל שנשרק נגדה גם להוציא לפועל את התכנית של המאמן, כאשר למעט כדור חופשי אחד מסוכן, אריס לא הצליחה לעשות כלום ונראתה אובדת עצות.
הפנדל מעורר המחלוקת, שאליו התלווה אדום שערורייתי לדן גלזר, שינה את פני המשחק. למרות זאת, עשר דקות אחרי כניסתו אל כר הדשא, ערן זהבי עשה זאת שוב עם שער קריטי שקבע 1:1 וחרף ספיגת השער השני, הצהובים הצליחו לשרוד את הדקות האחרונות ועלו לשלב הבא. “הייתה פה הפגנת אופי. אופי ענק. המגרש פשוט רעד בגולים שלהם, השופט היה נגדנו מהרגע הראשון, לא פשוט לשרוד משחק כזה”, אמרו במועדון הצהוב.
בקבוצה הייתה שביעות רצון מהיכולת של אנדרה ז’ראלדש ומתן חוזז, כאשר ניר ביטון שוב הציג דקות טובות מאוד וכך גם גבי קניקובסקי שבישל את השער לזהבי. מספר 7 היה הסיפור פעם נוספת ובמועדון אמרו עליו: “להיכנס פעמיים בדקה 66 ולתת שני גולים ב-50 דקות במצטבר בערך, זה חלום. לחשוב על איפה היו המחשבות שלו ושלנו לפני חודש וחצי כשהוא הרגיש את הכאבים במירלו ואיפה אנחנו עכשיו כשהוא עדיין בתהליכי כניסה לכושר מלא, זה מדהים. מהרגע שהוא נכנס הוא מכניס איתו רוח אחרת לדשא, אי אפשר להסביר את זה במילים”.
בנוסף, איביץ’ החמיא מאוד לזהבי ואמר עליו כי “עבדתי עם הרבה שחקנים טובים מאוד בקריירה שלי, גם ביוון. אבל אם מדברים על ערן הוא כוכב. לא ראיתי הרבה שחקנים שעובדים כמוהו. אני ממש שמח שהוא איתנו. אנחנו שמחים כקבוצה. העפלנו כקבוצה ונמשיך לשחק כמו קבוצה".
4 צפייה בגלריה
ולאדן איביץ' חוגג בסיום
ולאדן איביץ' חוגג בסיום
ולאדן איביץ' חוגג בסיום
(ראובן שוורץ)
כעת לצד הניסיונות להחתים את דסה ופרץ בימים הקרובים, כאשר אפשר לרשום עד שני שחקנים נוספים למשחק מול ניס 24 שעות לפני מועד המשחק הראשון, יתחילו הצהובים בהכנות המקצועיות למשחק מול הצרפתים החזקים. בניגוד למפגש בסלוניקי, איביץ’ כבר צפוי לקבל סגל כמעט מלא למעט דן גלזר שירצה עונש הרחקה, אולם אופיר דוידזאדה ופארפה גויאגון אמורים להיות מוכנים ל-90 דקות. במכבי ת”א שמחו שאמש איביץ’ חזר להשתמש במאור קנדיל אחרי תקופה ארוכה מאוד שהמגן הימני לא שיחק ומקווים כי המגמה הזו תימשך.
איביץ’ סיכם את המשחק ואמר: "זה היה משחק מאוד קשה לכולנו. גם לאוהדים פה ובישראל. זה לא פשוט לשחק עם 10 שחקנים בפיגור 1:0 ולשחק ככה 30 דקות באצטדיון הזה ונגד יריבה עם סגל כזה. בסופו של דבר יש משהו אחד שאנחנו יכולים לקחת מהמשחק הזה – האופי שהציגו השחקנים ואני שמח עבור השחקנים שעשו את המקסימום".
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב בטירוף
אוהדי מכבי תל אביב בטירוף
אוהדי מכבי תל אביב בטירוף
(ראובן שוורץ)
"אני מאמין שיכולנו לשחק טוב יותר במחצית הראשונה", הוסיף המאמן. "יצרנו כמה הזדמנויות אבל אני מצפה שהקבוצה תשחק כמו שאנחנו מתכוננים למשחק. לפעמים קשה נגד יריבות שנערכות בהתאם. אני שמח עבור השחקנים, בייחוד על התגובה שלהם אחרי שנותרנו ב-10 שחקנים ואחרי השער של אריס. יש לנו הרבה עבודה כדי להשתפר".
אגב, בניגוד לז’ראלדש וחוזז שספגו לא מעט ביקורות ודווקא היו טובים מול אריס, מי שסיים את שני המשחקים כחולייה החלשה של הקבוצה הוא ברנדלי קוואס, שצריך להיות הוגנים ולהגיד שלמרות הצ’אנס השני שהוא קיבל מהמועדון והדף הנקי שאיביץ’ סידר לו, הוא לא מצליח לענות על הציפיות ואין עוררין שהצהובים צריכים שחקן כנף טוב בהרבה ממנו גם אם יונתן כהן יחזור. נציין כי כ-15 אוהדי מכבי ת”א נעצרו בעקבות הדלקת פירוטכניקה ביוון ואמורים להיות משוחררים ומגורשים היום.
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מרוצים בסיום
שחקני מכבי תל אביב מרוצים בסיום
שחקני מכבי תל אביב מרוצים בסיום
(ראובן שוורץ)