4 צפייה בגלריה
בנג'מין מנדי מגיע לבית המשפט בצ'סטר
בנג'מין מנדי מגיע לבית המשפט בצ'סטר
בנג'מין מנדי מגיע לבית המשפט בצ'סטר
(רויטרס)
לקרוא ולא להאמין. כדורגלן מנצ’סטר סיטי, בנג’מין מנדי, הואשם ב-26 באוגוסט 2021 ב-8 עבירות של אונס ותקיפה מינית נגד נשים, אך אף אחד לא האמין שהאישומים מהמשפט נגד הצרפתי, אלוף עולם עם נבחרת צרפת ב-2018, יהיו כל כך מזעזעים.
חבר המושבעים בבית המשפט בצ’סטר שמע בכתב התביעה על כך שמנדי אנס נשים ב”חדרי פאניקה” נעולים בתוך האחוזה המבודדת שלו, ממנה אותן נשים האמינו כי הן לא יכולות להימלט. “חדרי פאניקה” או בשם נוסף “חדרי כספת” אלו חדרים אטומים ומבוצרים המותקנים בבית מגורים פרטי או בעסק כדי לספק מקום מסתור בטוח לתושבים במקרה חירום, רק שבמקרה הזה ובאופן פשוט מחליא – הצרפתי השתמש באותם חדרים לייעוד אחר לחלוטין.
עוד שמע חבר המושבעים כי המגן בן ה-28 ניצל את עושרו ותהילתו כדי לפתות נשים חזרה לביתו המסוגר בצ'שייר, ולאנוס אותן כשהן אמרו לא או היו שיכורות מכדי להסכים. לפי כתב התביעה מנדי פגש חלק רב מאותן נשים במועדוני הלילה של מנצ’סטר, לעתים קרובות בעזרת "המסדר" שלו, לואי סאהה מאטורי בן ה-41, שמואשם גם הוא במספר סעיפי אונס ותקיפה מינית.
4 צפייה בגלריה
בנג'מין מנדי מחוץ לבית המשפט בצ'סטר
בנג'מין מנדי מחוץ לבית המשפט בצ'סטר
בנג'מין מנדי מחוץ לבית המשפט בצ'סטר
(רויטרס)
באישומים נגד השניים נטען כי “הכיבוש המיני של נשים צעירות הפך ל’משחק’” עבורם. לפי התובע, טימותי קריי, אחד מתפקידיו של סאהה היה "למצוא נשים צעירות ולארגן מצבים שבהם אותן צעירות יכולות להיאנס ולהתקף מינית”. ביולי 2021 הציע לכאורה סאהה לשלם לאישה שתשתתף במסיבה בביתו של מנדי עם חבר במקום לעבוד במשמרת במועדון לילה. מאוחר יותר סיפרה האישה למשטרה שמנדי אנס אותה בחדר הקולנוע שלו מבלי להשתמש באמצעי מניעה, כשניים ממקורביו של מנדי חסמו את חברתה כשהיא הלכה לחפש אותה – כך נאמר לחבר המושבעים.
באישום נטען כי למנדי ולסאהה הייתה מטרה משותפת – "הנשים האלה היו חד פעמיות: כאלו שישמשו למין, ואז ייזרקו לצד אחר", אמר קריי. שתיים מהנשים סיפרו למשטרה שהן "הועברו" בין השניים באחוזה של מנדי השווה מיליוני ליש”ט, שם ערך מסיבות בריכה. חמישה אמרו שהן נאנסו או הותקפו מינית אך ורק על ידי מנדי ושישה אך ורק על ידי סאהה. באותה נשימה, הגברים מכחישים את כל 22 האישומים שהוגשו נגדם.
4 צפייה בגלריה
בנג'מין מנדי
בנג'מין מנדי
בנג'מין מנדי
(רויטרס)
העבירות לכאורה של מנדי התרחשו באחוזה המגודרת שלו בכפר ליד מקלספילד, בין אוקטובר 2018 ל-2021. הכפר הקרוב ביותר, פרסטברי, היה 15 דקות הליכה לאורך נתיב כפרי לא מואר. חלק מהנשים סיפרו למשטרה שלקחו להן את הטלפונים כשהן הגיעו. לכאורה זה היה כדי להגן על מנדי ואחרים מפני חשיפה למדיה החברתית. "אני מתאר לעצמי שמנדי לא רצה שפפ גווארדיולה יראה אותו באינסטגרם עם המון בחורות בשעה מאוחרת", אמר קריי – אבל זה גם הותיר אותן ללא יכולת לקרוא לעזרה.
אחת הנשים אמרה שמנדי ניסה לאנוס אותה לאחר שהיא הלכה לביתו כדי לפגוש כדורגלן אחר. אחרת סיפרה לבלשים שהיא קיבלה מחזור כשמנדי אנס אותה. אישה נוספת, המאשימה את שני הגברים באונס, הייתה אז בת 17. שתיים מהנשים אמרו שמנדי אנס אותן בחדרים נעולים – במשרד ובחדר השינה הראשי.
4 צפייה בגלריה
בנג'מין מנדי ופפ גווארדיולה
בנג'מין מנדי ופפ גווארדיולה
בנג'מין מנדי ופפ גווארדיולה
(רויטרס)
“שני הגברים ידעו מה הם עושים”, אמר קריי. "הם לא היו באיזה מצב מאושר של בורות מינית לגבי איך כל זה עובד - הם ידעו היטב מה הם עושים. הם הפכו את המרדף אחר נשים לסקס למשחק ואם נשים נפגעו – חבל. תגרום לזה להיעלם”. כזכור, עונשו עשוי לנוע בין חמש ל-20 שנות מאסר, אם כי הוא עלול לעמוד בפני מאסר עולם אפשרי. המשפט נמשך בימים אלו.