2 צפייה בגלריה
אדריאן ראביו
אדריאן ראביו
אדריאן ראביו
(רויטרס)
אדריאן ראביו נראה קרוב מאוד לחתימה במנצ’סטר יונייטד, אך ב’גארדיאן’ הבריטי חשפו היום (חמישי) כי במידה ודברים היו מסתדרים טיפה אחרת בעבר, קשר נבחרת צרפת היה עשוי לשחק בכלל בצד השני של העיר מנצ’סטר ,כאשר בילה שישה חודשים באקדמיית הנוער של סיטי.
בשנת 2008 סקאוט אנגלי עקב אחר ראביו וצפה בו משחק עבור סרטייל בצרפת. מנצ’סטר סיטי שלחה נציגים לשוחח עם אמו של הצרפתי בן ה-13, שאז היה קרוב למעבר אל פאריס סן ז’רמן. הרצון של אמו, ורוניק, לעזוב את צרפת יחד עם השאיפה שלה לעזור לבנה להגשים את חלומותיו גרמו לכך שמשפחת ראביו עזבה את הכל ונסעה לאנגליה.
ראביו נהנה מהחיים במנצ’סטר, למד במהירות אנגלית והרשים בשורות הסיטיזנס הן כששיחק באגף השמאלי והן במרכז השדה. יחד עם זאת, הוא לא היה בטוח ביכולת שלו באותה תקופה והצוות של סיטי ניסה לבנות את האישיות שלו ולשכנע אותו עד כמה הוא טוב.
"אהבנו אותו מאוד", אמר מנהל האקדמיה לשעבר של סיטי ג’ים קאסל. "זה תמיד סיכון כי אם אנחנו חוזרים ל-2008, סיטי התרחקה מנקודת השפל שלה של תחילת שנות ה-2000 ואז התקדמנו יפה מאוד. זה היה מיזם חדש שמשך אליו נערים ממקומות רחוקים יותר. הייתה לו רגל שמאל נהדרת, הוא לא היה המהיר ביותר, אבל עם רגל שמאל מדהימה גם לבעיטות מקרוב וגם לטווח הרחוק.
למרות שראביו נהנה מהחיים בסיטי, שם הצוות ראה בו ילד צנוע ומנומס, החיים בסביבה הביתית שלו היו פחות רגועים. אביו של השחקן היה בבית חולים בצרפת לאחר שלקה בשבץ מוחי שהותיר אותו עם תסמונת הנעילה (שיתוק מוחלט), ובמועדון האנגלי שוחחו שוב ושוב עם ורוניק, שהייתה במצב נפשי קשה וניסו לשכנע אותה להשאיר את בנה במנצ’סטר. המועדון עזר לה לשלם שכר דירה, חשבונות ואפילו למצוא רכב, אבל הם לא הצליחו לשכנע אותה שמנצ’סטר והמועדון הם המקום הטוב ביותר עבור בנה להתפתח, ומשפחת ראביו עזבה את אנגליה.
2 צפייה בגלריה
אדריאן ראביו. רוצה דקות משחק
אדריאן ראביו. רוצה דקות משחק
אדריאן ראביו. רוצה דקות משחק
(רויטרס)
ראביו הצטרף בסופו של דבר לפ.ס.ז', שם הוא התפתח וערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת צרפת ארבע שנים לאחר שעזב את אנגליה. הצוות בסיטי שמר על קשר עם השחקן עד גיל 16 בתקווה שיצליחו לשכנע אותו לחזור, כשהוא יהיה מבוגר מספיק כדי לנסוע לבד. יחד עם זאת, הוא לא חזר לממלכה הבריטית אלא נשאר בצרפת, זכה בחמש אליפויות ליגה מקומיות וגם באליפות איטליה אחת עם יובנטוס.
לראביו סוף סוף יש הזדמנות להראות מה הוא יכול לעשות בפרמייר ליג, 14 שנים לאחר ההרפתקה הראשונה שלו באנגליה. יונייטד סיכמה על עסקה של 15 מיליון ליש"ט עם יובנטוס ואם יוסכמו תנאיו האישיים והעסקה תושלם, הוא יגיע לקרינגטון, מעבר לפינה שבה הוא העביר שישה חודשים בנערותו. לצרפתי תמיד היה פוטנציאל להיות שחקן מוביל ונראה שכעת תהיה לו ההזדמנות להוכיח את עצמו סוף סוף באנגליה. יונייטד רק תקווה שהוא יישאר במנצ’סטר ליותר מחצי שנה.