2 צפייה בגלריה
פרננדו טאטיס
פרננדו טאטיס
פרננדו טאטיס
(רויטרס)
פרננדו טאטיס, כוכב סן דייגו פאדרס מליגת הבייסבול האמריקאית, הושעה הלילה (בין שישי לשבת) מ-80 משחקים, אחרי שבבדיקה לזיהוי סמים ממריצים נמצא בדמו החומר הממריץ קלוסטבול.
השחקן בן ה-23, שכבר החמיץ את ארבעת החודשים הראשונים של העונה בשל שבר בזרוע שנגרם כתוצאה מתאונת אופנוע, הוא אחד הכוכבים הגדולים של ליגת הבייסבול בארצות הברית. הוא נמצא תחת חוזה ללא פחות מ-14 שנים בשווי 340 מיליון דולר ומקבל גם סכומים לא מבוטלים מחוזי הפרסום הרבים שלו. הוא יאבד בעקבות ההשעיה כ-2.9 מיליון דולר.
טאטיס, שיחמיץ את 48 המשחקים שנותרו לקבוצתו עד לסיום העונה וגם לא יוכל לשחק בפלייאוף, טוען שהחומר נמצא בתרופה למחלה פטרייתית בקרקפת שהוא לקח והצר על הטעות שלו שהובילה לתוצאה החיובית: “מתברר שלא במתכוון לקחתי תרופה לטיפול בגזזת שהכילה קלוסטבול. הייתי צריך להשתמש במקורות העומדים בפניי כדי להבטיח שאין חומרים אסורים בתרופה שלקחתי. לא עשיתי את זה. אני רוצה להתנצל בפני כל הארגון, חבריי לקבוצה, ליגת הבייסבול והאוהדים בכל מקום על הטעות שלי. אין תירוץ למעשה שלי, לעולם לא אעשה דבר כדי לרמות או לפגוע במשחק שאני אוהב. אני הרוס, אין מקום בעולם בו אני רוצה להיות יותר מאשר על המגרש עם חבריי. אני מצפה לחזור למגרש ב-2023”.
2 צפייה בגלריה
פרננדו טאטיס בפעולה
פרננדו טאטיס בפעולה
פרננדו טאטיס בפעולה
(רויטרס)
הג’נרל מנג’ר של הפאדרס איי ג’יי פרלר הביע את אכזבתו הרבה מהיעדרות הנוספת של הכוכב שלו: “הוא מישהו שהשקענו בו הרבה זמן וכסף. כשהוא על המגרש הוא עושה את ההבדל. קיווינו שמסיום העונה עד עכשיו הוא יראה בגרות, אבל אנחנו כבר רואים תבנית וצריך להבין את זה. אני בטוח שהוא מאוכזב, אבל זה דבר אחד להגיד את זה, אתה צריך להתחיל להראות את זה בפעולות שלך. אנחנו צריכים להגיע למצב שיש לנו אמון בו. בששת או שבעת החודשים האחרונים, זה משהו שלא היה לנו. ברור שהוא כישרון גדול, אנחנו מאמינים בו מבחינה מקצועית, אבל הדברים האלה עובדים רק כשיש אמון בשני הכיוונים”.
כבר בשנתו השנייה ב-MLB, טאטיס הגיע למקום הרביעי בבחירות לשחקן העונה ובשנתו השלישית הוא הגיע למקום השלישי וביסס את מעמדו כאחד השחקנים הטובים בליגה. בקבוצה בנו עליו מאוד לקראת עונת 2022, אבל התאונה ועכשיו ההשעיה פגעו קשות בקבוצה.