3 צפייה בגלריה
דור פרץ, דן גלזר, גבי קניקובסקי ויוריס ואן אובריים
דור פרץ, דן גלזר, גבי קניקובסקי ויוריס ואן אובריים
דור פרץ, דן גלזר, גבי קניקובסקי ויוריס ואן אובריים
(רדאד ג'בארה)
מכבי תל אביב השלימה אתמול (שני) החתמה של יעד מרכזי נוסף שלה - דור פרץ. המנהל המקצועי ברק יצחקי סימן את המטרה של הקשר כבר בחודש ינואר הקודם, כשאז הקשר לא הסכים עוד לחזור לליגת העל, ולקראת סיום העונה הקודמת כשהיה ברור שוונציה בדרך לרדת ליגה, חזר להפעיל את מסע השכנועים על השחקן. הצהובים היו בתמונה של פרץ לאורך כל הדרך, הבהירו כי הם מוכנים לחכות וברגע שגמלה בליבו ההחלטה לחזור לישראל, המשא ומתן החל בצורה אינטנסיבית יותר עד החתימה.
פרץ חזר בחוזה לשלוש שנים עם אופציה לעונה רביעית והוא ירכיב כעת חוליית קישור עמוסה במיוחד, שכוללת לא פחות מתשעה שחקנים. דן גלזר, אייל גולסה, אבי ריקן, יוריס ואן אובריים, פרץ, גבי קניקובסקי, דן ביטון, פארפה גויאגון ואוסקר גלוך. גם אם האחרון יימכר עד לסיום חלון ההעברות באירופה, עדיין תישאר הקבוצה עם שמונה שחקנים במרכז המגרש, עומק בלתי נגמר, וזה עוד בעונה שבה הוחלט להשאיל את עידו שחר ונדב נידם.
איביץ' יכול לשחק עם השחקנים לפי רצונו ולפי הצורך. כקשרים אחוריים הוא יכול להשתמש בדן גלזר, אייל גולסה ויוריס ואן אובריים. כקשרים בעמדת ה-"8" הוא יכול לבחור בין פרץ, גבי קניקובסקי, אבי ריקן ואף גולסה את ואן אובריים שעושים את העמדות האלה בצורה טובה מאוד. בעמדה של ה-"10" יש לו את דן ביטון, פארפה וגלוך. הוא יכול לשחק עם משולש קישור ספרדי (מספר שש ושתי שמיניות), הוא יכול לשחק עם משולש קישור מדורג שכולל 6, 8 ו-10, הוא יכול לשחק עם שתי שמיניות ומעליהם קשר התקפי. האופציות הקיימות מגוונות מאוד ובעיקר איכותיות.
3 צפייה בגלריה
ולאדן איביץ' חוגג בסיום
ולאדן איביץ' חוגג בסיום
ולאדן איביץ' חוגג בסיום
(ראובן שוורץ)
מבחינתו של המאמן, פרץ חוזר על תקן הפרופיל היחיד שלא היה לו באמצע. הוא השחקן החזק יותר פיזית, בעל יתרון המימדים הרציני, שהיכולות החזקות שלו הן הצטרפות מקו שני אל הרחבה וכוח מתפרץ עם הכדור בהתקפות מעבר. כל מי שזוכר את עונת האליפות הראשונה של איביץ', לא יכול לשכוח את השדרוג האדיר שעשה פרץ תחת המאמן הסרבי ואין ספק כי הוא ינסה להצית מחדש לא מעט מהאלמנטים ההם שהפכו את הקישור הצהוב לטוב ביותר בליגת העל.
מבחינתו של פרץ, החזרה לישראל התרחשה לקראת סיום החלון, עם ההבנה שההצעות שהונחו בפניו מעבר לים לא היו כאלה ששכנעו אותו מספיק. ההצעה מבלקפול הייתה לעונה אחת, בשכר נמוך מאוד ועם הרבה סיכונים שלא מצדיקים את הבחירה שם. חימקי מוסקבה אומנם הציעה הרבה כסף, אבל החשש לצאת לרוסיה הוא מובן וגם לא משך את השחקן לעבור למועדון מאמצע הטבלה בליגה שאין לדעת מהו עתידה המקצועי. פרץ רצה להישאר באירופה אם זה קורה באחת מהליגות הבכירות ומשלא היו משם הצעות, ההחלטה לשוב לישראל הייתה יותר קלה.
3 צפייה בגלריה
דור פרץ
דור פרץ
דור פרץ
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
במועדון מרוצים מאוד מאיך שהקיץ מתנהל ומדגישים כי העמדה של הבלם הזר היא היחידה שמציקה להם. יחד עם זאת, אם החזרה של אלי דסה תושלם בימים הקרובים ועד לסיום החלון גם יונתן כהן ישוב לקריית שלום, במכבי ת"א יהיו יכולים לסמן וי על כל היעדים הישראלים שהם הציבו לעצמם וזה לא מובן מאליו. ברק יצחקי עובד קשה על הנושא ובניגוד למה שחושבים, ממשיך להגיש הצעות לבלמים שהקבוצה חושבת שיכולים לשדרג אותה, אך נראה כי יצטרכו להמתין לסגירת כמה מהחלונות בליגות מקבילות כדי להצליח לנעול את אחד מהם בחוזה.
בשורה התחתונה, עם ההחתמות של ואן אובריים, ניר ביטון, דור פרץ והארכת החוזה של גויאגון, יחד עם החוזים הקיימים כבר של שחקנים כמו גלזר וקניקובסקי, השלד של מכבי ת"א לשלוש השנים הקרובות כבר קיים והוא אמור להפוך את מלאכת התיקונים בהמשך הדרך להרבה יותר נוחה כאשר העמדות בהן באמת יש כרגע קושי כלשהו הן בכנפיים, אך גם שם כאמור ישנו ניסיון מתקדם לסדר את הבעיה עם החזרתו של יונתן כהן והאפשרות הקיימת בסגל לשחרר שחקן כנף דוגמת ברנדלי קוואס ולצרף שחקן כנף אחר במקום.
בתוך כך, למעלה מ-25,000 אוהדים הבטיחו את מקומם לקראת המפגש הלוהט מול ניס בפלייאוף הקונפרנס ליג ביום חמישי באצטדיון בלומפילד.
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.