5 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
יובל זוסמן
(איציק בלניצקי)
חיוכים בנבחרת ישראל לאחר הניצחון אמש (שלישי) על נבחרת רומניה, ניצחון שהיה הרביעי במספר בתקופת ההכנה לפני חלון המוקדמות האירופי של אליפות העולם בכדורסל. בחמישי הקרוב חניכיו של גיא גודס שוב יפגשו את נבחרת רומניה אותה הביסו 61:112 בהיכל קבוצת שלמה, במשחק שיהיה החזרה הגנרלית האחרונה לקראת חלון המונדובאסקט וזאת כשאליפות אירופה מתקרבת בצעדי ענק.
אוהדי הנבחרת שהגיעו לצפות במשחק בהיכל קבוצת שלמה המתינו מחוץ להיכל וקראו בשמותיהם של השחקנים, שבעצמם נראו מחויכים עת שעשו דרכם לחדרי ההלבשה. סיבות לחייך היו לא מעט בכל זאת ערב התקפי נהדר, 36 אסיסטים, אחוזי קליעה נהדרים גם כן, והגנה שהשתפרה במחצית השנייה, וכל זאת ללא הנשק המרכזי של גודס, דני אבדיה, שאמור לראות דקות כבר בחמישי הקרוב.
שביעות הרצון מהמחצית השנייה אותה שיחקה הנבחרת, הגיעה גם עם הבהרה מצד אנשי הנבחרת, שלא הסתנוורו מהניצחון הקליל על הרומנים. בכל זאת, משחק האימון נגד הגאורגים כבר כלל שחקני יורוליג, NBA וליגת האלופות של פיב”א. למעשה, בנבחרת היו שמחים ליריבות קשות ומוכשרות יותר, אך בסופו של הדבר המהלך לא הצליח לצאת לפועל ממש ברגע האחרון.
5 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(איציק בלניצקי)
בחמישי הקרוב (20:30), גודס וחניכיו שוב יפגשו את נבחרת רומניה, אך עוד לפני שהשחקנים יעלו על הפרקט, ולפני שימריאו לפינלנד למוקדמות אליפות העולם, אי אפשר שלא לראות את החדווה, הגיבוש, האהבה והפרגון בין שחקני הנבחרת בין שבראיונות לתקשורת בין ג’ייק כהן ליובל זוסמן, ובין שבפרגון לגבי צ׳אצ׳אשווילי שקלע 10 נקודות אמש. וכשיש טורנירים חשובים ממש מעבר לפינה, גודס יחד עם צוותו יכולים לסמן לפחות וי אחד על אחד הדברים הכי חשובים.

זוסמן: טוב להיות עם הנבחרת לעיני הצופים, מקווה שהם נהנו מהמשחק

כיצד המשחק תרם לכם? ”אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולא ביריבה, לא משנה מי היריבה ולעשות את הדברים שאנחנו רוצים טוב”.
מבחינת הסגל יש לא מעט כישרון עם אבדיה, מדר ואיתך בקו הקדמי יש את סורקין. ”אנחנו קבוצה אחת ונבוא לשם ביחד. נקווה שנעשה תוצאות יפות ונביא הרבה כבוד למדינה”.
5 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
יובל זוסמן
(איציק בלניצקי)
במהלך השיחה עם זוסמן, כהן מגיע ונותן לו צ׳אפחה חברית – מה שהוביל לשאלה על מערכת היחסים בין השניים. “אני וג׳ייק חברים טובים, אני מאוד מאוד אוהב אותו. הוא היה איתי נראה לי שנתיים בחדר ביורוליג אז אנחנו חברים מאוד טובים”.
אז ספר לנו עליו משהו שאנחנו לא יודעים. ”אתם יודעים עליו הכל. הוא חנון גדול שקורא הרבה ספרים, הוא גאון ואחד האנשים הכי חכמים שיצא לי להיתקל בהם והוא מאוד רגוע ויודע מה הוא רוצה ומה הוא צריך. אני ממש אוהב אותו”.
5 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
(איציק בלניצקי)
בוא נחזור רגע לכדורסל – לא מעט אסיסטים מגיעים מעמדת הפורוורד. עד כמה זה יכול לסייע לכם לקראת האליפות? ”אני חושב ש’הסיסטם’ הוא זה. אנחנו מזיזים כדור וזה יפה לעין, קלענו 112, קלענו נגד גאורגיה באזור ה-100 במשחק הראשון וגם במשחק נגד אובורן הגענו ל-90 ומשהו נקודות וזה ‘הסיסטם’. כשמזיזים כדור מגיעים לזריקות פנויות, ללייאפים פנויים, וככה בעיניי אנחנו יכולים לנצח”.
מה הנבחרת צריכה לשפר, עוד לפני היורובאסקט, לקראת החלון הקרוב? ”כל אחד לגופו, בעיניי אנחנו צריכים להראות הרבה רצון וזה הכל כי אני חושב שיש לנו הרבה כישרון ויכולת. פשוט בעיניי ברבע הראשון או בחצי הראשון לא עשינו מספיק, ושוב אנחנו לא משחקים נגד הקבוצה הזו, אנחנו משחקים בסוף נגד עצמנו ואנחנו רוצים להיות הגרסה הכי טובה של עצמנו כדי להגיע כמה שיותר רחוק”.
5 צפייה בגלריה
יובל זוסמן עם הכדור
יובל זוסמן עם הכדור
יובל זוסמן עם הכדור
(איציק בלניצקי)