3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
(רדאד ג'בארה)
הכדורגל הישראלי בדרך לפיילוט שכל אירופה מחכה לו. בסוף השבוע הקרוב תצא משלחת מיוחדת מישראל לגרמניה על מנת לבחון פיתוח ישראלי של הצבת מגנומטר לזיהוי אבוקות ורימוני עשן בכניסות ליציעים, במטרה להציבו במגרשי הכדורגל בליגת העל.
במשלחת שתצא מישראל יהיו ראש תחום למניעת אלימות בספורט במשטרת ישראל, ראש מדור מיגון ואבטחה במשטרת ישראל, ראש תחום הבטיחות במשרד הכלכלה, נציגה ממשרד התרבות והספורט, נציג מנהלת הליגות לכדורגל, נציג ההתאחדות לכדורגל שמנהל אירועי כדורגל, ומנהלי אצטדיוני בלומפילד וסמי עופר.
הנציגים ייפגשו עם משטרת גרמניה וההתאחדות הגרמנית על מנת לשמוע כיצד הם מתמודדים עם בעיית האלימות בכדורגל המקומי, איך הם מתקינים רשתות מאחורי השערים ומונעים הכנסת אבוקות כאשר נכנסים 600 איש בקרוסלה אחת מידי שעה לאצטדיון.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(עמרי שטיין)
בנוסף, הנציגים הישראלים ייפגשו עם חברה גרמנית שיש לה פיתוח ישראלי של מגנומטר שיודע לזהות חומרי נפץ ובעירה על בני אדם. המגנומטר שלה מוצב כעת בנמלי תעופה בגרמניה ובכוונתם לבקש לבנות מגנומטר מיוחד שיודע לזהות אבוקות על גופם של האוהדים שייכנסו ליציעים ללא צורך בבידוק פיזי, כך שהם ייעצרו עוד בכניסה עם האמל”ח.
עלות ייצור המגנומטר מוערכת ב-100 אלף שקל וההערכה היא כי אם הפיילוט יעבוד מנהלת הליגות והקבוצות ישמחו לממן חלק מהפרויקט. כמו כן, גם אופ”א מתעניינת בפיילוט וביקשה לקבל את תוצאותיו על מנת שניתן יהיה להציב מגנונמטרים ברחבי הליגות באירופה. אם הפיילוט אכן יצליח בישראל, ייתכן שנראה זאת בכניסות ליציעים בכל אירופה.
3 צפייה בגלריה
אבוקות באצטדיון טדי
אבוקות באצטדיון טדי
אבוקות באצטדיון טדי
(שחר גרוס)